Wat voor sport zou jij je kind graag zien doen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Storm, 12 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

ze moeten ze sowieso leren zwemmen en leren schaatsen.
    verder houden we allebei niet van sporten waarvoor je naast het veld moet koukleumen, dus liever geen voetbal/hockey e.d. ;) maar ik hou het niet tegen als dat echt is wat ze willen.

Fleur roept al een half jaar dat ze wil balletten, dus als dat over een half jaar als ze 4 wordt nog steeds zo is ga ik eens even kijken voor haar. Had al gezien dat het hier in de buurt vanaf 4 jaar wordt aangeboden dus als ze dan nog steeds er fan van is mag ze dat van mij doen. Mijn ding is het niet maar ach, als zij er blij van wordt.

2. adi

adi Niet meer actief

nou, ik ben zelf totaal sportafoob, dus dan zouden kinderen nergens mee affiniteit krijgen. Papa heeft jarenlang professioneel gebasketbald, maar de kids worden momenteel niet warm of koud van als ze hem zien basketballen.

en volgens mij komen ze tegenwoordig via school/ tv/ internet/ rondneuzen ed best in aanraking met allerlei sporten. Wellicht niet met 4 jaar, maar ik heb niet de illusie dat uberhaupt veel kinderen met 4-5 jaar al een sport kiezen waar ze echt lang mee door willen gaan.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn kinderen moeten eerst hun a diploma halen (b en c mogen ze zelf weten) en daarna mogen ze een sport kiezen.

heb totaal geen voorkeur. laat ze eventueel wat proeflessen nemen

dochter wil gaan turne :) vind ik stiekem wel erg leuk. ze is net zo lenig als mijn, geeft nooit op en is een echte doorzetter. echt een sport voor haar

zoontje moet nog starten met zwemles maar papa wil hem het liefst nu al inschrijven voor voetbal. pfff vast een vader zoon ding. tegen de tijd dat hij groter is (denk jaar of 6) is hij oud genoeg om zelf iets leuks te beslissen. ballet of voetbal vind het allemaal prima zolang ze het maar doen met plezier

4. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Mijn meisjes zitten allebei op ballet. Ik vind dat zelf heel leuk en heb als kind nooit mogen doen. Ook zijn de meisjes altijd aan het dansen, daarom vond ik ballet wel bij hun passen.
    Ik heb vroeger op de scouting gezeten, maar dat zou ik niks voor de oudste vinden, die vind dat echt niet leuk. De jongste zou dat wel leuk vinden. Je kijkt dus ook een beetje naar je kind en wat voor sport/hobby bij ze past.

5. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    1. vecht/verdedigingssport

2. denk wel zoiets, of iets waar hij zn "trucjes/kunstjes " kan vertonen..
    Anders mss een balspel, maar voetbal denk ik niet...aan ballen is hij verslaafd maar voetbal vind ie niet ehct leuk om te doen, hij gooit liever :p

6. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.389
    870
    113
    home sweet home
    vooral een sport waarin ze ook werkt aan haar zelfvertrouwen (dochter is onzeker) dus bevoorbeeld theaterles of dansles. Iets waar ze meerdere malen toch op moeten treden zeg maar.
    Dansen past haar omdat ze motorisch handig is en graag danst op muziek.
    Turnen absoluut niet aangezien dat heel slecht voor haar zou zijn gezien haar hypermobiliteit (waarschijnlijk is ze er wel goed in hierdoor haha)

7. tuc

tuc Niet meer actief

de oudste doet ballet nu...vind ik zelf wel leuk omdat ik het ook altijd gedaan heb. Verder vind ik atletiek ook wel leuk als ze daarop zou gaan.

Ik hoop echt niet dat mijn zoontje wil gaan voetballen, wij hebben er allebei niet zoveel mee om elk weekend langs die lijn te moeten staan. Maar liever iets van een watersport of judo ofzo.

8. tuc

tuc Niet meer actief

zogelukkig, hier organiseren de verschillende sportclubs vaak kijkdagen en oefenlessen enz. Ook wordt dit vanuit veel basisscholen gestimuleerd. Daar zou ik dan met ze heen gaan.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik kijk naar wat bij onze kinderen past. Eva houdt absoluut niet van vechten, dus taekwondo ofzo is niets voor haar. Misschien als ze iets ouder is. Ze is dol op dansen en rollenspellen, houdt mij ook regelmatig voor de gek met haar grapjes. Dus vindt iets van dansen en toneel erg leuk voor haar. Ze wil ook echt heel graag op dansles. Toneel vind ik iets voor over een paar jaar.
    Van elke sport zit hier wel iets in de buurt. En als Eva op een sport wil waar ook veel vriendinnetjes op zitten mag ze daar best op, als ze het tenminste ook echt graag wil. Niet alleen omdat iedereen het doet ;)

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.176
    8.903
    113
    Ik zou het heel leuk vinden als ze ooit zouden gaan waterpolo´en. :) Maar of ze dat gaan doen, dat moeten ze zelf weten, het belangrijkste vind ik dat ze het met plezier doen. De oudste zit nu op zwemles en op dansles en op dit moment past dat heel goed bij haar. :) En voor de jongste zal dat het ook worden zodra ze oud genoeg is, want zij houdt ook erg van zwemmen (en dat is ook gewoon noodzaak) en muziek/dansen.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier niet! Mijn man haat voetbal. Voor zijn zoon dan.

12. Storm

Storm Niet meer actief

Dat denk ik ook niet. Eerst maar eens kennismaken met het fenomeen sport (al dan niet in teamverband). Ik denk dat veel kinderen in eerste instantie beginnen met een sport die door de ouders gekozen is, kijkende naar de interesses van het kind.
    Ik ben best benieuwd waar mijn kinderen voor zullen kiezen. Ik zal ze zeker niet pushen om iets te gaan doen wat ze niet willen, maar kan ook niet beloven dat alles maar kan. Schaatsen bv zal best lastig worden, er zit geen kunstijsbaan in de buurt.

En hier inderdaad ook eerst het zwemdiploma. Hoewel ik daar bij de oudste nog wel aan twijfel of ik ook aan die eis ga vasthouden, maar dat is weer een ander verhaal.

13. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Straks naast zijn zwemles op voetbal of judo. En mocht hij zijn diploma hebben kan hij allebei doen.

Eerst maar wat proeflessen nemen.

14. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Leuk om te lezen dit!

Wat betreft vroeg een sport "kiezen": het kan wel. Ik heb van mijn 3e tot en met mijn 30e aan ballet/dans gedaan. (Nu komt het helaas niet goed meer uit.) Dat is voor mij ook een reden om de oudste wel op tijd op een sport te doen.

Maar welke dan? Lastig. Wij hebben beide weinig met voetbal, ik nog het meest. Mijn oudste interesseert het niets. Hij houdt wel van "vechten", dus mijn vriend zegt judo, maar daar vind ik niets aan. Ik dacht nu misschien aan hockey.

Bij de jongste heb ik geen idee, al heeft die wel een geweldig ritmegevoel en voetbalt hij nu al beter dan zijn 3 jaar oudere broer.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant

Maakt omdat jij judo niet leuk vindt, mag hij niet op judo? Het gaat er toch om wat hij leuk vindt? Ik zat bij ons ook te denken aan hockey, maar ik denk niet dat Eva het (al) leuk vindt, dus dat doen we dan dus ook (nog) niet.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.879
    113
    Maakt me niet zoveel uit, zolang het maar iets is wat van mij niet teveel inzet vraagt (langs velden staan hangen en kleumen, steeds heen en weer rijden, bardiensten, dat soort dingen).
    Dat is dus wat IK zou willen, maar goed, als ze graag zo'n sport willen doen, dan ga ik daar waarschijnlijk toch wel in mee.

17. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou ontzettend veel sporten leuk vinden voor m'n kinderen. Liefst wel een buitensport, liever kleumend in de regen dan stikkend in een benauwde hal.
    Maar zoonlief heeft nu een half jaar gejudood, en dat vind ik ook te gek. Die kleintjes in hun witte pakken.

Vader en opa hopen dat zoonlief zou willen en kunnen voetballen. Opa heeft zelf ooit nog betaald voetbal gespeeld en oom was net zo getalenteerd (maar ervoor gekozen iets anders te gaan doen).
    Zoon vindt wielrennen ook mooi om naar te kijken (hmmm, mij iets te grote kans op zware ongelukken) en turnen. Ik vind het prima.

Voor dochter hadden we eigenlijk meteen al rugby in gedachten. Ze is een stoere griet, nergens bang voor en schuwt het duel niet. Bovendien heb je in vrouwenrugby nog een aardige kans om als NL'se de olympische spelen te halen :p

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Tja, onze voorkeur gaat enigszins naar de sporten die we zelf doen: Voetbal en korfbal.
    Maar ik vind korfbal dus niet zo boeiend ;) . Onze jongste zie ik wel op voetbal gaan. Die loopt buiten ook gewoon lekker met een bal te spelen.
    De jongste weet ik écht niet. Ik vind haar wel een type voor turnen of voor zwemmen. Maar ik ben zelf groot voorstander van een teamsport.
    Voor nu wil ik dat ze eerst haar zwem-abc haalt. Maar ik verwacht dat ze dit jaar haar A, B en C wel haalt.

En daarna mag ze op kaboutersport: Een periode van 10 weken waarin allerlei sporten aan bod komen, zodat ze er een beetje mee kennis kunnen maken.

Ik zou het op zich wel leuk vinden als ze in het zwembad bezig blijft (= mijn werk) , maar dan vooral met dingen als snorkelen, zwemvaardigheid, aquakids etc.
    Maar we zullen het zien.

De jongste mag als ze 3 is net als de oudste op peutergym, daarna op kleutergym tot ze start met zwemles.

19. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn dochter is nog klein maar ze wil zoiezo gaan dansen dus waarschijnlijk gaat ze straks naar peuter/kleuterdans. Daarna zwemdiploma en daarna zijn we wel, in ieder geval een teamsport, dat vind ik belangrijk.

20. kvinna

kvinna Niet meer actief

Ik lees al een aantal keer dat mensen het belangrijk vinden dat hun kind een teamsport gaat doen, maar is er weleens bewezen dat je echt een betere teamplayer (juk!) wordt door een teamsport? Het zou me eerlijk gezegd verbazen. Als het in je zit, komt het er toch wel uit en als het niet in je zit, vind je een teamsport vreselijk.
    Hier dus duidelijk iemand die niet goed in een team functioneert:D, ik vond ballet en tennis heel erg leuk, basketbal al een stuk minder en ik moet er niet aan denken om op hockey te hebben gezeten.

On topic: ik ben blij dat ons meisje bij elke toon die ze hoort begint te swingen (en dat doet ze al sinds ze kan zitten). Ze zit nu op peuterdans en ik zie haar al doorstromen naar een 'echte' danssoort. Bij haar hoef ik denk ik niet bang te zijn voor kleumen naast het veld:cool:, hooguit voor bijspringen als hulpmoeder bij voorstellingen.

Deel Deze Pagina