ik ben benieuwd of er mensen zijn die de autostoel vanwege diefstal uit de auto halen? maxicosi neem ik altijd mee of zet ik in de kofferbak, maar de nieuwe autostoelen wil ik gewoon laten zitten. of worden deze snel gestolen? heb wel eens gelezen dat diefstal van maxicosi niet verzekerd is.
Ik laat ze erin staan, maar ik woon dan ook niet in Amsterdam . Lijkt me raar dat een maxicosi niet verzekerd is bij diefstal, als je je laptop erin laat liggen is dat ook verzekerd (toch?). Ik zou het even bij de verzkering navragen. Ik vind het juist zo handig van de grotere autostoel dat je 'm kan laten staan.
laat ze gewoon in de auto zitten enne als je geen aparte buitenshuisverzekering hebt voor bijv een laptop in de auto dan word die niet vergoed.
Ik laat hem er altijd in, maar woon in een keurige buurt. Ligt er denk ik helemaal aan waar je je auto neerzet.
Ik heb er nog nooit aan gedacht dat mensen hem eruit zouden halen tot ik dit topic zojuist las... Ik zou niet weten hoe dat praktisch gezien haalbaar is hoor... als ik alleen met Louise ben en de auto staat in de straat hierachter, hoe moet ik dan met kind, tassen en alle andere zooi ook nog die stoel eerst gaan vastzetten... Nee hoor, hij blijft er lekker in.
Nooit over nagedacht, eerlijk gezegd. De onze blijft gewoon altijd in de auto. Beetje lastig, steeds al die gordels losmaken en waar moet je dat ding dan weer laten?
daar had ik ook nog nooit over nagedacht eigenlijk. Terwijl ik toch uit Rotterdam kom.. (woon er niet meer, maar ga er nog geregeld winkelen) Wij laten em gewoon staan hoor. Toch eens navragen bij de verzekering...
De maxi cosi's halen wij er nu nog uit, maar straks de andere stoeltjes blijven er mooi in staan! Ga daar echt niet mee lopen slepen hoor! Nu sleep ik met de cosi's omdat de kleintjes erin zitten maar anders liet ik ze er ook in staan denk ik ! En wat betreft het jatten, tja als ze in huis staan kunnen ze ook gejat worden !
Wij laten ze er altijd inzitten. Is geen doen ook om ze er uit te halen. Meestal heb je handen meer dan vol met kind, luiertas en nog vanalles en nog wat. En wat verzekering betreft: alles wat los ligt in je auto en wat zichtbaar is van buiten is onverzekerd! Tenzij je een bijzondere verzekering hebt.
Wij halen hem er ook nooit uit. Meestal hebben we de auto niet eens op slot... Sinds we de autostoel inde auto hebben, gaat de auto wel vaker op slot. (kinderstoel is meer waard dan de auto )
Oh, nog nooit over nagedacht zelfs. We laten hem er dus gewoon in. Maar ja, we laten onze auto ook vaak open 's nachts, met radio en alles er nog in. Dat zal niet te vergelijken zijn met amsterdam.
Wij laten hem ook alitjd in de auto... Ook niet echt over na gedacht dat ze kunnen stelen uit de auto.
Neee hier blijft ie gewoon in de auto! Zie mezelf niet elke dag 2 trappen op en af slepen met dat ding... (worden ze dan echt zoveel gejat?)
Dat meen je niet! Stelen ze die tegenwoordig ook al?! Nu wonen wij op een woonerf met veel mensen met baby's en die hebben (gelukkig dan maar) allemaal zelf al zo'n stoeltje. Het is nog nooit in me opgekomen om die stoel eruit te halen eerlijk gezegd... Hoe triest ben je dan als je een autostoel van een kind moet stelen zeg! :x
Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze net zo veel worden gestolen als autoradio's. Veel mensen willen namelijk al geen tweedehands stoeltje en het is ook niet iets waar je even snel mee wegrent... (valt ook helemaal niet op) Maar ik was ook nog niet op het idee gekomen om de stoeltjes eruit te halen tegen diefstal.
Haha hier in Amsterdam halen ze alles uit je auto hoor als het in het zicht ligt. Dus ook grote dingen als maxicosi's. Ik heb hem om die reden ook niet in de auto liggen. Ik woon zelfs in een goede buurt maar bij ons in de straat wordt echt ontzettend vaak een ruit ingetikt. Maar je moet ook gewoon niet zo stom zijn om spullen in het zicht te leggen. Het is ons nog nooit overkomen namelijk en gelukkig hebben we sinds deze maand een parkeerplek in een garage onder ons appartement Maar de opvolgers van de maxicosi laat ik er denk ik wel inzitten. Die zijn sowieso gevoelsmatig wat meer geintegreerd in de auto dan de maxicosi en dus hopelijk minder diefstalgevoelig.
Ik denk dat je dat gevoel vooral hebt omdat je de maxicosi er ook met kind en al wel uit haalt, en een opvolger niet. Maar je krijgt ze er even makkelijk uit. Ze zijn alleen wel groter en zwaarder. En misschien daardoor wat minder diefstal gevoelig?