Wat allemaal nodig aan verzorgingsproducten?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door vruchtje24, 21 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Wat heb je allemaal nodig voor de baby aan verzorgingsproducten?

Ik heb namelijk het volgende:

Zinkzalf
    Baby wasgel
    Baby haarlotion
    nagelschaartje
    thermometer
    newborn luiers

Heb je ook baby talkpoeder nodig en babyshampoo, babyolie en wat nog meer?

Bedankt alvast

gr vruchtje

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Talkpoeder mag niet meer gebruikt worden, dus nee niet kopen (hier staat het ongebruikt in de kast, zomers wel lekker voor onze voeten maar dus niet voor de baby)/.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Baby
    (Lees maar het stukje verzorging)

Babyshampoo en babyolie gebruiken we hier wel. Ze heeft een flinke bos krullen dus dat is wel lekker om te wassen met shampoo en masseren met olie voor het slapen gaan vind ze ook heerlijk.

Ik kan je alleen met tip mee geven, koop niet teveel van 1 merk, wij hadden alles van zwitsal maar we kwamen er snel achter dat we Natusan veel fijner vonden, de helft aan zwitsal spullen staat dus ongebruikt in de kast.

Verder zou ik sudocreme of bepathen (of een andere billen zalf) aan je lijstje toe voegen voor eventuele luieruitslag.

Uiteraard luier doekjes (maar dat wist je waarschijnlijk wel maar gewoon vergeten op je lijstje ;)).

Zinkzalf hebben wij nooit gebruikt.

Een flesje alcohol voor het ontsmetten van de thermometer (maar deze zit meestal in het kraampaket)

Dat is het eerste wat mij me opkomt..

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
  4. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Wat ik nog mis is idd:

babyolie
    babyshampoo

Ik vind zelf Bepanthen beter als Sudocreme. Dat kun je nl ook gebruiken voor schrale wangetjes.

Nagelvijltje is ook handig, aangezien je de eerste weken niet mag knippen.

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bedankt meiden voor de info. Ik ga maandag even e.e.a. halen. Ik dacht al dat ik ergens had gehoord dat baby talkpoeder niet meer werd gebruikt, maar fijn om het zeker te weten.

Ik dacht dat sudocreme het zelfde is als zinkzalf, maar niet dus?

Gr vruchtje

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Sudocreme is zinkzalf met nog wat andere ingredienten.

7. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    www.hema.nl daar staat een hele uitzetlijst , geloof dat er voor de verzorging ook wel iets bij staat als ik het goed heb.

suc6 !

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Babyolie gebruiken wij nog steeds heel veel (ideaal ook om klevende poepresten te verwijderen).
    En idd babyshampoo, hoewel je in het begin de haartjes nauwelijks met echte shampoo hoeft te wassen. Ze worden toch niet vies.
    Bepanthen is ook superspul, ook als je bv geeft en je hebt last van tepelkloofjes of zo.

9. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    talkpoeder ten strengste verboden...?
    Waarom verkopen ze het dan nog? Ik heb het merk Zwitsal poeder gekocht. Weet niet of dit ook onder de Talkpoeder valt.
    Als die echt ten strengste verboden is zou ik het raar vinden dat zeker het merk Zwitsal dit nog op de markt brengt.

10. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Verder zou ik sudocreme of bepathen (of een andere billen zalf) aan je lijstje toe voegen voor eventuele luieruitslag

Ik weet niet beter dat sudo een soort zinkzalf is... We gebruiken t in de thuiszorg wel.. bij oude mensen.. maar om eerlijk te zijn vind ik t bende.. je smeert t snel te dik en dan werkt t juist averechts..

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    omdat t niet alleen voor baby's gebruikt word en zolang het niet verboden word om het te verkopen zal Zwitsal t natuurlijk gewoon blijven maken..

Deel Deze Pagina