Wat voor "stoms" ontdekte je pas later?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 24 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    als je geen pijltje hebt zit er vaak een slangetje aan het pom tekentje die dan dus links of rechts zit.

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.039
    15.073
    113
    kunstenaar als je de portugeese grammatica voor elkaar krijgt. Heb t geprobeerd maar verschillende tijden lijken gewoon verzonnen om de buitenlanders buiten te houden ofzo.

Er is gewoon geen enkel referentiekader ervoor...of je groeit er mee op, of je bent een talenwonder maar man is dat Portugees lastig.

Portugees nieuws of een talkshow op bijv youtube is ook zo fantastisch, dacht dat Spaans en Italiaans lastig was...

*rits woorden met tempo van t licht* "waaaaaaat?"
    (portugeese vriend schrijft 1 stukje over wat er gezegd werd, draait stukje terug...)
    nee joh...
    (20x terugluisteren)
    hoe dan?!?
    (Portugeese vriend ligt onder de tafel van t lachen...)

Heb de handdoek in de ring gegooid. Eerst volgende is Spaans. Portugees moet wel ontwikkeld zijn om de Spanjaarden buiten de deur te houden, kan haast niet anders met zo veel tijden in je taal...

Magnolia29 vindt dit leuk.
  3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Haha dat vind ik van Nederlands ook. Tig grammatica regels en tig uitzonderingen op die regels :roflmao:

4. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Vooral 'het nergens op lijken', daar loop ik enorm tegenaan! Dan hoor ik een woord/zin, dan dénk ik dat ik weet waar het over gaat en dan lacht m'n schoonfamilie me uit ;):roflmao: Vreselijk, maar ik zet stug door :o:

En wat @Jackie87 zegt, precies de woorden van mijn man! Hij begrijpt soms niks van onze werkwoorden en vervoegingen en uitzonderingen er op.
    Als voorbeeld;
    Hij Heb je lekker ge-eten?
    Ik: Gegeten bedoel je
    Hij: het werkwoord is toch 'eten' ? Waarom moet er dan ineens een extra letter tussen 'ge' en 'eten'?!
    Goeie vraag :roflmao:

femkes en Cindy1977 vinden dit leuk.
  5. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Mijn ouders noemen een vouwwagen een “trevveslieper” maar ik snap nu pas “travel sleeper”...

Lazuli, Tuttebelleke, Aries en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Echt?

Ik heb ook al jaren ruzie met die krengen. Sla zelfs met de vorm op de grond om de ijsblokjes los te krijgen..

Vero0504 en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.673
    8.417
    113
    Vrouw
    Als het nog niet gewerkt heeft dan heb je misschien gewoon een stomme vorm te pakken. Ik heb toevallig een hele rits gekocht van die vormen van het plaatje en daar komen ze met gemak uit. Je moet ze alleen niet te ver vullen.

Ik heb daarvoor ook een zak ijsklontjes gekocht, daar hadden ze een hamer bij mogen leveren...

Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  8. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.615
    4.029
    113
    Vrouw
    Zo hoorde ik laatste van vrienden dat jij bij die zakjes gewoon 1 rij los moet knippen en dat dan ook alles er zo uitvalt :|

9. Aries

Aries Niet meer actief

Ik denk dat ze een zak kant-en-klare ijsblokjes bedoelt?

10. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.615
    4.029
    113
    Vrouw
    @Aries oh! Ja dan is los knippen lastig :roflmao: Ik bedoelde inderdaad van die zakjes die je zelf met water vult.

Aries vindt dit leuk.
  11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.039
    15.073
    113
    ik heb ze met silliconen onderkant, bevalt een stuk beter. Ik kieper er al t fruit in wat anders de vuilbak dreigde te gaan bereiken. Eenmaal ingevroren in een ziplock zak of diepvriesbak en dan inzetten voor smoothies (of milkshakes zoals mn dochter ze noemt, zit alleen geen melk in maar weet zij veel, tis koud, romig en er is een lading fruit en groente in weggewerkt :D)

Kleintjuh85 en toch3 vinden dit leuk.
  12. Susy

Susy Lid

18 mrt 2020
    65
    67
    18
    Vrouw
    Even de onderkant onder de hete kraan werkt ook goed.

Kleintjuh85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina