Sinds afgelopen nacht hebben we op mijn zoontje zijn kamer zijn peuterbedje neergezet om te kijken hoe dit gaat. Afgelopen nacht werd hij om 3.30 wakker en zat op de gang. Vanmorgen lag hij een half uurtje op bed en is hij eruit gerold. Heeft er behalve de schrik niks aan overgehouden gelukkig. Nu ligt hij er weer in, maar voor de zekerheid heb ik een matrasje naast het bedje gelegd. Hij ligt nu heerlijk te slapen en het is ook absoluut niet zo dat hij er niet in wil. Hadden jullie kindjes dit ook aan het begin? Vond t zo zielig. Heb dan steeds de neiging om het ledikant weer terug te zetten. Of is dit gewoon een kwestie van wennen en moeten we even doorzetten? Hoor graag jullie ervaringen.. Alvast bedankt!!
Sorry, geen ervaring maar ik neem ff een abbo, want mijn dochter zal over een paar maanden in dezelfde fase zitten....
Wij hebben een uitvalbeveiliging erop gezet, rolt ze er in ieder geval niet uit... Kostte tientje geloof ik bij de ikea
wij hebben geen peuterbed maar gelijk een 1 persoons bed voor onze kleine boef... de eerste nacht vondt hij het eng en is niet uit bed geklommen maar heeft gehuild en wij zijn toen naar hem gegaan bij hem gezeten en zo is die weer in slaap gevallen... na die avond ging het beter en slaap hij elke nacht in ze eigen bedje... rond 6 uur 7 uur word hij wakker en komt naar onze kamer toe en kruip hij bij ons in bed (dat mag en dat weet die) wij slapen meestal dan tot half 9 half 10... en dan zijn we alle 3 wakker...
Wij hebben ook gelijk een 1 persoonsbed gekocht. De eerste dagen hebben we er een matras ondergelegt zodat hij niet hard zou vallen. De eerste en tweede nacht is hij eruit gevallen en daarna eigenlijk nooit meer. (op af en toe een ongelukje na dan)
Is hij nu anderhalf? Beetje jong vind ik, ik wacht weer tot een jaar of 3, ..4. Geen gedonder met zelf uit bed komen of uit bed vallen.
Wij hebben een bedhekje gekocht. Julia lag elke nacht op de grond te slapen......dat vond ik zo sneu......
1,5 vind ik ook beetje jong, maar 3, 4 jaar? Tot zo lang in het ledikantje? Mijn dochter zit nu al zo vaak klem in dr bed... Die gaat met 2 jaar wel over, ook omdat er dan een 2e komt en ik eigenlijk geen 2 ledikantjes wil... Ben ook wel benieuwd hoe het dan gaat.
Beau was bijna 2 jaar toen hij overging op een 1-persoonsbed, de eerste dagen is hij er inderdaad ook 1 a 2x keer uitgevallen *boink* met gevolg een luidkeels huilen Na een week was het eruit vallen voorbij. We moesten wel de overstap maken aangezien Beau het telkens voor elkaar kreeg zijn ledikant uit te klimmen..
Jayden was ook anderhalf toen hij in zijn 1 persoons bed ging slapen. Wij hebben zo'n bedhekje er voor staan dus kan hij er niet uit vallen. Bij de babydump toen besteld, je kan hem ook in lengte verstellen.
Ik begrijp zelf de haast met die peuterbedjes niet zo. Tuurlijk, als ze er letterlijk uitgroeien of eruit klimmen, dan heb je geen keus. Mijn zoontje was net 2 toen zn broertje geboren werd, we hebben het er wel over gehad maar hij slaapt nog zo lekker in zn ledikantje! Hij voelt zich veilig. En houdt bovendien van gooien met spenen en knuffels en zo dus ik was bang dat hij lekker gaat spelen/muiten in zn kamer ipv slapen. Wij stellen het lekker nog even uit (waarom je t zelf moeilijk maken) en hebben voor de jongste een ledikant op marktplaats besteld.