Ja camping is wel iets veranderd, klein maar leuk zwembad erbij. Dat zit er pas een paar jaar. Wij zijn inmiddels ook al 2 keer heen geweest, top camping!
Ik lees even mee, gezien de huuraccomodaties stinkend duur zijn in het hoogseizoen denken wij ook na over het kopen van een tent. Maar zit met een paar dingetjes, ten 1e, geen wc? of hebben jullie een port a pottie mee? Ten 2e, hoe krijg je in hemelsnaam alles mee? Dan moet je toch wel een karretje achter de auto hangen?
1 wij lopen gewoon altijd naar het toiletgebouw. Staan op kleine campings dus dat gaat altijd prima. 2. wij gaan nu met 2 kids met een ford focus station en een dakkoffer. Voor het eerst dit jaar maar het vermoeden is dat we ruimte over houden. Hiervoor een peugeot 206 en daar kampeerden we ook mee hadden we alleen stoelen en tafel op het dak toen onze dochter mee was. Het is gewoon een kwestie van niet te veel meenemen.
Ok, bedankt voor je reactie. Ik heb zelf echt een wc angst op onbekende locaties haha, vandaar mijn vraag. Wij hebben ook een Ford Focus, maar die hadden wij vorig jaar naar Zuid Frankrijk al volzitten... Toen zaten we in een stacaravan, dan zouden we echt heel drastisch minder mee moeten nemen. Maar met een karretje lijkt me echt niet fijn.
Sommige campings hebben luxe staanplaatsen, met eigen sanitair. Wij hadden een peugeot 5008 met dakkoffer, daar paste alles in. Nu een renault megane, maar zonder dakkoffer en karretje krijgen wij niet alles mee. Onze tent zal bijna al de hele kofferbak in beslag nemen (2 grote tassen). Zal wel even wennen worden als ik niet meer 130 kan rijden maar goed, met 90 a 100 komen we er ook wel.
Wij gebruiken een dakkoffer. 2 jaar geleden hadden we ook nog babybed, kinderstoel en kinderwagen mee. Gelukkig kunnen we dat dit jaar allemaal thuis laten. Daar tegenover natuurlijk wel een extra luchtbed, slaapzak en grote stoel. Maar het is keuzes maken... Wij gaan altijd in de buurt van het toiletgebouw staan. En zoeken wel altijd een camping met een goede score op sanitair gebied. Wil ook niet op een goor toilet zitten.
Ik neem niet te veel kleding mee trouwens. Vaak hebben ze van die mega wasmachines op een camping. Die gooi ik dan halverwege de vakantie vol, daarna alles op het lijntje hangen en tada, alles weer schoon Voordat wij kinderen hadden nam ik veel meer kleding mee, maar daar ging altijd de helft ongebruikt weer van terug, dat is zo'n zonde van de ruimte in de auto. En per persoon 1 strandlaken en 2-3 douchehanddoeken. Gewoon direct na gebruik uithangen en ze kunnen zo weer mee....
Wij hebben deze tent: Tunneltent Falco Steenarend 5000 | Falcotenten Ideaal ding. Hiervoor hebben we een tunneltent van Obelink gehad. Heel stuk goedkoper maar ook minder stevig. En wij waren niet blij met het vaste kuipgrondzeil. De Steenarend, die we nu hebben (overigens een andere indeling dan in de link, onze slaapcabines zitten beide links als je binnen komt en rechts is leefruimte) bevalt mega goed. Wij wilden erg graag een luifel die aan de zijkanten dicht is. Ook bij minder mooi weer regent het niet in, zeker als we de zonneluifel er ook nog weer aanritsen. Het is wel een grote tent om mee te nemen, 5 tentzakken. En we hebben geen grote auto, een audi A2. We zijn mij 3 personen, dus veel bagage kan er niet meer mee. Omdat we niet met dakkoffer of wagentje willen rijden, moet alles in de auto en dat lukt prima, al zitten we wel goed vol! (tafel, fatsoenlijke stoeltjes, dekbedden, kussens, koelkastje, pannen, borden/bekers/bestek, alles gaat mee. Kleding en handdoeken beperken we en proppen we los tussen de bagage en zo kun je meer meenemen dan je denkt. Op de camping draai ik tussendoor wel een keer een wasje. Ook niet erg. Nog anderhalve week...Zin in!
Als ik nu aan een tent denk om erin te zitten dan stik ik denk maar hoe houden jullie het "luchtig" in de tent ? Ventilatortje ?
In een tent zitten gewoon ventilatie gaten en ramen en deuren dus luchten kan altijd. Wij gaan graag vlakbij zee staan. Kamperen ook op camping aan zee. Als er dan geen briesje is is er iets echt niet goed.
Wij rijden met gord focus station met karretje erachter en aan het lijstje te zien hadden wij het heen ook met dakkoffer gered maar dan kunnen al die dozen wijn niet mee terug
Wij zetten de tent zo goed mogelijk in de schaduw met de kant waar we slapen. Daarnaast niet de voorkant op het zuiden. En dan 's avonds alles openzetten. En wij zitten eigenlijk nooit binnen.
Denk niet dat wij ook echt binnen zitten maar wel slapen natuurlijk zit indd ventilatie.. Maar neem denk ook zo'n molentje mee waar batterij in kan