Ik ben even gaan googlen, Wikipedia zegt bij geslacht male en spreekt over hij. Maar andere sites zeggen idd dat t een meisje is.
Is dat echt zo? Ik dacht altijd dat dat vrij normaal was. Heb mezelf dus leren lezen met 4 jaar. Mijn moeder is onderwijzeres en heeft er ook nooit wat over gezegd. Zij zag het wel vaker. Ik denk echt niet dat je dan meteen hb bent? Voor mijzelf niet in elk geval. Ik had op het VWO best wel wat moeite af en toe en veel slimmere kinderen om mij heen. Denk dat er ook gewoon slimme kinderen zijn die vroeg lezen.
Het vervelen herken ik helaas al te goed. Zelf altijd gehad op de basisschool, maar ik las dan de hele dag. Was altijd gek op lezen. Maar zoon heeft zich dus echt 8 jaar lanv verveeld. Vreselijk frusterend en school werkte ook niet echt mee. Pas eind groep 6 dat ze ermee kwamen dat hij de laatste 6 week wel in groep 7 mocht doen en dan door naar groep 8. Dat was geen optie, want hij is wel slim, maar in 6 week heel groep 7 doen én de eindtoets goed scoren is wel veel gevraagd (met doortoetsen scoorde hij wel 2tjes, maar durfde dat niet aan). Nu gaat hij na de zomer naar het VWO en hij kijkt er echt naar uit dat hij eindelijk wat gaat leren, maar vindt het ook wel heel erg spannend. Wat dat betreft kun je idd beter net zoals mijn dochter iets meer gemiddeld zijn. Zij verveelt zich niet, krijgt wel uitdaging en scoort (met tot nu havo advies) toch prima. Ze is wel de jongste van de klas en zoon bijna de oudste, dus dat maakt misschien ook verschil.
Ik heb de film the Neverending story echt tig keer gezien, maar eigenlijk nooit geweten wat nou de naam was die bastian aan de childlike empress geeft. Blijkt Moonchild te zijn ben ik net achter gekomen.
Oké....met de billen bloot over stomme opmerkingen van mij.....gelukkig uit mijn adolescente tijdperk ..... hoezo hoor Engeland niet bij Europa?! ..... wat zwaait die meneer altijd raar met zijn hoofd als hij zingt! Dat is Stevie Wonder cindy, die is blind! .....
Ik kwam er pas heel laat achter bij de reclame van Corendon dat die Mannen : Cor en Don samen Corendon waren Men wat voelde ik me toen dom
Hier ook hij is nu 2,5 kan alle letters lezen. Overigens praat hij nu opeens in het Engels/Nederlands. ‘ mama een Citroën black Car’ Hebben jouw kinderen ook een hyperfocus? Hier merken wij dat wel heel erg.
Hij geeft toch de naam van zijn moeder als ik me niet vergis? Dat zal toch geen Moonchild zijn? Of haal ik dingen door elkaar?
Klopt ja, blijkbaar had ze een rare naam Ik heb het stukje even terug gekeken op YouTube en ik hoor het er wel in.
Normaal is het zeker niet. Je moet eerst bepaalde ontwikkelingen doormaken voor een kind letters kan leren elzen. Als je je bedenkt dat heel groep 3 besteed wordt aan leren elzen, dan is het op zijn zachts gezegd bijzonder dat een kind dit zichzelf aanleert. Intelligentie zegt niet altijd iets over je leervermogen. Het kan zijn dat je op een andere manier makkelijker leert dan hoe het aangeboden werd. En hb kinderen moeten vaak sowieso leren leren. Omdat het meeste ze komt aanwaaien krijgen ze het moeilijk als ze iets niet al weten/kennen/kunnen. Dus hb wil niet meteen zeggen alleen maar 10en en dat alles makkelijk is.
Ik vind tekenfilms in het Nederlands ook altijd veel leuker. Maar echte films vind ik afschuwelijk. Mijn dochter heeft pasgeleden de echte film van Aladdin gezien in het Nederlands. Vreselijk.