Wat voor tent hebben jullie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Sophiaatje, 25 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113

Ja..Onze was 1400 geloof ik.
    wilde eigenlijk een falco tent maar die waren nog duurder.
    en deze is ook prima :)

2. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Prima aan de prijs :p maar dan moet de tent ook wel heel goed zijn :)

3. Sophiaatje

O heerlijk!! Ideaal toch wel een tent en goedkoper dan altijd een huisje huren op vakantie

4. Sophiaatje

Dan slaap je toch net zo lekker als anders ? Heerlijk.. Wij nemen onze aerobed mee lekker hoog en twee persoons hoeslaken erom kussentjes mee dekentje mee.. Bed ligt zo lekker :D ben benieuwd naar de foto's als het zover is :)

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij gaan volgend weekend een weekendje proefkamperen in de buurt van Rockanje of zo (moet nog een camping zoeken). Even kijken hoe alles werkt en of we nog wat missen.

6. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Wij hebben ook zo'n 6 persoons katoenen tunneltent van obelink. Bij onze zijn de slaapcabines 2.35 lang en het midden van de tent is 2.10 hoog, dat was voor ons belangrijk omdat mijn man meer dan 2 meter is. Nu kan hij nog binnen staan ;)

Onze heeft een vaste kuip, toen bestonden er nog geen inritskuipen, denk ik. Erg blij mee, we gaan er dit jaar weer lekker mee weg, voor het 7de jaar denk ik... Met 2 kindjes, zij hebben samen een slaapcabine, daarin past gemakkelijk een campingbed en een luchtbed en hun kleding en speelgoed. Nu is de jongste zo groot dat zo ook op een groot luchtbed mag.... Spannend!! :)

Morgen gaan we de tent 'even' (lees: 1,5 uur) opzetten om alles te controleren, zodat we geen verrassingen hebben in Hongarije.

7. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Wij hebben ook een tunneltent, beetje dezelfde als die je bij vrijbuiter kan vinden. Wij hebben het van te voren wel even geoefend, maar hebben maar 2 haringen gebruikt voor de voorkant 1 en voor de achterkant 1. Wij hebben daarna wel rotsharingen gekocht, die zijn een stuk steviger. Dit jaar gaan we voor het eerst niet kamperen... Onze kleine slaapt ook nog niet door en daar willen we anderen ook niet mee lastig vallen. Dat vinden wij niet echt prettig en relaxed. Volgend jaar kan dat vast wel!

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Onze de waard tent was nog veel duurder:) maar waardevast en levenslange garantie. In het hoogseizoen 2 weken een huisje huren is ook duur;)

9. Sophiaatje

Altijd handig natuurlijk hihi wens jullie alvast veel plezier :)

10. Sophiaatje

Fijn dat je man er dan ook in kan staan haha klinkt als een mooie tent ..1,5 uur pff denk wij ook de eerste keer :p

11. Sophiaatje

Ik snap je volkomen dan maar een jaartje wachten :) al zou ik het misschien wel doen maar dat komt meer omdat ik enthousiast ben omdat ik dat nog nooit gedaan heb gekampeerd (behalve een keer toen ik een jaar of 8 was ;))

12. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    1,5 uur is inclusief weer afbreken hoor. Nu zetten we ook niet de tent compleet op. Een paar harinkjes maar. Misschien duurt het wel korter, dat weet ik eigenlijk niet precies.
    Als we op de bestemming zijn en dan neerzetten voor 2-3 weken, dan kost het zo ongeveer anderhalf uur. Dat is inclusief alle haringen, binnentent en auto uitladen. Dan nog een halfuurtje bedjes klaar maken en tada, we zijn klaar :)

13. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Wij nemen een opvouwbare bbq mee en hebben een Esvo Mohawk nu nog...

Ik lees mee voor als we volgend jaar weer op vakantie gaan... ( of t jaar erop)! ;)
    Dan zullen wij ook wat anders moeten...
    Nu staat de jongste in campingbedje in t middenstuk. Die gaat straks in de kleine tent samen met oudste en baby dan in t middenstuk in campingbedje...
    En dan nog kijken of alles in de auto past, ook zo'n sport ;)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      44,7 KB
      Weergaven:
      1
  14. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Ja het is ook absoluut superleuk, als je een leuke camping plus mooie omgeving heb kunnen vinden. Voordeel vind ik ook dat als het er niet leuk is, dat je vaak nog wat kunt regelen (niet altijd) en dan door kunt gaan naar een andere camping. Vorig jaar wel gekampeerd bij Annecy, heel idyllisch en ging ook goed met de zwangerschap. Vond ons luchtbed heerlijk liggen, dat is zo'n dik groen luchtbed met van die gaten erin. Daar paste mijn buik mooi in. Hier nog even een foto van waar wij vorig maar zaten. Lake Annecy - the mirror of the Alps - Savoie Mont-Blanc (Alps, France) - French Alps (Savoie Mont Blanc)

15. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63

Zo mooi daar! met zijn tweeën een aantal keer geweest en als onze jongens iets groter zijn gaan we zeker weer een keer.

16. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.049
    2.857
    113
    Heb je nog een campingaanrader daarbij ;) ik zoek me suf naar de perfecte camping haha.

Na paar jaar kamperen met 2 persoons tentje nu een Esvo, tweedehands van mp. Hebben wel een keer geoefend en maar goed ook, ik kan namelijk niet bij de nok dus nu weten we de taakverdeling haha.

17. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.267
    416
    83
    Wij hebben een coleman coastline 4. Gekocht toen we nog geen kind hadden maar wel al gericht op de toekomst. Inmiddels met 3. Voor ons ruim zat want we hebben een grote luifel erbij. Wij zijn heel tevreden over deze tent. Was toen niet te duur. We hebben in onze eerste vakantie alle weertypen er mee doorstaan (extreme regen, hagel, harde wind, warmte).

18. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Camping le lac bleu in Doussard, aan het meer met een groot grasveld. Leuke mensen in het restaurant, en niet in de drukte van Annecy zelf. 10 minuten van Annecy af. Oh en schoon sanitair!!

19. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.049
    2.857
    113
    Thanks voor de tip!

20. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Daar heb ik zo'n 22 jaar geleden al met m'n ouders gestaan, idd erg leuk! :D

Deel Deze Pagina