Hoi! wij hebben al heel lang gepland om morgen naar de Efteling te gaan met 6 volwassenen en 2 kids (21 maanden en 2 jaar) het is namelijk haast onmogelijk om allemaal op dezelfde dag vrij te krijgen. maar is het een beetje te doen als het zo warm is? ze geven wel aan overal gratis water aan te bieden en nevel installaties te hebben enzo. Ik ben al heel lang niet meer in de Efteling geweest dus ik weet sowieso niet goed wat we kunnen verwachten. zijn er extra dingen waar we rekening mee moeten houden? alvast bedankt voor jullie reactie!
Genoeg zonnebeschermimg mee als er wachtrijen zijn. Vaak in de piranha, is verfrissend en vliegend hollander
Ik zou er zelf niet voor kiezen. Het sprookjesbos is lekker fris in de ochtend maar als de zo'n flink gaat schijnen pff.Ik zou eerder voor een dagje water plannen...
De efteling vind ik niet zo met warm weer. Bobbejaanland is dan leuker...maar met die kleintjes misschien lastiger omdat ze niet overal in mogen.
Ik zou niet gaan hoor. Vooral niet met kleine kindjes. Het is warm overal,je moet van schaduw naar schaduw en echte lol is er zo niet bij. het kost toch aardig wat om binnen te komen.
In de Efteling is veel schaduw. En meestal zorgen ze voor verkoeling door sprinklers in de bomen aan te zetten.
Vorig jaar geweest tijdens een hittegolf. Toen was er nauwelijks schaduw en de weinige plekjes om te zitten, waren al bezet door overhitte bezoekers. Efteling heeft daarintegen veel meer mogelijkheden om uit de brandende zon te gaan. Veel wachtrijen zijn ook overkapt, scheelt al een heleboel.
Ik zou overslaan.. Schaduw kun je overal vinden, maar als je in de wachtrij staat, kun je niet kiezen waar je gaat staan. Kan dus zomaar gebeuren dat je wél een tijd in de brandende zon moet staan. Sowieso, ook in de schaduw vind ik het bloedheet met deze temperaturen.. Ik denk echt dat, zéker als het iets is waar je lang naar uitkijkt en wat je niet regelmatig doet, je meer uit een dagje Efteling haalt bij fijnere temperaturen..
nou we zijn wel geweest, het is ons hartstikke meegevallen. het was warm maar niet vervelend, de kids hebben zich prima vermaakt en wij ook. als we gister niet hadden gegaan hadden we de kaarten voor niks gekocht want ik denk niet dat we nog een dag met zn allen konden dit jaar. het was niet te druk dus we hebben nergens lang hoeven wachten en de kids keken hun ogen uit.
verschil met gisteren en vandaag is: De nieuwe attractie is open - daar kwamen vandaag in elk geval veel mensen op af. Ondanks dat, vond ik de wachtrij van max 25 minuten bij de pirana wel meevallen...
25 minuten valt inderdaad best mee voor zo'n warme dag! Maar ik gok dat stiekem veel mensen niet gaan omdat het te warm is.
langste was een kwatier, maar idd de baron was nog niet open dus dat scheelde wel enorm, waren wel een hoop jonge meiden die de hele tijd rond die achtbaan hingen om te kijken of ze bn'ers konden spotten (hardwell was er oa). maar gister scheen het echt enorm druk te zijn geweest dus ik ben blij dat we wel dinsdag zijn gegaan!