ons wippertje is tot 9 kg en hangt al wat achterover dus eigenlijk tijd voor wat anders aangezien hij tegen de 9 kg zit. maar wat? hij kan nog niet zelf zitten aangezien hij 4,5 maand is.
Mijn dochtertje woog rond die leeftijd ook 9 kilo haha! Een stoeltje om in te eten bedoel je? Zo'n Trip Trapp is ideaal en voor de rest zou ik hem lekker in de box neerzetten met een voedingskussen. Ik heb zo'n. Graco Sweetpeace. Wat een onding. Veel te groot en onhandig met slepen. Ding annexeerde m'n hele woonkamer. Dus die zou ik niet aanraden
neehoor voor het eten zit hij in een kinderstoel. ik bedoel gewoon voor het zitten zeg maar. hij wil vaak niet plat liggen en "zit" dan in zijn wipper maarja die is tot 9 kg plus dat ik hem tegen de bank moet zetten anders hangt hij helemaal achter over.
Kan je de wipper niet rechtop 'klikken'? Dan zit hij toch niet helemaal achterover, of begrijp ik je niet goed? Overigens hebben wij de wipper wel iets langer gebruikt, maar hier zat ze ook wel vrij laat uit zichzelf.
Ik heb de Koelstra wipstoel (en een Prenatal wipstoel). De Koelstra wipstoel heeft een soort zitkuipje, waardoor ze er zeer lang inkunnen. Bij andere wipstoeltjes kunnen sterke kindjes namelijk makkelijk naar voren kukelen met wipstoel en al. Mijn dochter kan met 14 maanden nog in de wipstoel, maar zij weegt nu 10 kg. Ik zie online geen max gewicht staan, maar als je kindje nu al zo fors is gaat dit verhaal misschien niet voor jou kindje op. De babybjorn wipstoel schijnt trouwens ook heel lang (tot 2 jaar) mee te kunnen. Bumbo stoeltje kan ook, maar met mollige beentjes past dat misschien ook niet lang meer. Uhhh, misschien een grote zitzak? Als het maar voor korte momentjes zijn (max 2x 10 minuten op een dag ofzo) zou ik ook de maxi cosi nog wel aandurven. Ik zou je kindje trouwens wel laten wennen aan gewoon op de grond/kleed/box liggen. Ze willen pas wat anders als ze alternatieven kennen. Daarom heb ik mijn dochter nooit zittend op de grond gezet toen ze zelf nog niet kon gaan zitten bijvoorbeeld (wel wipstoeltje hoor met uitbuiken fles, of 's avonds tijdens huiluurtjes eerswte maanden helemaal plat dan ging ze erin slapen als ik haar wiegde). Ik zou het liggen dus stimuleren met een leuke mobiel of babygym, als hij leert rollen wordt het ook alweer leuker. Mijn dochter vond het altijd prima op haar rug/buik omdat ze niets anders kende.
de baby bjorn lijkt me idd wel wat jammer genoeg via mp niet in de buurt te verkrijgen, nieuw zijn ze nogal duur. een zitzak heb ik ook naar zitten kijken lijkt me wel wat maar eigenlijk zelfde probleem als baby bjorn. ik ga het in de gaten houden om te zien of ik nog wat op de kop kan tikken voor hem. bedankt voor de tips. bumbo tja weet niet... lijkt me niet zo comfortabel eigenlijk. leg hem vaak ook wel op een speel kleed maar lang wil hij dat niet jammer genoeg. maxi-cosi zit bij ons in de fietskar en is beetje onhandig om er telkens in en uit te halen.