Hoi allemaal, Wat heb je allemaal nodig voor de baby aan verzorgingsproducten? Ik heb namelijk het volgende: Zinkzalf Baby wasgel Baby haarlotion nagelschaartje thermometer newborn luiers Heb je ook baby talkpoeder nodig en babyshampoo, babyolie en wat nog meer? Bedankt alvast gr vruchtje
Talkpoeder mag niet meer gebruikt worden, dus nee niet kopen (hier staat het ongebruikt in de kast, zomers wel lekker voor onze voeten maar dus niet voor de baby)/. http://nl.wikipedia.org/wiki/Baby (Lees maar het stukje verzorging) Babyshampoo en babyolie gebruiken we hier wel. Ze heeft een flinke bos krullen dus dat is wel lekker om te wassen met shampoo en masseren met olie voor het slapen gaan vind ze ook heerlijk. Ik kan je alleen met tip mee geven, koop niet teveel van 1 merk, wij hadden alles van zwitsal maar we kwamen er snel achter dat we Natusan veel fijner vonden, de helft aan zwitsal spullen staat dus ongebruikt in de kast. Verder zou ik sudocreme of bepathen (of een andere billen zalf) aan je lijstje toe voegen voor eventuele luieruitslag. Uiteraard luier doekjes (maar dat wist je waarschijnlijk wel maar gewoon vergeten op je lijstje ). Zinkzalf hebben wij nooit gebruikt. Een flesje alcohol voor het ontsmetten van de thermometer (maar deze zit meestal in het kraampaket) Dat is het eerste wat mij me opkomt..
Kijk anders eens op de uitzetlijst van http://www.baby-dump.nl/index.php?page=home&id=14 is misschien wel handig, dan heb je zowieso de basisset.
Wat ik nog mis is idd: babyolie babyshampoo Ik vind zelf Bepanthen beter als Sudocreme. Dat kun je nl ook gebruiken voor schrale wangetjes. Nagelvijltje is ook handig, aangezien je de eerste weken niet mag knippen.
Bedankt meiden voor de info. Ik ga maandag even e.e.a. halen. Ik dacht al dat ik ergens had gehoord dat baby talkpoeder niet meer werd gebruikt, maar fijn om het zeker te weten. Ik dacht dat sudocreme het zelfde is als zinkzalf, maar niet dus? Gr vruchtje
www.hema.nl daar staat een hele uitzetlijst , geloof dat er voor de verzorging ook wel iets bij staat als ik het goed heb. suc6 !
Babyolie gebruiken wij nog steeds heel veel (ideaal ook om klevende poepresten te verwijderen). En idd babyshampoo, hoewel je in het begin de haartjes nauwelijks met echte shampoo hoeft te wassen. Ze worden toch niet vies. Bepanthen is ook superspul, ook als je bv geeft en je hebt last van tepelkloofjes of zo.
talkpoeder ten strengste verboden...? Waarom verkopen ze het dan nog? Ik heb het merk Zwitsal poeder gekocht. Weet niet of dit ook onder de Talkpoeder valt. Als die echt ten strengste verboden is zou ik het raar vinden dat zeker het merk Zwitsal dit nog op de markt brengt.
Verder zou ik sudocreme of bepathen (of een andere billen zalf) aan je lijstje toe voegen voor eventuele luieruitslag Ik weet niet beter dat sudo een soort zinkzalf is... We gebruiken t in de thuiszorg wel.. bij oude mensen.. maar om eerlijk te zijn vind ik t bende.. je smeert t snel te dik en dan werkt t juist averechts..
omdat t niet alleen voor baby's gebruikt word en zolang het niet verboden word om het te verkopen zal Zwitsal t natuurlijk gewoon blijven maken..