Buikgriep

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RianneD, 8 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Nou, Ties heeft voor de allereerste keer in zijn leventje buikgriep! Vannacht hoorde ik hem heel hard huilen, dus ik naar hem toe, heeft hij zijn hele bed, helm, knuffels, spenen, pyama, dekens noem maar op onder gespuugd,arm kind. Ik tilde hem gelijk op want zijn hele keel zat vol met dikslijm waardoor hij heel snel moest slikken want hij kreeg bijna geen adem. Toen 's ochtends zijn hele fles uitgespuugd, vlak nadat hij was omgekleed. Daarna een soepstengel gegeven, weer uit gespuugd, tesamen met het water wat hij had gedronken. Weer omgekleed. aardig wat water laten drinken, en 's middags geprobeerd hem een half potje fruit te geven, na 2 happen weer alles eruit (samen met het water) nou het leken wel liters! Heb hem als avond eten een beetje droog brood gegeven, en een heel klein beetje yoghurt. Als laatste nog 60 cc melk, en nu slaapt hij en het is er gelukkig nog ingebleven! Vind het zo sneu voor mijn mannetje..... (hij is wel lekker knuffelig :) ) Maar heb hem maar een binnenslaapzak aangedaan in zijn normale slaapzak, zodat er niks knel om zijn buikje zit, behalve zijn luier dan. Is er nog meer wat ik voor hem kan doen?

2. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Hee rianne...

Devon heeft enkele weken geleden ook buikgriep gehad en heeft toen een week in het ZH gelegen... Hij moest ook steeds overgeven en daarbij had ie ook nog echte diaree luiers, hij droogde op een gegeven moment uit. Anders haal je morgen ff ( als je nog niet gedaan heb) bij de dienstdoende apotheek domperidonzetpillen voor baby's daar wordt de maag rustiger van, en ORS, dit is een poedertje die je moet oplossen in water, wat de maag direct opneemt. Hij moet ook steeds hele kleine beetjes drinken, dus steeds een slokje en dan na een paar minuutjes weer een slokje. En bel de HA, die kan je nog over veel meer informeren!

Meis ik wil je heeel veel sterkte wensen, ik weet hoe machteloos je je voelt!

Dikke kus van Marijke

3. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Hoi Marijke

Ja vind het verschrikkelijk! Hij heeft best vaak momenten vandaag gehad waarop hij ok leek, lekker aan het spelen en totaal niet chagerijnig of verdrietig en dan ineens kijkt hij je angstig aan, trekt een pruil lip, steekt zijn armne naar je uit en begint hard te huilen! Zo zielig....breekt echt je hart. Gelukkig gaat het met jouw zoontje weer goed.... ik weet dat het heerst nu, dus maak me niet te veel zorgen maar leuk is anders. Dat van die domperidon zetpillen wist ik niet, is wel een goede.... maar ik kijk eerst even hoe hij morgen ochtend is... kans dat het al een stuk beter gaat maar het kan natuurlijk ook slechter zijn omdat hij niks binnen heeft gehouden vandaag (behalve de laatste 60 cc van zijn melk tot nu toe dan gelukkig).

4. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Het is zo sneu als een kleintje buikgriep heeft!
    Lieve had het in december ook voor het eerst.
    Diaree en overgeven te gelijk.
    Zo zielig.
    Je kan er weinig aan doen helaas.
    Het is een kwestie van uitzieken maar wat je wel kan doen wanneer hij echt blijft overgeven is wat ORS geven.
    Heb je ook in fruitsmaak
    Het is niet lekker maar het vult de verloren mineralen enzo aan.
    Ik heb het zelf ook gebruikt toen ik buikgriep over had gekregen van Lieve en van mn man en ik kon niks eten ofzo en heb toen ORS gepakt en voelde me wel iets beter daardoor.
    Al werd ik niet bepaald happy van dat goedje haha mja moest wel!
    Slappe thee laten drinken en lekker lauw.
    Is lekker voor de maag,beetje om te kalmeren en hij zal er wel iets van opknappen.
    Je hoort het nu best veel bij kleine kindjes nu maar helaas zijn ze er gewoon vatbaar voor.
    Verwen hem maar lekker en als hij niet wil eten gewoon laten voor wat het is.
    Belangrijkste is dat hij wel drinkt.
    Geef hem anders een theelepeltje drinken om de 5 minuten en als dat na een uur nog goed gaat kan je langzaam weer opbouwen met drinken.
    Geef hem maar even geen melk producten want dat kan erg zwaar vallen op de maag en dan komt het er allemaal weer uit.
    En nogmaals als hij niks wil eten,das echt geen ramp.
    Dan kan zn maagje dat nog eventjes niet aan en hij eet wel weer als ie echt weer trek begint te krijgen.
    Drinken is nu het belangrijkste,ook zeker als hij er diaree bij krijgt.
    Beterschap voor je kleine man en jij succes ermee!

5. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Owja.... die domperidon zetpillentjes werken inderdaad goed!
    Lieve had vorige week voedselvergiftiging en toen gaf ze ook ontzettend over!
    Had die zetpilletjes gehaald en voor het slapen er 1 ingedaan en toen ze wakker was kon ze alles weer binnen houden.
    Mja voedselvergiftiging is anders dan een buikgriep maar het zorgt ervoor dat de misselijkheid weg gaat of in ieder geval minder wordt en het overgeven remt.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier hielp niks...
    Mijn kleine ventje is vandaag opgenomen...
    Hoop dat ie gauw weer naar huis mag :(

7. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Aahhhhh Elmo echt waar?
    Wat zielig :(
    Hoop dat hij snel weer naar huis mag!
    T kleine manneke!
    Sterkte ermee!

8. eko

eko Actief lid

22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Beterschap voor Ties en voor Ruben.
    Elmo, ik hoop dat Ruben snel naar huis mag.

9. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Ties heeft gelukkig goed geslapen vannacht, en het allerbelangrijkst: tot nu toe nog niet gespuugd. Wel is hij nog erg hangerig, wil niet alleen spelen, wil eigenlijk niks,ook niet slapen. Heb hem net even laten gaan in zijn bedje, en hij heeft er toch uiteindelijk aan toe gegeven. Hij heeft helemaal nog niet gepoept, dus ik weet niet of hij ook diarree heeft, maar tot nu toe gaat het goed. Hij heeft vanmorgen een flesje melk op, maar eten wil hij nog niet. Hopen dat het nu weer de goede kant op gaat.

10. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Hij heeft inderdaad giga dunne gele waterige ontlasting.... maar hij heeft nog steeds niet gespuugd gelukkig.

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Vreselijk he die buikgriep. Sterkte allemaal.
    Hier gister voor de derde keer toegeslagen.

Kwebbel

12. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt heeft het ook. Wat een zielige hoopjes zijn de kids dan he

13. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Ties heeft weer gespuugd! En giga weinig gedronken vandaag.... ik denk in totaal vanaf dat hij wakker is hooguit 200 ml. Is dit niet veel te weinig? Hij heeft hele kleine plasluiers, maar plast nog wel. Net met avondeten gespuugd, en wil echt niks nu. Wat moet ik nu doen? Moet ik me zorgen gaan maken? Of aankijken hoe het vannacht gaat?

14. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ohh kwebbeltje.....de 3e keer :confused: , wat een verschrikking zeg! Wij zijn net terug van de kinderafdeling. Merel hoefde gelukkig niet te blijven.....is nu met de 6e dag bezig, maar het gaat beter.....

15. HammyQ

HammyQ Actief lid

8 jun 2007
    115
    0
    0
    Wij beginnen hier met de 2e keer buikgriep, zo lijkt het. Hopelijk kunnen we het zonder ziekenhuis bezoek aan deze keer.

16. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Heee dag dames...

Echt sneu he... Zo zielig voor die kleintjes! Heeeeel veel beterschap voor alle beebs!

En Elmo, heel veel beterschap met je kleine telg, en hij is nog zo klein...
    Ik hoop voor je dat hij heel snel weer terug naar huis mag!

groetjes Marijke

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ruben moet nog even blijven. Het gaat wel al beter! We hopen dat hij maandag mee mag!
    Is niks aan zo.
    Elmo

18. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Jeetje kwebbetje....voor de 3e keer al!
    Wat een pech zeg:(

Hopelijk zijn alle beebs/dreumesjes snel beter!

19. Tamara1979

23 jan 2008
    89
    0
    0
    Sanne is hier ook al met de 6e dag bezig met de diarree. Ze drinkt gelukkig wel, maar het zijn echte spuitluiers. Zo zielig! Ik ben ook zo bang dat ze uitdroogt. Ors wil ze niet. Hadden jullie niet het idee dat het met doorkomende tandjes te maken kan hebben? Ze heeft echt van die zure diarreeluiers.
    Heel veel sterkte allemaal en hopelijk zijn ze snel weer beter, want het duurt allemaal erg lang.

20. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Nee, ik had absoluut niet het idee dat het tandjes konden zijn. Dan heeft ze 1 diarree luier per dag en nu waren het er zo 15 á 20.

Merel gaat nu gelukkig beter. Ze heeft sinds gisteren 10.00 uur niet meer gepoept! Joehoe.....we zijn erdoorheen!

Deel Deze Pagina