Wallen/ donkere kringen onder ogen

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 28 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik lees overal verschillende adviezen....van hele dure crèmes tot komkommerschijven, vandaar even dat ik jullie mening vraag. Ik heb 1 wal onder mijn oog, alleen rechts, links vrijwel niet :confused: hij zit er al maanden.

Het is echt zo'n paarsblauwe gezwollen rand waardoor ik er altijd moe uitzie, of alsof ik een dreun heb gehad of gestoken ben door een insect, omdat het maar aan een kant is. Terwijl ik de meeste dagen toch echt voldoende slaapuren heb en me ook uitgerust voel. Als ik dan een keer wel te weinig geslapen heb dan is het wel erger. Ik smeer er nu een dikke laag foundation op, maar hij blijft gewoon zichtbaar.
    Het irriteert me behoorlijk. Ik begrijp best dat ik op mijn 36e niet meer de huid heb van een 20-jarige, maar als ik mezelf op foto's zie vergeleken met een jaar geleden dan denk ik "bah, ik lijk echt opeens oud". Terwijl ik helemaal niet echt rimpels heb, heel licht kraaienpootjes maar meer niet. Nooit gerookt of veel zonnebaden gehad, drink veel water, nauwelijks alcohol, en ik eet erg gezond omdat ik ook wat overgewicht heb (weinig koolhydraten, veel groente en veel fruit).

Tot nu toe gebruik ik geen dag/nachtcreme eigenlijk omdat ik er nooit heel erg in geloofd heb, ik heb wel ooit een crème van een vrij goedkoop merk gehad, maar ik merkte geen verschil. Dat was overigens wel 6 jaar geleden ofzo.

2. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Zulke kringen kunnen ook veroorzaakt worden doordat je ergens allergisch voor bent. Ik heb zelf ook een beetje kringen in het hooikoortsseizoen bijv. Zou dat kunnen?

chantal1606 vindt dit leuk.
  3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Voor zover ik weet ben ik nergens allergisch voor behalve heel licht voor huisstofmijt, maar dat is al heel mijn leven. Ik wist niet dat het daardoor ook veroorzaakt kon worden.

4. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Tegen de zwelling zou je inderdaad komkommer kunnen proberen, of een koude lepel met de bolle kant er tegen aan. En als het echt heel erg is en je een snelle oplossing zoekt, aambeienzalf. Alleen kun je dat niet dagelijks gebruiken.
    Maar dan ligt het er ook aan, is het vocht of vet. Als het onderhuids vet is, kan je er zelf niet heel veel aan doen.

De verkleuring ga je zo goed als niet weg krijgen met een crème helaas. Je zou een highlighter kunnen proberen zodat het optisch lichter lijkt.

Zelf ook snel last van donkere kringen en genoeg geprobeerd, van dure tot goedkopere crèmes, maar daar is nog steeds geen wondermiddel tegen.

5. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Er zijn ook injectie behandelingen voor, wat er precies ingespoten word weet ik niet maar je ziet de donkere kringen als sneeuw voor de zon verdwijnen.

6. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Aambeiencreme .dat schijnt ook te helpen.

7. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Hmm vervelend.. om het te camoufleren zou ik iig touche eclat gebruiken. En wel smeren met dagcreme omdat je huid echt heel droog wordt. Misschien Diadermine? Vind ik een fijn merk!

8. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Als je puur wilt camoufleren: ik heb een soort oranje corrector spul, dit smeer ik erop en daarna gewoon normale foundation, maar dat corrigeert de blauwe kleur zodat je je foundation niet dik hoeft te smeren. Werkt niet voor de zwelling, maar dus wel goed voor de kleur :)

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Gebruikte en afgekoelde senseo pads op je ogen leggen. Door de caffeine trekken de haarvaatjes samen waardoor de wal afzakt. Das in theorie, zelf nooit geprobeerd maar heb het ooit eens ergens gelezen.

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Genoeg (water) drinken. Bij mij is het erger als ik te weinig drink.

11. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja van een stof allergie kan dat zeker hoor. Heb je dan ook last van jeukende ogen?

12. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Waar heb je dat vandaan? Want ik had dat ook op YouTube gezien en ben sindsdien op zoek naar oranje camoufleer spul. Maar alle setjes die ik zie zit wel groen, paars en beige in, maar geen oranje. Ik zoek er echt al weken naar.

13. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Weet je hoe dat heet..?
    Klinkt wel heel eng trouwens.

14. DastyQueen

Een vriendin van mij heeft dat pas laten doen, ik zal het eens vragen. Ze had iemand mee die het filmde voor haar en je ziet zo op het moment dat die vloeistof erin gaat de donkere kleur verdwijnen. Heel appart.

iMoeder vindt dit leuk.
  15. DastyQueen

Het zijn hyaluronzuur injecties.

16. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik heb er ook aanleg voor. Ik heb toch gemerkt hoewel ik het jaren ontkend heb, dat ik meer slaap nodig heb. Ik kan gerust 9 uur per nacht slapen. Sinds ik zoveel meer ben gaan slapen gebruik ik ook geen concealer meer.

17. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dankjewel. Geen idee of ik dat ooit zou durven. Maar fijn om te weten dat er wel iets aan te doen is als het erger word

DastyQueen vindt dit leuk.
  18. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Mocht je de injecties nog te eng vinden dan bestaan er ook crèmes met een hoge concentraat hyalonzuur. Geen idee of het werkt maar misschien de moeite van het proberen waard.

DastyQueen, Lumiere en iMoeder vinden dit leuk.
  19. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Injecties lijkt me toch wel eng....en is dat dan ook net als met botox dat je het steeds moet blijven doen?

Prikogen heb ik standaard als ik vanuit het werk naar buiten loop. Denk ik meer tgv airco daar. Duurt ook maar een paar minuten, heel erg prikken/bijtend gevoel met tranen en dan is het over.

Die creme ga ik opzoeken! Ik denk zelf ook meer aan iets camouflerends dan echt een ingreep.

Wbt slaap, ik neem sowieso de tijd om te slapen, maar vaak lig ik minstens een uur nog wakker, niet moe genoeg. In de weekenden haal ik 9 uur slaap meestal wel, maar dan is de wal/kring er ook nog.

20. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Werkt inderdaad alleen wel tijdelijk. Gebruik ik wel eens als ik een avondje weg ga ;) Ik noem het altijd mijn tijdelijke Botox shotje :roflmao:

Deel Deze Pagina