Help ..babymatrasje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mirre, 29 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Als eerste ik heb de zoek-optie gebruikt en de vele topics over dit onderwerp grotendeels gelezen.
    Toch zie ik door de bomen het bos niet meer.
    Als eerste : Het ledikantje heb ik opgemeten en is 60 breed en 120 lang (qua binnenmaat)...kan ik dan een matrasje kopen van 60-120..heb ik dan nog ruimte voor lakentje etc.

Volgende: Stel dat we besluiten om een matrasje te kopen van een gemiddelde prijs...en dan het Aerosleep-matrasje eroverheen.
    Is dat een goed idee?
    (heb geen idee in welke prijsklasse ik voor die Aerosleep matrasoplegger ik moet denken)
    Zijn die bij allerlei babyzaken te koop (Prenatal?, Babypark?) Of...

Kortom HELP me.
    Alle tips betr matrasje etc zijn welkom
    Alvast bedankt!

2. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Je zult bij een bedje van 60x120 idd ook een matrasje van 60x120 moeten kopen. Je hebt best nog wel ruimte voor de lakentjes denk ik zo (bij je eigen bed werkt het ook zo toch:))

Ik hoop op verschillende plaatsen dat verloskundige die aerosleep dingen niet zo geweldig vinden en het verhaal dat het veiliger zou zijn ivm wiegendood schijnt ook niet waar te zijn.
    Dus mischien kun je beter het geld wat die aerosleep zou kosten steken in een boven gemiddeld matrasje :)

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Een ledikant is normaal gemaakt voor een matras van 120x60 dus ik denk wel dat je dan voldoende ruimte hebt om in te stoppen. Je moet ook weer niet teveel speling hebben tussen de matras en de zijkant, omdat je kindje dan klem kan komen te zitten. Vandaar dat het allemaal net gaat passen.

Ons zoontje heeft tot nu toe in zijn wiegje geslapen, maar nu is het toch echt tijd geworden voor het ledikant. In zijn wiegje heeft hij een aerosleep, dus ik ga ook een aerosleep aanschaffen voor het ledikant en met een gemiddelde prijsklasse matras eronder. Volgens mij ksot de aerosleep voor het ledikant ongeveer 65 euro. Je moet dan wel nog hoeslakens erbij kopen en die zijn ongeveer 15 euro per stuk. Bij de meeste babyzaken kun je ze wel kopen, ik heb ze in ieder geval bij de Prenatal en Babydump gezien.

Groetjes Saskia

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Inderdaad 120 x 60 kopen. De dekentjes en lakentjes passen dan nog makkelijk.

5. Marieke077

3 apr 2007
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Deventer
    Je hebt ook al een kant en klaar matras te koop met aerosleep er al omheen. wij hebben deze bij de babydump gekocht voor 120 euro als ik het goed heb.

6. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Dat is ook een idee
    Dank je.

7. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    ik zou niet zo'n duur matrasje kopen...hele aerosleep idee is een beetje onzin..zie ook www.veiligslapen.info

koop gewoon een goed normaal matrasje zou ik zeggen. is net zo goed!

8. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Hmm, wij hebben wel zo'n aerosleep gekocht met een gewoon matras er bij. Je hoort er toch erg veel goed verhalen over dat het heel veilig zou zijn omdat kindjes door kunnen ademen als ze toch op hun buikje belanden.

9. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    tja fabrikanten verzinnen altijd wel wat nieuws om geld mee te verdienen...maar een normaal matrasje is net zo veilig dus waarom bakken met geld uitgeven voor zo'n speciaal matrasje..maar goed dat is mijn persoonlijke mening.

10. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Tip,
    Koop je matrasje bij een beddengigant.

Dat kost je bakken met geld, mijn matrasje koste € 22,50, en die matrasjes zijn echt we goed! Een kennis van mij heeft een beddenwinkel, en zijn dochter slaapt er ook op. Dan kun je wel zeker zijn dat het goed is toch?

Succes.

En over de maat, volgens mij zijn die maten standaart toch?

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik vind zelf de aerosleep wel veiliger, ivm met wat Sann zegt. Bij de babydump, hebben ze zo'n blaaskoker en een balletje, eerst een gewoon matrasje erop, je kon er geen adem meer door halen. (balletje zakte meteen naar beneden)

toen de aerosleep, toen bleef het balletje omhoog. Heb het zelf ook getest. dus het lijkt me niet dat ze dit verzinnen, heb het met mn eigen ogen gezien.

12. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ja, dat heb ik dus ook gezien met dat balletje. Het doet dus zeker wel iets goeds.

13. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    De verkoper bij de babyzaak gaf ook aan dat ze van aerosleep wel een beetje zijn doorgeslagen door allerlei extra dingen te bedenken en dat dat niet echt nodig is. Je hoeft bijvoorbeeld idd helemaal niet de hoeslakentjes van aerosleep te gebruiken, maar gewoon een jersey hoeslaken. Verder heb je door die aerosleep weer geen molton en zeiltjes meer nodig, dus daar bespaar je dan weer wat.

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

We hebben het zelfs nog zelf geprobeerd. Mn schoonmoeder (de betaler) die dacht dat ze misschien ergens erachter met haar voet opdrukte haha.

15. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Yep, hier ook in het bezit van een gezond stukje wantrouwen :) :)

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Wij hebben het duurste matrasje van de Leen Bakker gekocht. Een mooi dik matrasje, leek ons een heel goede kwaliteit en niet zo gek duur ook.

Natuurlijk spelen de makers van de aerosleep in op de angst voor wiegendood, maar het moet nog bewezen worden of dat het probleem wel is.
    Eerst was wiegendood iets wat gewoon hoorde bij baby's... het was gewoon een feit dat sommige baby's stierven voor hun tweede jaar. Daarna dachten ze dat wiegendood kwam van oude matrasjes, daarna dachten ze dat het kwam van buikslapen. Vervolgens gaven ze de dekbedjes de schuld en nu zou het weer aan de dichte matrasjes liggen? Ik weet het niet hoor... :rolleyes:
    Wel is bewezen dat wiegendood veel meer voorkomt bij jongens dan bij meisjes, dus ik denk dat wiegendood iets lichamelijks is, en niets te maken heeft met op welk matrasje je kind slaapt...

We besteden veel liever meer aan een goed matras voor het grote bed waar ze na 2 jaar in komen te liggen, die gaan tenslotte heel wat jaren mee.
    Maarja, iedereen heeft daarin natuurlijk z'n eigen ideeën.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zodra ze kunnen omrollen en dus op hun buik terecht kunnen komen, kunnen ze ook hun nek al goed gebruiken en zullen ze niet met hun mond in het matras terecht komen. Dus heb je volgens mij geen aerosleep nodig. Voor het spugen kun je gewoon een hydrofielluier gebruiken.
    Het gevaar van buikslapen is trouwens niet bovenstaande, maar dat ze dieper slapen en dan soms kunnen 'vergeten' adem te halen.

18. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Wij hebben er wel eentje gekocht en tja het zou kunnen dat ik opgelicht ben en mn centen dus voor niets heb uitgegeven. Maar stel nou dat ik m niet koop en mn kind overlijdt aan wiegendood, voel ik me dan niet de rest van mn leven schuldig? Beter maar voor de zekerheid eentje dus?

Deel Deze Pagina