groenten uit de vriezer

Discussie in 'Voeding' gestart door jeannet 123, 7 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    hallo

bij de supermartk heb je verse bloemkool, borcolie boontjes enz...
    mogen 'kindjes van 7 maand dat hebben?
    Er zit veder niks aan toegevoegd geen zout of dergelijke....

wat denken jullie?

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    bedoel je die zakken?
    volgens mij mag dat wel veel gebruiken die om groente hapjes te maken

boerenkool weet ik zo niet met 7 maand andijvie wel

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb ze ook liggen :) en gebruik ze vanaf het begin dat ze groente mocht. ideaal, zeker als je voor 1 of 2 keer de groente klaar maakt. 1 of 2 bloemkool roosjes uit de zak en weer dicht terug de vriezer in.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja hoor met invriezen is niets mis!

5. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Het is misschien nog gezonder ook :D

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ja, dat mag. Vaak is het zelfs verser (direct na het oogsten ingevroren) dan als het vers in de supermarkt ligt. Het is alleen wel beter om het daarna niet weer in te vriezen. Dus direct eten en eventueel een 2e klaargemaakte portie max 24 uur houdbaar in de koelkast in een afgesloten bakje.

Ik vond het wel handig. Dan hoefde ik niet een hele bloemkool of broccoli te 'slachten', maar ik pikte gewoon een paar roosjes uit de zak.

7. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    Niu gelukkig maar! Je hebt er zoveel soorten in dus wel zo makkelijk en ik heb er een beter gevoel bij dan potjes... Die gebruik ik ook wel eens voor de variatie zeg maar zoals rotti enz..

Nou thanks voor de antwoorden!

8. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    bij welke supermarkt kan je deze kopen toen de oudste net hapjes mocht had ik ze bij super de boer maar die zit hier niet meer in de buurt. zijn dat van die grote kilo zakken?

9. appeltje

Bij de AH in ieder geval!

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    c1000 heeft ze ook

maar ik bedoel van die zakken die niet in de vriezer liggen he maar gewoon bij de groente
    heb je ook van die zakken kleine en grote

11. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @marline o ja die al schoongemaakt zijn enz. die kan je volgens mij idd ook gebruiken hoef je iig niet meer te gaan staan te hakken met zo'n bloemkool das me een grrr werkje van de week nog staan te doen pfff.

12. appeltje

Ja, maar die verze zakken zijn beperkt houdbaar en daar kan je niet - zoals bij de diepvriesgroente - alleen een paar stukjes eruit halen en de rest (lang) bewaren. Zijn trouwens ook een stukje duurder.

13. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Meeste groenten maak ik 'vers' maar bloemkool en spinazie heb altijd voor die kleine in de vriezer liggen. ik eet zelf niet zo vaak bloemkool en zo kun je makkelijk een portie pakken. Spinazie eten wij zelf ook wel vaker uit de vriezer. Maar als je wilt kun je alle groenten uit de vriezer gebruiken hoor, niets mis mee..

14. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik gebruik ook wel ingevroren groente, maar ik vries een groente hapje niet opnieuw in. Ik weet niet of dat kwaad kan namelijk.
    Ik vind het ook erg ideaal en is minstens net zo gezond als verse groente.

Deel Deze Pagina