rode bultjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door susan28, 22 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    mijn dochtertje heeft over dr hele lichaam van die rode bultjes, op het gezicht ook bultjes maar die zijn niet rood. verder wat rode vlekjes op de buik. weet iemand wat dit is? een allergische reactie op voeding ofzo of gewoon warmtebultjes? ze heeft ook 2 soort van blaasjes of blaartjes in haar nekje. moet ik met dr naar de dokter? en ik lees hier steeds over reflux, maar wat is dat precies?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

De plekjes die Ruben had kwamen door de zwangerschaps/bevallings hormonen zeg maar.
    Ik ben toen voor de zekerheid wel naar de ha geweest maar hij bevestigde mijn vermoedens.
    Het ging vanzelf weer weg. Wel smeerde we vasaline omdat het ontzettend droog was.
    Ik zou voor de zekerheid even mee heen gaan hoor, dan weet je het maar zeker.
    Succes!

Ruben had het trouwens alleen in zijn gezichtje.

Elmo

3. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Het kan zoals je zelf al dacht ook van de warmte zijn. Is ze niet te warm gekleed? Lieve heeft het ook gehad, was erg warm dit jaar in april! Het kan zoals Elmo al zei ook van hormonen komen.

Reflux is als de voeding van je kindje steeds weer omhoog komt in de slokdarm of mondje van je kindje. Vaak (hoeft niet) spugen ze dan veel, en huilen vaak veel omdat ze pijn aan hun keel hebben.

4. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Mijn dochter heeft nu ook over dr hele lichaam rode bultjes en een paar met blaasjes. Zij heeft de waterpokken!

Groetjes Sensee

5. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ojaa, mijn dochtertje heeft ook een paar met blaasjes! zou ze dan geen koorts hebben? ze komt verdre niet ziek over of zo. ik las net ergens dat veel babys allergisch zijn voor zwitsal doekjes, die gebruiken we sinds kort. misschien dat het dat is. Maar waterpokken? daar is ze net voor inge ent en is ze niet nog wat jong voor die kinderziektes? ( ja ik weet niet hor, eerste kindje haha)

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    EEn baby word (meestal) niet ingeent tegen de waterpokken. Wat ze gehad heeft is de DKTP-Hib (difterie, kinkhoest, tetanus, polio, Haemophilus influenzae type b) en de Pneumokokken (hersenvlieonsteking)

En ook baby's kunnen de waterpokken krijgen.. Mijn zwager was 6 dagen oud en had ze al.. Het nadeel is alleen dat ze ze dan vaak nog een keer krijgen..

Je kunt wel ingeent worden tegen de waterpokken maar dat is dan buiten het RVP om... En dat is alleen nodig als je naar een ander land gaat ofzo.. (of dat moet bij jullie dan het geval zijn, dan heb ik niks gezegd.. :D )

Deel Deze Pagina