Baby 8 maanden 3e fles laten vallen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Vrolijkheid, 11 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hi!

Onze man is nu 8 maanden en na een lastige start eet en drinkt hij nu goed :)

's ochtends drinkt hij een fles van 180+6 met 3 schepjes pap
    dan na zijn ochtendslaap een stuk fruit (of als ik meloen of zo heb ongeveer 150 cc of als het een banaan is eet ie ongeveer een halve banaan zo)
    dan rond 12.00 geven we brood. Dat gaat niet van harte. Misschien 4 a5 mini stukjes en dan is het huilen en klaar. We geven dan afhankelijk daarvan rond 12.30/13 een fles van 180+6
    na zijn slaap krijgt hij dan of wat naturel kwark/yoghurt, een cracker/soepstengel of nog wat fruit
    Om 17.30 eet hij avondeten ongeveer 200 gram (ik maak vers afwisselend vlees/vis/vegetarisch/rijst etc)

Dan komt het: rond 19.30 krijgt hij dan nog een fles van 180+6 en sinds kort slaapt hij dan daarna van 20-6/630 door. Heel fijn want tot een maandje geleden kwam hij nog zeker voor een nachtvoeding.

Alleen...sinds 3 dagen laat hij die fles van 19.30 vaak staan voor de helft of iets minder dan de helft. Later geven gaat niet want hij valt echt om van de slaap dan. Als hij dan later nog eens komt van de honger maak ik wel vaak nog de hoeveelheid die over was en geef ik dat.

Maar goed: als hij dus steeds meer die fles ''los'' laat krijgt hij dan wel genoeg vocht binnen? Over de dag geven wij hem wel slokjes water/thee uit een bekertje dat gaat wel aardig maar het zijn maar minislokjes. Een rietjesbeker en tuitbeker snapt ie niks van en uit een fles wil hij echt alleen melk anders wordt hij boos.

Vraag: is het erg dat hij die fles zo laat staan? Of kan ik hem gewoon volgen?

2. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik zou hem volgen, hij regelt het echt zelf.

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ja inderdaad gewoon volgen. En dan vooral met het warme weer tussendoor wat extra water iod aanbieden.

4. voetstap

voetstap Niet meer actief

Volgen!

Al zal het cb het daar niet helemaal mee eens zijn denk ik 😉😇

5. Vrolijkheid

Ja idd! Ik bied wel aan hoor maar hij drinkt nog niet zoveel anders haha. Nou ja ik kan het er ook niet in duwen 😝

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Nee precies meer kun je ook niet doen ;)

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier geef ik nog steeds de avondfles en de ene keer drinkt ie maar 100cc en de andere keer drinkt hij 'm helemaal leeg.
    Het is vaak met periodes, ook afhankelijk van hoe goed hij eet en hoe snel hij is afgeleid.
    Als hij verder nog niet zo heel veel drinkt tussendoor zou ik hem 's avonds gewoon nog een fles geven. Eventueel wat kleiner, bv. 120+4 ofzo?
    Ze hebben nu nog 500cc melk per dag nodig, dus met 2 flessen zit je daar net onder, is ook geen ramp, maar als hij 's avonds nog 100cc drinkt is dat mooi meegenomen lijkt mij. ;)

8. Vrolijkheid

Ja inderdaad ik blijf hem gewoon geven. Is ook altijd wat he: eerst teveel flessen en nu weer minder te weinig 😝

9. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Ik geef nog 4 flessen van 180+6. Mijn zoontje is ook 8 maanden maar eet nog niet veel. Zijn interesse gaat er niet naar uit. Meestal wat fruit en 3 hapjes groente. Water of thee lukt ook nog niet.

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Haha hier moest ik inderdaad de eerste maanden ook steeds puzzelen om niet teveel te geven. Eenmaal vaste voeding bedacht meneer dat flessen voor baby's waren en liet ze in een sneltreinvaart allemaal vallen :p
    Met 5 maanden nog 4 flessen, met 6 maanden nog 3 flessen, dit met moeite vol gehouden tot 9 maanden (eigenlijk 2,5 fles) en sinds 9 maanden over op 2 flessen.
    Nu speelt het hier mee dat hij overdag super goed uit een rietjesbeker drinkt, dus ik hoef me niet druk te maken of hij daarnaast wel genoeg drinkt.

Deel Deze Pagina