Hoi dames, Even een vraagje.. Bij mij op het t werk is het noro virus uit gebroken echt verschrikkelijk! Voor diegene die t niet weten: Diarree en spuug explosie .. Heb contact gehad met de ggd en gyn. gelukkig kan het geen kwaad voor t kindje mocht ik het krijgen moest me wel goed beschermen want als ik t zou krijgen zou ik t heftiger en langer hebben dan iemand die niet zwanger is... maar goed nu dus de vraag: onze kleding moeten we wassen op 60 graden, vanwege dus t virus/bacterien in je kleding (wij hebben namelijk geen uniformen gewoon onze eigen kleding). Maar kan dit wel op 60 graden?? Ik was namelijk mijn kleding altijd op 40 graden.. Iemand enig idee??
ja precies dat dacht ik dus ook al... Snap wel waarom ze t zeggen, maar ik kan mijn geld nu gebruiken voor andere dingen dan een nieuwe garderobe
Ik zou idd niet alles op 60 durven wassen, misschien alleen even kleren dragen die je wel op 60 kunt wassen? Let aub wel goed op je hygiëne, mn zus had het toen ik zwanger van de oudste. Zij is toen met uitdroging opgenomen in het ziekenhuis maar de ambulance waar ze mee is gegaan is na haar rit uit dienst gegaan om eerst te ontsmetten en ons werd toen sterk afgeraden om bij elkaar te komen.
pcootje.. ik let altijd op mijn hygiene, ben ook altijd diegene dat als eerste met de handschoentjes en de alcohol aankomt haha dus dat zit wel goed!
Inderdaad kleding eerst in een vrieskist leggen. Of gewoon tijdelijk kleding dragen die je wel op 60 graden kunt wassen, of oudere kleding waarvan het niet zo heel erg is om die te moeten weggooien na krimpen in de wasmachine. Ik was kleding nooit op 60 graden, dus heb ook geen idee, wat wel en niet geschikt is op die temperatuur te wassen.
hmm.. in de vriezer is ook nog een idee idd! zal eens gaan kijken wat mijn werkkleding wordt de komende tijd, anders ga ik wel ff langs de zeeman ofzo
Meeste kleding kan wel op 60 graden hoor. Ik gooi die van de kinderen sowieso op 60 als ze ziek zijn (geweest) of vlekken hebben.
jeetje nu weet ik dus wat dit is! wij begonnen zomaar ineens allemaal te spugen, maagkrampen, diaree, koorts... mijn 2 vriendinnen en hun kids daar is het begonnen... het was weer over... dus had ik afgelopen zaterdag een kinderfeestje... nou pfff sinds gister is het helemaal loos hier..! vreselijk! mijn oudste dochter spuugt savonds haar bed onder... onze jongste heeft nog nergens last van maar begint ookal met een bepaalde reuk uit haar mondje en scheetjes te laten die precies zo ziekig ruiken als ik en mn oudste hebben... brrr wat een naar virus! mijn man was vanmorgen ineens erg misselijk... nu vieren wij morgen sinterklaas met mijn gezin en mijn zus en haar gezin... wel verstandig?
Ik werk in het ziekenhuis en hadden noro vorig jaar op de afdeling. Heb kleding nooit op 60 graden gewassen en advies ook niet gehad? Als je contact hebt met patiënten die noro misschien even dokters jas over eigen kleding? Bij ons waren die patienten geïsoleerd.
Als morgen de hele familie niet lekker is zal ik geen sinterklaas gaan vieren.. Denk ook niet dat jullie daar dan zin in hebben..
@ mora.. hmm, weet niet of het het noro virus is want momenteel heerst ook de buikgriep. Noro virus komt meestal in verzorgings/verpleeghuizen en ziekenhuizen voor.. tenzij je er zelf werkt natuurlijk en daar de pleuris is los gebarsten, grote kans dat je t virus mee hebt genomen. @ suus, in t ziekenhuis worden de clienten idd geisoleerd.. tis bij ons alleen zo lastig aangezien die clienten een eigen appartementje hebben. Denk dat t allemaal anders wordt geregeld dan in een ziekenhuis?? Wel vind ik dat er erg laks wordt omgegaan met de regels... maja, zolang ik me goed blijf beschermen blijf ik hopelijk gespaard.
Als het inderdaad om het noro virus gaat... dit is tot 48 uur na het verdwijnen van het laatste symptoom nog bemettelijk. Helaas hebben wij recent in het zorgcentrum bij mijn schoonmoeder ook het noro virus mee moeten maken, echt verschrikkelijk, we mochten haar niet eens meer opzoeken zo besmettelijk is het. Mijn man heeft haar in 3 weken tijd als enige persoon 1 maal mogen opzoeken en kreeg ook het advies mee om gelijk thuis zijn kleren in de was te doen, ivm de besmettelijkheid niet te laten liggen. Er is daar toen geen temperatuur bij vermeld. Er is momenteel ook een hele hefitge buikgriep gaande, dit is weer wat anders dan het noro virus.
Hier ook Noro virus op het werk tijdens mijn zwangerschap. Ik mocht niet op de betreffende afdeling komen werken. Ze vonden het risico voor mij te groot. Lastige situatie zeg. Sterkte
mmm lastig, ook bij mij op het werk is al 2x norro uitgebroken... de keer dat ik zwanger was, hebben ze mij geadviseerd om tijdelijk niet te werken.. het virus is idd niet gevaarlijk voor het kindje, maar als je het krijgt en uitgedroogd raakt, dan wel.. weten ze op je werk al dat je zwanger bent? zo niet zou ik het toch bekend maken bij je leidinggevende en je zorgen delen. wat betreft kleding; ik deed alleen spijkerbroeken en katoenen shirts aan. dit kan gewoon op 60 graden gewassen worden.
geen sinterklaas vieren is echt geen optie... na vandaag hoepeld hij weer op naar spanje... dusss beetje vreemd als we dagen erna nog pakjesavond vieren... kids verheugen zich er enorm op.. mn nichtjes ook... ikzelf heb geen maagkrampen meer dat maakt het al wat draagelijker... mijn oudste dochter is weer naar school vandaag... ik zie wel wat de dag ons brengt... mn zus en zwager wilden gewoon komen dus we maken er een mooie dag van...
Als het niet je allermooiste kleding is kan je het gerust een paar keer op 60 graden wassen hoor.. als dat nodig is doe ik dat hier ook wel. Gewoon niet te veel in de trommel doen en evt. waszakjes gebruiken. Het word er niet mooier van maar ook niet veel lelijker.