Help, mijn dochter poept niet meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arja, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Zoals de titel al aangeeft, heeft mijn dochter last van obstipatie. Normaal poept ze om de dag. Ze heeft nu sinds zondag niet meer gepoept, dus nu al de vierde dag. Daarvoor had 3 dagen niet gepoept. Er kwam zondag normale ontlasting uit, dus niet hard of zo. We zijn sinds een paar weken flesvoeding met Nutriton aan het geven tegen het spugen (maar 3 schepjes op een hele fles) en daar ging ze eerst meer van poepen (iedere dag) en daarna werd het steeds minder. Kan dit door de Nutriton komen en gaat het dan ook weer over vanzelf? Ze krijgt ook Abc Dophilus voor haar darmpjes al vanaf de geboorte.
    Kan ik nog iets doen om het poepen te stimuleren?

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Wij hebben dat met Sam ook gehad en toen een druppeltje olijfolie door zijn fles gedaan en de fles aangelengd met 10cc extra zodat de voeding wat dunner was (dat kan je trouwens wel alleen doen als je zeker weet dat je kindje haar hele fles leegdrinkt anders krijgt ze onvoldoende voeding binnen). Dat werkte als een tierelier ;)!

Succes!
    Josien

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier door nutriton vreselijke verstopping gehad. Heeft ze er last van? Het kan echt pijn gaan doen en flinke krampen veroorzaken. Je kan contact met je HA opnemen om advies te vragen. Extra water in de flesse is goed om ontlasting soepel te houden, ook heb je van VSM druppels om ontlasting soepeler te maken. Hier was dat allemaal geen succes. Vanaf 4,5 maand lactulose gegeven en nu bij 6 maanden niet meer nodig ivm nu fruit en groenten eten.

Deel Deze Pagina