Ergobaby draagzak

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Banana, 31 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banana

    Banana Fanatiek lid

    29 jun 2014
    2.040
    613
    113
    Hi allemaal,
    Na behoorlijk wat uitpluiswerk denk ik dat ik een ergobaby draagzak wil voor baby nr 2.
    Maar nu zijn er drie soorten:
    Original carrier, Adapt carrier en de 360 carrier.
    Zijn er meiden die een vd drie draagzakken hebben en hun ervaringen met mij willen delen?
    Of meiden die het verschil tussen de drie weten?

    Ik wil vanaf geboorte kunnen dragen.

    Bedankt alvast!!
     
  2. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Geen ervaring, maar ik lees graag even mee :)
    Waarom ben je tot de keuze voor ergobaby draagzak gekomen?
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Als je vanaf de geboorte wilt dragen is de adapt het beste.
    Bij de andere twee heb je tot maat 68 een insert nodig wat niet ten goede komt aan de ergonomie en ook nog eens heel warm en stug is.
    De adapt is in maat aan te passen, waardoor je wel vanaf geboorte (of maat 56) kunt dragen.

    Verder zou ik je aanraden hem eerst eens gaan passen, kijken of hij voor jullie wel fijn zit.
    Maar het is wel een ergonomische draagzak, dus dat zit wel goed.
     
  4. Banana

    Banana Fanatiek lid

    29 jun 2014
    2.040
    613
    113
    @Fristi2012 , bedankt voor je antwoord! Ik neigde zelf ook al naar de adapt, omdat daar geen insert voor nodig was.

    @Dreamer29 , de reden waarom ik voor een ergobaby draagzak wil gaan, is omdat ik geen doek wil. Ik wil geen gedoe met knopen. Deze is ook echt ergonomisch, niet zoals de stokke oid. En ik vind de zwarte zak er erg mooi uitzien :) Het oog wil ook wat ;)
     
  5. Banana

    Banana Fanatiek lid

    29 jun 2014
    2.040
    613
    113
    Oh, en zie nu pas dat we even ver zijn! Wat leuk! Gefeliciteerd : )
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Er zijn echter veeeeel meer ergonomische draagzakken die vanaf geboorte kunnen dan de ergobaby.
    Bijvoorbeeld tula free to grow
    Bondolino
    Storchenwiege
    Isara baby
    Emeibaby
    Marsupi
    Kokadi Flip
    Enzovoort enzovoort.
    Kijk maar eens op bijvoorbeeld dragenenzo.nl of vonvavoom.nl of musjes.nl
     
    Jessi79 en Banana vinden dit leuk.
  7. Banana

    Banana Fanatiek lid

    29 jun 2014
    2.040
    613
    113
    Bedankt! Ik ga nog even kijken. Heb nog de tijd :)
     
  8. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Wat ook een mooie is die wel bij reguliere babywinkels te koop is, is de babylonia flexia. Met drie rugpanden die je kunt wisselen, waardoor hij lang mee kan.
     
    Banana vindt dit leuk.
  9. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Mocht je nou aankomende zaterdag niks te doen hebben, en niet al te ver van Arnhem vandaan wonen.
    In Doorwerth wordt zaterdag de ouders natuurlijk beurs gehouden.
    Een ontzettend leuke gemoedelijke beurs, met veel draagzakken, draagdoeken, wasbare luiers, leuke kleertjes, mooi speelgoed en veel andere leuke dingen.

    Je moet echter wel vooraf kaartjes online kopen, kosten 7,50 per stuk (kinderen zijn gratis).

    Daar kun je bijna alle ergonomische draagzakken wel passen met een speciale pop, om te kijken hoe het zit, kunnen ze advies geven.

    En het is gewoon erg leuk. Het klinkt wel een beetje hippie, maar het valt echt mee.
    Normaal heb ik een hekel aan beurzen, vanwege de drukte en het geduw en getrek bij kramen enzo. Maar dit is echt een hele leuke beurs.
    En ik baaaaaal dat ik niet kan vanwege mn bekkenklachten
     
    Banana vindt dit leuk.
  10. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik heb de ergobaby carrier en de adapt en ik ben met beide heel tevreden. Ik heb ook doeken maar draagzakken vind ik gewoon veel makkelijker. We hadden voor mijn oudste zoon toen pas na 6 maanden een draagzak aangeschaft dus vandaar de carrier. Nu bij mijn jongste wilde ik hem al direct in een draagzak dus de zwarte adapt er bij gekocht. Wat ik vooral zo fijn vind is dat ze super lang meegaan en mijn man het ook kan gebruiken, die vindt een doek knopen namelijk echt niet te doen. En een draagzak kun je al om doen voordat je ergens naartoe gaat. Ideaal.
     
    Banana vindt dit leuk.
  11. Banana

    Banana Fanatiek lid

    29 jun 2014
    2.040
    613
    113
    Helaas moet ik aanstaande zaterdag werken en woon in het westen van het land. Maar alsnog bedankt voor de tip!
     
  12. Banana

    Banana Fanatiek lid

    29 jun 2014
    2.040
    613
    113
    Bedankt voor je ervaring!
     
  13. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb de original gehad en vond het rugpand erg laag (mijn dochter hing graag naar achter, dus dan wil je geen heel laag rugpand).
    Vanaf de geboorte kun je beter de adapt nemen. De performance is ook een mooie. De 360 zou ik afraden. Die is smaller dan de andere soorten omdat hij is aangepast op face forward (wat echt af te raden is om zo te dragen, want die houding is niet ergonomisch) en daardoor is hij ook minder lang bruikbaar.

    Wij zijn uiteindelijk overgegaan op Wompat en op Oscha Cairis, maar die zijn een stuk duurder dan Ergobaby. Mijn dochtertje zit op het moment nog regelmatig in de Oscha Cairis (peutermaat)
     
    Banana vindt dit leuk.
  14. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Jammer.

    Volgende tip: kijk eens of er in de buurt een mamacafe is. Daar zijn vaak mama's die ook draagzakken hebben. En vaak mag je die wel proberen. Ze hebben ook wel een draagconsulenten te gast.

    Ook hebben sommige consulenten inloopmomenten, waar je alles kunt bekijken en proberen.

    Maar het beste zou een draagconsult zijn, dan krijg je echt persoonlijke aandacht. En kan je rustig passen enzo. Maar dat kost dan weer geld.
     
    Banana vindt dit leuk.
  15. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.594
    113
    Vrouw
    Ik ben toevallig vandaag wezen passen...

    En ik ben uitgekomen op de adapt..

    Ik raad je echt aan om te wachten tot je kindje er is en dan met je kindje te gaan passen.
    Ik had er nl 1 op het Oog(tula free to grow) en dat bleek juist degene te zijn die het slechtst zat.

    Kindje zat er niet mooi in en ik vond m niet lekker zitten
     
    Banana vindt dit leuk.
  16. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.594
    113
    Vrouw
    Ik ben vandaag naar een winkeltje geweest en het passen was geheel vrijblijvend :D

    @ ts ik ben in Delft geweest, laat maar weten als je interesse heb
     
    Banana vindt dit leuk.
  17. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Jaa in delft zit idd een winkel, maar er zijn helaas maar weinig winkeltjes.
    Dragenenzo in weert is er bijv ook.
    En musjes in Groningen. Maar die twee liggen weer beetje uit de buurt.
     
    Biny en Banana vinden dit leuk.
  18. Banana

    Banana Fanatiek lid

    29 jun 2014
    2.040
    613
    113
    Bedankt dames! Ik ga op zoek naar een plek om me goed te laten voorlichten en te passen :)
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  19. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Dankje, jij ook! Ik ben trouwens stiekem 1 dagje minder ver dan mijn banner aan geeft... ;) Die is ineens een dagje versprongen namelijk (wintertijd?).
     
    Banana vindt dit leuk.
  20. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    De kleine zit hier vanaf maat 56 in de Ergobaby adapt. Ze is nu 8 maanden en 71 cm en zit er nog steeds prima in.
    Ik vind hem heel fijn zitten (1.72m) en mijn man ook (1.85m). We hebben de zwarte en dat vond ik heel mooi en neutraal.
    Wil zelf wel heel graag nog een Tula want merk dat ik soms wat fleurigers wil haha.
    Heb ook een doek en een knoopconsult gehad maar heb een druk spartelend meisje dat me niet de tijd geeft om te knopen :(
     
    Banana vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina