wij gaan dus verhuizen, en nu zit ik een beetje in de stress met wat ga ik eerst doen en inpakken? hoe deden jullie dit?
Beginnen met wat je eigenlijk niet meer nodig hebt. Leegplukken als ware, dus frutsels in je huis, spiegels, schilderijen, kaarsen, versiersels centraal inpakken. Beginnen met uitkleden, bijv al kussens van de bank, kleedjes her en der. Kasten leeghalen, uitzoeken, sorteren. Wat je op zijn laatst nodig hebt, even goed organiseren, en waarvan je zeker bent het tijdelijk niet nodig te hebben in te pakken. Kleding op zijn allerlaatst organiseren, tenzij je kast 1 grote bende is, en het een dagtaak opzich is je kasten te organiseren, dan kun je beter vast kijken wat je van je kleding weg kunt doen bijv. Grote spullen op zijn allerlaatst, en de dozen zo inpakken dat het allerbelangrijkste goed te bereiken ingepakt is.. En dus zo je benodigdheden weer hebt. Goed labelen, schrijven op de dozen..
Eerst nieuwe huis afklussen, dan nieuw huis schoon dan gaan inpakken. Ik pak altijd in per kast. Dus alles in het dressoir bij elkaar, kleding bij elkaar, glazen bij elkaar etc. Zoek alles uit dus wat je mee wilt en wat je niet nodig meer hebt meteen weg ermee. Hou een tas apart voor kleding en verzorgingsspullen die je nodig hebt. Schrijf op de dozen wat de inhoud is.
ik heb eerst alle muren leeggehaald, badkamer op de dingen na die we nog nodig hadden, keuken op paar dingen na die we nog nodig hadden (borden/glazen, kan je evt ook tijdelijk plastic voor gebruiken), slaapkamers alles wat niet meer nodig was, kleren in weekendtas (kinderen gingen paar dagen logeren), kamer alles ingepakt wat niet meer nodig was. Laatste avond alle "laatste dingen" in dozen en zo merken dat je die doos snel weer heb, heb je gelijk de eerste dingen weer bij de hand. Als je nog moet behangen etc zou ik dat wel doen voor je er spullen heen brengt, leeg werkt het lekkerst/snelst.
Mijn schoonpa en de vriend van mijn schoonzusje besloten in een weekend (na een paar potten bier) dat ze ons best konden overhuizen de volgende dag. Had amper wat ingepakt.. Alles werd dus in dozen en zakken gedaan en met een bus en 2paards paardentrailer naar t nieuwe huis gebracht. De volgende keer dat we gaan verhuizen, probeer ik alles te verpakken per ruimte.
Ik ben ook net begonnen met inpakken en ben begonnen met alles wat we niet gebruiken. Dingen uit het dressoir zoals kaarsen, andere stukjes die ik in de herfst heb staan enzo. Ook heb ik vast de winterkleren ingepakt. en zo nog meer dingen. Gewoon beginnen met spullen die je nu niet meer nodig hebt. Succes!
Veel is al gezegd...... Dozen duidelijk merken met wat er in zit en in welke kamer ze thuishoren. Op de dag van de verhuizing de kamers labelen met A4-tjes. Scheelt een hoop gevraag waar nu welke doos thuishoort. En idd inpakken per ruimte! Winterkleding kun je nu alvast inpakken. Begin ook alvast met "uitmesten" mocht je nog tijd "over" hebben voor je gaat verhuizen. Dat scheelt een hoop onnodig slepen met spullen/kleding die je toch weg wilt doen. Probeer ook alvast je vriezer leeg te eten.... dan kun je m vlak van te voren ontdooien en schoon maken.
Komt me bekend voor... ben ook al eens in 1 dag verhuisd van Brabant naar Groningen.... en zonder verhuisbedrijf Dat lag ook niet in mijn planning, uiteindelijk zijn we twee weken voor mijn geplande datum verhuisd
Toen wij in ons nieuwe huis aan het klussen waren namen we iedere ochtend alvast dozen uit het oude huis mee, ook de dag van de verhuizing stonden en eigenlijk alleen nog grote meubels en waren we zo klaar!
Buiten alle tips die al gegeven zijn is mijn tip: Gooi nu vast zoveel mogelijk weg wat je niet meer gebruikt/nodig hebt. De eerste keer dat ik verhuiste zijn we ook sneller vertrokken dan bedacht.. Gevolg: met het uitpakken van de dozen kwamen we nog een hoop troep tegen.. Kostte ons veel extra tijd om het uit te zoeken, tijdelijk ergens neer te leggen op een hoop en wederom naar de stort te rijden... Nou moet ik zeggen dat ik heel makkelijk dingen weg gooi..
Ben al regelmatig heen en weer verhuisd haha, ook naar het buitenland.. Is dus gewoon een automatisch lijstje dat ik opsom in mijn hoofd, en het werkt als een tierelier eerlijk. Zelf een huis waar achter deuren en deurtjes de grootste rotzooi is, organiseer je hiermee hahaha.
heel erg handige tips! morgen gaan mn meiden met papa naar de camping... en ga ik beginnen met de kledingkasten van ons allemaal... winterkleding wegdoen, of in dozen voor aankomend winter... alles uit de badkamer vast inpakken... en dan naar beneden toe werken... maar eerst alle kasten uitpluizen wat weg kan.. speelgoed sorteren en dingen wegdoen... pffff wat een werk... maar heel erg bedankt meiden! kan ik wel wat mee!
Wat neem je mee als je op vakantie gaat? Apart leggen! Dat zijn de dingen die je het meest nodig hebt en die je dus níét in moet pakken Ik heb ook een doos met belangrijke dingen ingepakt, die ik zélf ga dragen, omdat ik gewoon 't risico niet wil lopen dat iemand 'm net even te hard neerzet, of dat ik 'm straks nergens meer kan vinden o.i.d. Als je eenmaal in je nieuwe huis bent; Eerst zorgen dat alle meubels in elkaar zijn gezet, en dán pas uit gaan pakken. Klinkt misschien heel logisch, maar ik vind het erg verleidelijk om alvast wat dingetjes in de vensterbank te zetten en wat lijstjes op te hangen, zodat het een beetje aangekleed is Ik moet er niet aan denken om alles zo snel in te pakken. Ik ben al begonnen met inpakken voor uberhaupt zeker was dat we een huis toegewezen kregen Nu heb ik nog anderhalve maand de tijd.. Mijn woning is zo goed als klaar.. 40 vuilniszakken vol met troep weggegooid, en al 2 keer naar de stort geweest voor groot spul Wist niet dat ik zó ontzettend veel zooi had! Nu het appartement van vriendlief nog!
shaddixx, dat is op tijd! hier was het donderdag definitief, vrij/za inpakken, maandag t/m woensdag schoonmaken, donderdag verhuizen
Zo hebben wij het gedaan, we zijn een week geleden verhuist en het is echt goed te doen. Ik had bijvoorbeeld dozen uit slaapkamer en woonkamer en daar schreef ik bij: woonkamer 2. Dan had ik een schriftje waarin ik globaal opschreef wat erin zat. (spullen dressoir, kaarsen, tafelkleden bijvoorbeeld) Met verhuizen aan alle hulp uitgelegd waar ik welke dozen wilde hebben (woonkamer, slaapkamer, kastenkamer, logeerkamer en zolder) In 2 uur tijd zijn we verhuisd! Nu nog 10 dozen uitpakken en klaar! Ik had op het einde een paas dozen en plakte ik een extra etiket op met: snel nodig dat was ook voor iedereen duidelijk! Succes!
nou ik ben ermee begonnen, grote dozen opgehaald en begonnen met alle kasten en lades uit te pluizen... de helft kon dus weg.. de rest in dozen gepakt... en opgeschreven waar het uit komt en waar het moet staan... en nu steeds wat wegrijden.... grotere meubels zoals een kast, bijtafel, tv en kastje kunnen al die kant op... we hebben nog wel een tv die we hier laten staan... een nieuw bed hebben we al daar staan.... enige wat we aan meubels nieuw willen zijn een bankstel.. en eettafel..... vandaag maar eens beginnen met schoonmaken verder is het echt heel netjes... vorig jaar hebben de vorige bewoners het hele huis nog gewit... plafons ook... alles ziet er netjes uit... heerlijk!!!