Fopspeen bij een ouder kind

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Madelon84, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

Ik ben benieuwd wat anderen daarvan vinden.
    Soms zie ik een peuter of kleuter nog een fopspeen in de mond hebben.
    Ik vind het geen gezicht en snap ook niet waarom ouders dat nog steeds doen (na een jaar, of anderhalf)
    De zuigbehoefte is er ook niet meer na een jaar, en als het nou alleen maar is in bed om in slaap te komen vind ik het wat anders.
    Maar al winkelend met je 2-3 jarige in een buggy met zo'n stuk plastic in de mond;)

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.719
    3.151
    113
    Vrouw
    Haay haay

Ik vind het er niet uit zien,, Liam heeft oowk een fopspeen maar die krijgt hij alleen in als hij slaapt idd of als hij ziek is,,
    Thuis heeft hij hem oowk wel eens in als hij zich niet goed voelt of gewoon de speen nodig heeft maar met een jaar gaat dat er echt wel vanaf,, snachts oke,, als hij gaat slapen ok maar als ik wegga gaat dat ding echt niet meer meej,,

Liefsz :)

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier vinden we het er ook niet uitzien. Een nichtje van mij is nu 4 en die had t/m dat ze 4 werd vaak zat de speen in, al deed ze er meer op kouwen als wat anders.
    Onze dochter de vind de duim lekkerder als de speen dus die heeft er geen. Al moeten we dan straks het duimen ook af zien te leren.

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik vind het ook geen gezicht, na een anderhalf jaar ofzo vind ik toch dat dat ding afgeleerd moet worden.

5. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Wij hebben enkel de speen gebruikt tijdens de flesvoeding, omdat meneer zo gulzig was. Op het KDV wouden ze graag een speen voor het slapen, maar dat hebben we geweigerd. Hij taalt er ook niet naar, dus waarom gebruiken? Vind het inderdaad ook geen gezicht als een ouder kind nog met speen of fles loopt.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Jesper heeft er nog 1 voor in bed, die we nu aan het afleren zijn. (moeilijk!) Overdag mag hij hem echt niet in, vind het echt geen gezicht. Ook van die kindjes die praten met een speen in de mond, onverstaanbaar.

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    amy-lynn krijgt m ook alleen maar in bedje.
    vind t ook een goor gezicht en als ze er mee gaan praten helemaal.

8. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    Onze oudste van 2 en half heeft nog een speen...maar...alleen maar met slapen.

Ik weet het, ik ben te laat geweest en nu is het gewoonte en heeft het eigenlijk geen functie meer.
    Net voordat zijn broer geboren werd wilde hij de hele dag zijn speen en ik combinatie van mijn hoogzwangere buik en hoogzwangere humeur ;) ingetrapt en hem thuis de speen gegeven. Resultaat was natuurlijk dat hij de hele dag met dat stomme ding liep. Een week voordat zijn broer geboren werd een hele vrijdag geweigerd om zijn speen aan hem te geven en jongens wat heeft dat jongetje gehuild de hele dag, maar na die dag geeft hij zelfs zijn speen af na het slapen. 8)
    Ik ga nu het weer een beetje rustig is hier thuis (verbouwing klaar, broertje 3 maanden dus aan elkaar en nieuwe situatie gewend) volgende week beginnen met de speen in bed af te wennen, want het belemmerd zijn praten, zelfs ook al heeft hij alleen 's nachts zijn speen.
    Ik ben benieuwd, want het zal wel weer een heel gevecht worden, maar het is voor een goed doel.

De jongste wil geen speen, dus dat is alweer een zorg minder.
    Nu alleen nog doorslapen, maar dat komt wel :D

Maar inderdaad ik vind het geen gezicht als "grote" kinderen met een speen in hun mond lopen. Vreselijk!
    Ik kan daarom iedereen aanraden om de speen af te leren voor de eerste verjaardag, want daarna wordt het gevecht alleen maar groter en het is echt slecht voor het praten...(zegt een mama die hoopt dat ze haar jongste kan behoeden voor dat vieze ding ;))

Liefs

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi ik vind het ook geen gezicht, toch neem ik hem altijd mee als we weg gaan. Als er wat gebeurd, kan de speen toch altijd nét dat beetje extra troost bieden en kalmeert ze wat sneller.

Ik kan me voorstellen dat ze hem dus ook krijgt als we een langere dag weg zijn en ze is moe en zou moeten slapen in de wagen ofzo... Maar is ze wakker, fit etc en mankeert haar niets, dan gaat hij dus gelijk uit, omdat ik het ook geen gezicht vind.

Afleren gaan we met de 2 jaar weer proberen (definitief zeg maar, ze heeft hem nu alleen met slapen) met 13 maanden mislukte dat nog al. Dus misschien dat we het met de 2 jaar iets beter uit kunnen leggen.

10. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hier ook alleen met slapen, vind het echt geen gezicht als ze ouder worden, die spenen worden ook giga hahahaha... wil het met slapen gaan afleren als hij 2 wordt. Nu met zn broertje op komst en nieuwe kamer vind ik t teveel tegelijk!!

11. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Ik vind t er ook niet uitzien. Ons manneke heeft m overdag gehad tot maand of 8, daarna alleen nog in bed. Tot ie ze kapot kauwde (hij was zo ongeveer 1.5 jaar) en toen heeft ie geen nieuwe meer gehad. En het viel me ontzettend mee hoe hij er op reageerde. 2 keer naar gevraagd en that's it.
    Dochterlief wil geen speen, die sabbelt op vinger. Benieuwd of ze dat blijft doen straks. Denk dat dat afleren lastiger is, want die heeft ze altijd bij zich. En aangezien ikzelf een verstokte duimer was..... Hoop niet dat dat bij haar gebeurt.

12. ik vind het allemaal wel meevallen...
    of je kindje die speen nou in heeft of het duimt, daar vind ik geen verschil in zitten

ik zie bij mijn dochter(7) in de klas nog verschillende kindjes duimen als ze moe zijn, dus heb ik er geen probleem mee als kindjes het speentje wat langer hebben

de speen kun je op een gegeven moment afpakken, maar duimen blijven ze doen, als ze moe zijn

en een kind van 3 die met een speen loopt als het moe is, vind ik persoonlijk veel minder erg , als een kind van 7 wat met de duim in de mond loopt;)

13. babet

babet Actief lid

14 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    waarom is een speen 's nachts slecht voor het praten?

ik geef 'm overdag inderdaad nooit (okay, als hij ziek is) omdat hij zo lekker aan het babbelen is en met de speen in niet. maar heeft dan 's nachts dan ook effect?
    mijn zoon is 16 maanden.

14. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik vind een kind met een duim in de mond veel liever staan.
    maar goed, ook dat kun je afleren (overdag) hoor. misschien de speen iets makkelijker dat wel.

gek genoeg zie ik hier in de stad veel moeders met hun kind in de buggy die echt klaarwakker zijn en soms ook nog aan het kletsen en dan met de speen in de mond. of rennend door de supermarkt.
    denk ik echt; waarom?

ps mijn zoontje heeft ook nog de speen hoor, maar alleen met het in slaap komen.

15. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    ja.. ik had hem net afgeleerd om overdag een speentje te gebruiken.. Wordt hij ziek en moet hij 10 dagen in het ziekenhuis blijven, op zo'n moment doe je niet moeilijk over een speen.. Dus ik kon weer helemaal opnieuw beginnen... Op het moment gaat het wel goed, hij doet hem uit als ik zeg van "doe je foppie maar uit, want je bent al een grote jongen". Eerst had ik ook altijd zoiets van die speen geen gezicht e.d. maar nu heb ik echt zoiets van er zijn wel belangrijkere dingen in de wereld..

16. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik ben ook zo'n moeder :D Ze krijg thuis alleen een speen nog in bed of als ze ziek is mag ze hem meer! Maar als ik ga winkelen en ze zit in buggy en ze is het na 1 winkel zat dan geef ik haar gewoon de speen kan ik mooi nog een paar winkels doen! Wacht maar dat jullie kleintjes die leeftijd hebben en je wil even winkelen.;) Ik geef liever de speen dan dat ik haar volstop met koekjes en snoepjes om zoet te houden.:)
    En dat het geen gezicht is vind ik wel meevallen, vind het wel als ze los lopen dan mag ze hem niet.:D

17. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    als ze klein zijn oke...
    mn neefje van bijna 4 heeft dat ding dus ook dag en nacht in vind het geen gezicht...

maar ieder zn keus natuurlijk...
    hier heeft hij geen speen gewild...

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Je kind slaapt dan altijd met de mond open waardoor de kaakspieren 'sloom' worden dacht ik.....en juist de ontwikkeling van de kaakspieren is belangrijk voor het goed leren praten....

Mijn zoontje krijgt zijn speen alleen bij het slapen en bij hevig verdriet. Wel grappig hij gooit 's morgens zelf al zijn speentje en knuffel terug in het bed, zo van: die blijven hier tot ik weer ga slapen.
    Mijn bedoeling is om tijdens het slapen overdag de speen niet meer te gaan geven als hij ong. 1,5 jaar is. Ik hoop dat hij 'm rond zijn 2e jaar ook 's nachts zonder kan...we shall see :)

19. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Hier wilden beide meiden geen speen, gelukkig, want ik vind het er ook niet uitzien. Na een jaar vind ik het al een vreemd gezicht eigenlijk. Maar ja....je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen waarom een kind van 3 (of ouder) nog een speen zou hebben......

20. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    mijn dochter had dr duim en Kai heeft een speen....als hij m wilt krijgt hij m.....mn dochter duimt nu sinds een jaar niet meer...alleen als ze heel verdrietig is wil ze m nog wel eens in dr mond doen....ik moet eerlijk zeggen dat ik dat erger vond dan dat ik bij Kai de speen nu vind....over een paar maanden gaan we proberen de speen weg te laten....helemaal weg...dus ook niet in bed....

ennuh....een kind van 3 in een buggy???? dat vind ik erger dan dat ze met een speen lopen hoor....!! Kai is nog geen ander half en zit bijna noiit meer in de buggy....ik neem m nog wel mee maar ik mag toch hopen dat als ie 3 is dat ie niet meer in de buggy zit....

Deel Deze Pagina