ooit weer lakens en dekens?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door berna1981, 8 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Ik heb ontzettend veel leuke dekentjes en lakentjes gekocht maar sinds Jesse van rug naar buik rolt en andersom en ik hem vaak met zijn hoofd op het voeteneind vond heb ik de lakens weg gedaan en heeft hij alleen nog een slaapzak. Nu kan dat wel het is toch warm maar hoe zit dat in de winter? Dikkere slaapzak kopen?
    Ik vind het wel kaal zo en kan hem niet meer lekker instoppen maar veiligheid voor alles natuurlijk.
    Wie herkent dit, heeft ook zo'n bewegelijk kindje gehad en zijn er ooit wel weer lakentjes gekomen en vanaf wanneer dan?

2. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    sinds lars in een ledikanje ligt ipv wieg (met ong 3 maanden) ben ik gestopt met lakens/dekens, hij wroette zich er meteen onder vandaan. sinds dien ligt hij altijd alleen in een slaapzak, swinters met pyama, nu zonder, alleen een romper. van de winter toen het een keer heel koud was weer eens een deken erbij gedaan, die lag toen ik voor ik zelf ging slapen al op de grond, had ie uit bed gegooid....

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat als het straks kouder wordt, ik Eva een extra laagje aandoe en een lekker dikke slaapzak. Ik denk niet dat ik dekentje enzo dan al aandurf, daar wacht ik wel mee tot ze 2 is ofzo ;).

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Nou ben blij dat jij een topic opent hierover Berna, want ik zat er ook al over te denken hoe dat zou gaan moeten.
    Ik geloof dat ik ook meer voel voor warmer aankleden onder de slaapzak en een warmere slaapzak. Want ook Demi vind ik op de gekste plaatsen in bed terug.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik doe gewoon dekens met een slaapzak.

6. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ik heb Sofie in een zomerslaapzakje met 1 dun lakentje erover. Dan stop ik haar strak in. Als ik haar in alleen haar slaapzak leg dan gaat ze omrollen en ze snapt nog niet zo goed dat ze ook op haar buik kan slapen. Gevolg is dat dan ze op een gegeven moment begint te huilen. Ik haar terug moet draaien, zij weer omdraait en ga zo maar door :D:D ha ha.
    Hebben jullie kindjes dit dan niet?

7. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Haha, jawel. Ik stopte Nova na het inbakeren altijd heel strak in. Ik propte dan ook nog dekentjes of handdoeken naast het matras zodat het dekentje heel strak over haar heen zat.
    Laatst dacht ik dat ik daar wel mee kon stoppen omdat ze die geborgenheid niet meer nodig heeft dus zat haar dekentje losser. Vervolgens kon ik er een paar keer die nacht uit: had ze zich helemaal omhoog gewerkt met haar hoofd klem tegen de bovenkant van het bed, had ze zich overdwars in haar bed gewurmd zodat ze dus weer klem lag en een keer lag ze op haar buik en kon niet meer terug draaien omdat ze scheef lag en dan tegen de spijlen aan lag.
    Nu prop ik er dus weer dekentjes tussen en blijft ze (bijna) altijd prima op haar rug op haar plekje liggen.

8. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Bij de babydump kan je hele brede lakentjes kopen. Dus die kan je ver onder het matrasje stoppen en je kindje zo ook lekker strak instoppen. Even een goeie tip dus ;)

9. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    dat helpt allemaal niet Jesse wurmt zich toch wel onder de dekens uit wat we ook proberen..
    HIj heeft geen moeite met terugrollen maar valt ook vaak lekker op zijn buik in slaap

10. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Ik heb Dewi in een dun slaapzakje met alleen een rompertje aan. Het achtereind van de slaapzak stop ik onder het matrasje..Doe ik dit niet dan ligt ze in ALLE houdingen in bed :( gek kind hahah

Nu het weer iets minder warm is dan vorige week stop ik haar lekker strak in met een lakentje over haar slaapzakje heen...

11. Niet meer actief

Ik stop Enzo altijd in bed alleen in zijn slaapzak, dan rolt ie wat en als wijzelf gaan slapen dan kijk ik nog een keer en dan leg ik meestal nog een lakentje over hem heen.(behalve als het megawarm is) 's ochtend tref ik hem dan nog steeds goed aan met het lakentje over hem heen.

12. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Demi slaapt ook rustig in op haar buikje, dus het geeft niets dat ze het hele ledikant doorrolt. Ze slaapt toch uiteindelijk wel in, in wat voor houding dan ook haha.
    Ik zit te dubben of ik zo'n duodeken zal aanschaffen voor in de winter, maar twijfel nog.

13. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Het gaat mij niet om het inslapen maar ben bang dat hij met zijn hoofd onder de dekens kruipt.. zijn jullie daar dan niet bang voor?

14. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik heb de combisleeper van Little Compagnie gekocht. Wel prijzig maar heel fijn.

15. @berna.. hahaha Zou het aan de naam liggen?

Jesse wil ook echt geen dekens.. zodra we hem weg leggen, trapt hij die van hem af... En slaapt het liefst op zijn buik!
    Paar weken geleden ben ik maar begonnen met savonds (als wij naar bed gingen) met het dekentje weghalen, want tja,... ook ik ben bang dat hij met zijn koppie onder de dekens komt..

In de winter, zal ik denk ik een dikkere slaapzak doen met pyama...
    Nu slaapt hij met alleen een romper aan..
    en wordt het snachts wat kouder, dan romper met lange mouwen!

Hoe gaat het trouwens met jullie Jesse?

x

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik gebruik ook geen dekens meer hoor. Ga ook een goede winterslaapzak kopen, want ik durf het dus ook niet!
    Ik heb het wel geprobeerd met een laken heel strak over haar heen, maar dan valt ze niet eens in slaap! Ze wil gewoon lekker bewegen en naar het hoofdeinde hupsen.
    Ik pas me dus aan aan haar behoefte! ;)

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva strak instoppen heeft ook geen zin. En dus vind ik lossen lakens en dekens eng, ze ligt regelmatig met haar hoofd aan het voeteneinde. Maar meestal ligt ze overdwars bovenin. Ze slaapt nu altijd op haar buik, de laatste dagen als een klein hoopje: knietjes onder zich gevouwen en haar bovenlichaam ook helemaal in elkaar gedoken, zo lief! Ik denk trouwens dat ze leert kruipen in bed, ze kruipt nu ook langzaamaan omhoog ;) (als ik haar bijvoorbeeld aanraak en ze er een beetje wakker van wordt).

18. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Jesse leert ook veel in bed.. ik laat hem dan ook altijd nog een klein half uurtje liggen spelen voor ik hem eruit haal ;)

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.097
    3.879
    113
    Sinds deze maand ligt ze alleen nog maar in een slaapzakje, daarvoor lag ze altijd met een slaapzakje en een lakentje en/of dekentje. Ik zie wel hoe ik het van de winter ga doen. Overdag woelt ze alle kanten op, maar 's nachts blijft ze redelijk op dezelfde plek liggen.

20. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    In de winter kan je ook 2 slaapzakken over elkaar aandoen als de dekens nog geen optie zijn. Fientje ligt sinds 19 maanden weer wél onder dekens.. daarvoor ook alleen slaapzak..

Deel Deze Pagina