overal tegenaan botsen met haar hoofd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by randi, Jan 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. randi

randi Niet meer actief

ons nina heeft de laatste weken de gewoonte om met haar hoofd expres ergens tegen aan te slaan :( ze doet dit meestal als ze aandacht wilt of als ze moe is en niet direct gepakt wordt. ze slaagt dan expres haar hoofd tegen de spijlen van haar bed of park of ze bukt zich helemaal en duwt haar hoofd tegen de grond. ik vraag me af of er hier meerdere zijn die dit voorhebben? is dit wel normaal gedrag? en hoe ga je dermee om? nu besteed ik er zo weinig mogelijk aandacht aan maar blijkbaar maakt haar dat niet uit.

2. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    negeren youame deed dit ook en het was een tijd over nu doet ze het nog soms als ze erg boos is

3. randi

randi Niet meer actief

deed ze haar dan nooit pijn? ons nina heeft zelfs een klein blauw plekje op haar voorhoofd dus dat kan toch niet goed doen? nuja afleren lijkt me op dit moment wel moeilijk want hoe leg je zoiets uit aan een 1jarige hé :)

4. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    tuurlijk deed ze zich wel pijn maar wat we ook deden ze bleef het doen nou ja dan voeld ze het wel

5. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Naomi doet/deed dit ook.
    Dit werd later een driftbui.

Nu ( 17 maand) doe ze dit ook!
    Ik geef er geen aandacht aan, dan is het zo afgelopen.

Denk dat wanneer je er steeds op in gaat, ze het een leuk spelletje vinden -> op negatieve manier aandacht vangen ;) .

6. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Maar doet ze t echt uit frustratie? Of ook als ze lekker in haar bed ligt ofzo?

Ik heb t als kind zijnde nl jaaaaaren gedaan!
    'Bonken' noemden we dat...heb de verf van mijn bedspijlen afgebonkt! Ik deed t heel hard en neuriede er dan altijd bij....best wel neurotisch als je t zo leest hahah maar ik vond t heerlijk! Er waren meer bij ons in de fam. die t deden!
    Het werkte heel rustgevend...beetje mediterend..

Maar goed...ik deed t dus niet uit frustratie ;)

7. randi

randi Niet meer actief

nee het is echt wel uit frustratie hoor want ze maakt haar dan behoorlijk kwaad en natuurlijk volgt er direct een serenade erop. nu ze mama kan zeggen komt zelfs dat er boos uit en met momenten is het ook wel grappig om aan te zien want ze kan er zo'n grappig gezicht bij trekken maar wil natuurlijk niet dat ze haar pijn doet maar vrees dat er niet veel aan te doen is op dat punt

8. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Oppakken en in de hoek laten zitten?
    Werkt dat ook niet?

Naomi heeft al vaak in de hoek gezeten als ze dat deed.
    Het is wel minder geworden.

Ik negeer haar wel volledig.
    Boos Mama, of papa roept ze ook wel, maar daar reageer ik niet op.

9. randi

randi Niet meer actief

nee ze zijn 1 jaar van vandaag, als ik haar in de hoek zet kruipt ze binnen de seconde weg

10. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    en als je ze nou elke keer terug zet als ze weg kruipt

11. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Op den duur blijft ze wel zitten ;)
    Telkens weer oppakken, en terug zetten (zonder iets te zeggen).
    En als dan 1 min. ofzo. heeft gezten, naar haar toe.
    uitleggen en knuffel..

Denk dat ze het even door moet hebben dat ze moet blijven zitten, maar de aanhouder wint ;)

12. Roxx100

Roxx100 Lid

May 5, 2007
    62
    0
    0
    Groningen
    Thijn wil zichzelf wel gaan slaan als hij zijn zin niet krijgt of uit frustratie. Hij is nogal tempramentvol en heeft weinig geduld. Het is mij gaan opvallen dat het vaak gebeurde als hij zijn zin niet kreeg of als ik hem niet begreep. Duidelijk zijn en het gedrag negeren heeft hier wel heel goed geholpen.

Misschien kan je terughalen of het iedere keer om hetzelfde is. Of als ze iets duidelijk proberen te maken?

13. randi

randi Niet meer actief

het gebeurd dikwijls als ze gepakt wilt worden maarja ze zijn met 2 dus als ik juist met haar zus bezig ben moet ze leren wachten. is natuurlijk het nadeel van een tweeling dat je je aandacht met je zus moet delen. soms vermoed ik zelfs dat het ook een beetje jaloezie is. ga eens proberen met ze telkens in de hoek te zetten, zal niet gemakkelijk zijn want ze heeft nogal een willetje en meestal kiest ze haar momenten uit om haar kuur te krijgen. als ik met de andere zus bezig ben dus... zoals verschonen of haar in bed aan het leggen. nochthans let ik er extra op dat ze beiden evenveel aandacht krijgen

Share This Page