wat voor taart op 1e verjaardag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BrB, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik ga zelf een taart maken. Hier heb je taartbodems en 1 tussen laag die je kant en klaar kunt kopen. Tussen de bodem en de laag komt een laag vruchtemoes of jam en daar boven op een laag zelf geklopte slagroom zonder suiker, versierd met stukjes banaan en mandarijn. Heb ik ook nog een blauw kaarsje in de vorm van een 1 en verder schrijf ik zijn naam nog in het blauw met een soort van glazuur wat ze hier op tubes in verschillende kleuren hebben. Kaarsje mag hij uitblazen met wat hulp van papa en mama en daarna krijgt hij een groot stuk om mee te kliederen! :D Wel slagroomtaart maar niet helemaal super ongezond ;)

2. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom niet? Jouw alternatief klinkt mij nou niet bepaald veel gezonder in de oren dan een stukje taart. Als het nou om het niet snoepen ging, dan snapte ik het wel, maar dit is eigenlijk gewoon ook snoep. :(:

3. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Wij hadden kwarktaart. Ik wilde zelf eigenlijk gewoon cake-jes bakken en daar dan kaarsje op maar mijn schoonzusje vond dat we taart moesten hebben en heeft een taart gemaakt. Hij vond er niks aan terwijl hij gewone naturel kwark heerlijk vindt. Heeft er wel in zitten slaan maar vond dat zijn handjes er erg vies van werden. ;) cake-jes vond hij overigens heerlijk.

4. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    Wat misschien een idee is, is om zelf een slagroomtaart te maken. Toevallig heeft mijn moeder er 1 gemaakt voor de doop van onze zoon.
    Op de bodem, lange vingers, dan een laag van 2 cm slagroom dan iets van fruit, wij hebben voor peer gekozen, zan weer lange vingers, weer 2 cm slagroom en en op de bovenkant weer fruit of iets dergelijks.
    De lange vingers worden wat zacht door het vocht van de slagoroom ,maar dat is juist lekker. Makkelijk te maken.

Gr Karin

5. Amom22

Amom22 Niet meer actief

als ik de ingredienten van een slagroomtaart lees bijv. dan krijg ik de kriebels, dat wil ik zelf niet eten laat staan mijn kind... een volkoren ontbijtkoekje met wat boter en hagelslag is een stuk gezonder dan een hele slagroomtaart lijkt mij.

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    wij hebben een fototaart van de Hema laten maken voor de eerste verjaardag van Nick. Ze smaken goed en we hadden weken tevoren geoefend met Hoera en de armen omhoog en daar hadden we een foto van. Die zat dus op de taart. en Nick vond de taart best lekker....en nu voor zijn 2e verjaardag ging hij er ook weer goed in. Uiteraard een andere foto genomen...

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Bij 'voeding' staat toevallig een recept voor een leuke taart. ;)

Ik ga gewoon een slagroomtaart kopen en geef haar een klein stukje om te kliederen. :D

8. Ik heb zelf een Bumba taart gemaakt( zie album, met een workshop) en Joya had een eigen taartje om te kliederen.
    Een cake'je en daar een beetje slagroom op en versiersel.

Want de rest van de kinderen mochten ook een eigen cake'je versieren met figuurtjes. ( Super makkelijk van de c1000 beetje water bij doen, kizen en in vormpjes oven klaar) en bij de Xenos hebben ze trouwens ook wat leuks een cake'je in de vorm van ene waterijsje.

Amom: jij bent wel heel spastisch maar meningen verschillen als het nou 1x is! Niet dat mijn kids dat elke dag krijgen!

9. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Bij ons duurt het nog wel eventjes maar ik denk dat wij een mini taarjte laten maken en versieren :)

10. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
  11. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Nou, denk dat je nog zo'n taartje mag maken. Zou ze hier geweldig vinden ;) !

Wat een prachtige kindjes heb je trouwens zeg!

12. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    onze uk krijgt volgende maand een taartbodem vol met slagroom en een zeil op de grond :)

groetjes, Miranda

13. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    @mamavanukkie: dat laatste geldt ook bij ons :)

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja fantastisch he?! Daar wilde ik ook mijn taart bestellen maar helaas was ik te laat en hadden ze er geen tijd meer voor. Ik heb Louise's taart besteld bij http://www.xs4all.nl/~eclaesse/kinderfe ... louise.htm en ze moest niks van de taart hebben, ook niet van het slagroomtaartje en begon al te huilen toen er wat slagroom aan haar vingertje zat hihi... ze was helemaal blij toen ik haar een liga gaf ;)

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik had voor Jelle's verjaardag een slagroomtaart besteld bij de bakker in de vorm van een grote 1... Wij helemaal blij met die taart, en Jelle zat er naar te kijken alsof hij water zag branden... :) Voor geen goud raakte hij dat ding aan... :) Uiteindelijk heeft hij 2 hapjes op en de visite de rest... :)

16. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    heb een taart bij de hema laten maken met haar foto erop, ze heeft van het hele stuk alleen maar een beetje slagroom gehad.

17. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    opa en oma hadden zelf een taart gemaakt van nijntje, zonder workshop o.i.d. en het was heel mooi geworden.
    En voor danique hadden we een slagroomtaartje waarmee ze lekker kon kliederen, veel van gegeten totaal niet ze vond dat kliederen veelste leuk!

18. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Kijk maar even op mijn website zou ik zeggen :p Mijn laatste taart was die van Nijntje, voor Yenthe die 1 jaar werd. Met een meptaartje erbij voor de kleine zodat ze daar lekker mee kon kliederen :D

19. wauw super!

BRB: dank je! Ik ben trots op mijn kids

Ik heb daarna nog een andere taart gemaakt wat makkelijker wit marsepein met foto. Dat is misschien ook een idee eetbare foto laten printen kan je ook via internet bestellen en dat op een taart doen

Mijn volgende project is een Ajaxtaart, t-shirt ik hoop dat het gaat lukken want mijn zoon wilt zo graag een Ajax taart

20. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Super joh. Erg leuk! Bezorg je al door heel nederland?

Deel Deze Pagina