Hoe ervaren jullie de pijn

Discussie in 'Miskraam' gestart door Fleur1, 5 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hebben jullie tijdens de miskraam erg veel pijn gehad?
    Ik ben vorige week gekuriteerd omdat de verschikkelijk pijn maar aan bleef houden dat het van mij allemaal niet meer hoefde.
    We wisten niet 100% zeker dat ik zwangr was. Maar toen er werd gekeken of ik een blinde darm ontsteking had wat dus niet was werd er verteld dat ik midden in me miskraam zat.
    Deze deed veel meer pijn dan de vorige 2x

Hoe ervaarde jullie de pijn

2. Niet meer actief

hoi
    ik heb in april miskraam gehad
    en heb een paar dagen stevige buikpijn gehad
    maar heb maar 1 dag licht gevloeid

ik heb tegen de pijn aleve genomen en toen was het redelijk te doen

3. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Bij mijn mk wat achteraf een bbm was, heb ik wel
    heftige buikpijn gehad en echt niet lekker,
    vond vooral nieuwe cyclus heftig...

4. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ha

ik was 6 weken zwanger toen ik kreeg te horen dat het neit goed was en moest wachten op een mk.
    precies toen ik 7 weken was kwam het af maar heb de avond ervoor best wel buikpijn gehad dat was te hebben maar af en toe zaten er steken bij en die deden wel zeer. en zaterdagochtend geen steken maar was buikpijn wel heviger maar kon het nog net hebben was ook op het werk dus heb je wat afleiding maar af en toe kon je mij gezicht wel weg zien trekken.
    maar zo ik hoor heb ik het niet erg gehad en heb nog 6 dagen nagebloeid.
    nu wachten op eerste menstruatie

ze zeggen idd dat nieuwe ongies heftiger kunnen worden, hoop ik van niet maar ja heb je neit voor het zeggen

succes en heel veel sterkte
    je sluit zoiets meteen in je hart en zo wordt het weer weggenomen

dikkex

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier bij alledrie de mk's niet extreem meer pijn gehad dan bij een "normale" menstruatie.
    HEb niet dubbel gelegen vd pijn ofzo eik..

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Allereerst sterkte met je verlies.

Bij mij was de eerste MK het heftigste, heb toen het maximum aan pijnstillers gebruikt en toen was het net uit te houden. De MK's erna waren wel pijnlijker dan een gewone menstruatie, maar goed uit te houden met pijnstillers.

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ik moet er wel bijzeggen, dat ik de lichamelijke pijn nog wel het minste vond. De geestelijke pijn heb ik als veel heftiger ervaren, duurde ook veel langer.

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    De geestelijke pijn doet inderdaat het meeste pijn ik zal altijd op de uitgerekende dag van de 1e miskraam een kaarsje op steken. 1 dag naar mijn verjaardag ( mijn verjaardag is niet meer zoals het was) de 2e miskraam was van het jaar en was ik net als vorig jaar 1e kerstdag uitgerekend zijn (ik zie toch wel heel erg op tegen de kerst ondanks dat het Daan zijn 1e kerst is) en dan nu weer me vriend weet wanneer ik uitgereknd zou zijn zelf wil ik het niet weten omdat ik bang ben dat het weer een bepaalde tijd zal onderdrukken maar het is natuurlijk zo uitgreknd.

9. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Steken in mijn buik, af en toe wel even pijnlijk. Verder behoorlijk ongiepijn, maar was goed te doen met een paracetamol achter de kiezen.

10. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Tot nu toe lichte menstruatie krampen af en toe, maar ik weet niet wat me nog te wachten staat (hoop heel erg dat het mee zal vallen). Ben er ook best bang voor.

Bianca

11. Doreth

Doreth Lid

3 nov 2007
    11
    0
    0
    Ischa, wat erg dat je er midden in zit... Veel sterkte.

Ik heb 20 aug. een miskraam gehad na 6,5 weken.
    Het was twijfelen of ik zwanger was. Dacht eerst dat het een gewone menstruatie was dus dat m'n cyclus 'iets' langer was dan normaal, maar dat bleek dus niet het geval. De buikpijn was echt heel heftig. Ben er een week ziek van geweest. Kon niks tillen, alleen maar liggen. Ook vloeide ik heel erg. Van de huisarts had ik pillen gekregen om het vloeien te stoppen maar de bijwerkingen waren buikpijn en kortademigheid. Dat kwam er dus nog bij.
    De emotionele klap kwam daarna pas.

Nu ben ik weer zwanger maar wel ongerust. Ben zo blij als ik bij de VK op controle mag, dat is met 8 weken. Tot die tijd is het afwachten...

Veel sterkte!
    liefs, Doreth

12. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Ik was totaal niet voorbereid om mijn ervaring. De verloskundige had mij wel voorbereid op heftig bloedverlies maar niet op heftige pijn.
    Ik heb van 23:00 's avonds tot 9:00 's ochtends hele heftige krampen gehad die om 5:00 zijn hoogtepunt bereikte. Het was een kramp die op kwam zetten en die met geen pijnstiller te bedwingen was. De pijn kwam in een soort golfbeweging, kwam, werd heftiger, heftigst en zakte langzaam weer af.

Toen ik de volgende ochtend de verloskundige sprak, benoemde zij het als weeen.

Maar idd zoals meerdere meiden hier, ervaar ik de emotonele pijn als het ergste.

13. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Inmiddels heb ik donderdag de miskraam gehad en het was niet uit te houden van de pijn ook niet met paracetamol en ibuprofen. Ben een paar keer in een warm bad gaan liggen ook dit hielp niks. Later mijn vriend wakker gemaakt en mijn mobiel naar hem toe gegooid dat ie het ziekenhuis moest bellen, hij snapte meteen dat het ernst was. We mochten meteen komen, ik kon nog amper op mijn benen staan omdat ik zoveel pijn had en heel erg verzwakt was, ik was ook spierwit in mijn gezicht en had constant het gevoel dit ik ging flauwvallen. Eenmaal in het ziekenhuis bleek dat het nog maar een klein stukje in de baarmoeder zat en de gynaecoloog heeft het er toen uitgehaald met een tang, en daarna meteen mijn baarmoeder schoongemaakt wat ook erg pijnlijk was (dit kon omdat de baarmoedermond open stond) anders had ik alsnog gecurreteerd moeten worden.

Nu heb ik af en toe nog best pijnlijke steken in mijn buik als ik teveel gedaan heb.

Dus al met al een heel erg pijnlijke ervaring emotioneel en lichamelijk.

14. Aura

Aura Niet meer actief

In alle eerlijkheid kan ik me totaal geen pijn herinneren, ik zei daarna ook tegen mijn man, raar he dat het geen pijn deed. Toen zei hij van nou Mayk.....ik heb je onmenselijke geluiden horen produceren en je hebt verschrikkelijk veel pijn gehad....ik weet er echt niets meer van....

Geestelijk vond/vind ik de pijn ondragelijk....huil er nog elke dag om.....

Heel veel sterkte!

15. Doreth

Doreth Lid

3 nov 2007
    11
    0
    0
    Ischa, veel sterkte met het herstel... Ik leef met jullie mee.

Aura, ook voor jou: sterkte.
    Ik hoop dat het snel weer raak is, bij mij verzachtte dat de pijn.

groetjes, Doreth

16. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hangt meestal af van hoever je bent bij je miskraam.
    Iemand zal bij 5 weken minder pijn hebben dan iemand die een mk heeft bij 14 weken, lijkt me nogal logisch.
    Bij mijn mk in mei (was 9 weken ver) heb ik wel een helse pijn gehad, gedurende enkele dagen krampen en bloedverlies en toen op de dag van de eigenlijke miskraam heb ik 7 uren lang een bijna ondraaglijke weeënpijn ervaren en veel bloed verloren totdat ik de vruchtzak verloor, dan was het bijna helemaal over.
    Heb toen pijnstillers genomen maar die hielpen niet, wij vrouwen moeten soms erg afzien.

17. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik had wel een poosje buikpijn. Een half uurtje even erger dat ik niet wist hoe ik moest liggen of zitten (hangen). Maar daarna was het weer over.

18. steffie1985

16 okt 2007
    23
    0
    0
    Hallo,
    Heb 2 weken geleden ook een miskraam gehad en heb wel heel veel pijn gehad.
    Het leek op weeen die om de 2 a 5 minuten terug kwamen.
    Het heeft zo'n 12 uur aangehouden en heb enorm veel bloed verloren.
    Daarbij had ik enorm veel pijn in mijn rug, (rugweeen)
    Ik heb echt op de kop gestaan van de krampen en kon niet in slaap komen 's nachts.. Ja wij vrouwen moeten echt afzien soms.
    Ik ben later nog gecurreteerd omdat er nog wat in de baarmoeder zat.
    Ben van de pijn af maar ik mijn hart voel ik de pijn nog elke dag.
    Liefs en sterkte allemaal

19. Sas28

Sas28 Lid

23 jul 2007
    86
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo,
    Ik heb vorige week een miskraam gehad, daar heb ik niet veel pijn bij gehad. Ja af en toe wat krampen, maar meer niet. Ik wist ook niet dat ik zwanger was, maar ik was iets van 6 weken.
    Bij de vorige miskraam(mei '07) had ik heel erg veel pijn. Ik was toen 13 weken zwanger. Toen had ik echt last van weeën( om de minuut). Ben toen met spoed gecurreteerd, omdat ook het vruchtzakje niet losliet.
    Bij mij zag je dus duidelijk verschil wat pijn betreft.
    Maar we hopen het natuurlijk nooit meer mee te maken!
    Groetjes

20. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ik had lichamelijk ook niet veel last. Na curretage niet veel bloed verlies. Nog wel meer dan 14 dagen gevoelige buik (baarmoeder moet weer krimpen en darmen weer naar oude plek)

Geestelijk heeft het me heel veel gedaan. Sta nu echt anders in het leven en heb gemerkt dat andere dingen veel belangerijker zijn!
    Dat is het positieve wat ik ervan heb meegekregen verder doet het gewoon pijn :)

Deel Deze Pagina