buren overlast

Discussie in 'De lounge' gestart door Hollowglade, 21 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zit met een dillema

ik ben geheel niet moeilijk en wat overlast zoals een uurtje muziek overdag en wat meer herrie bij bezoek en blaffende hond als er iemand voor de deur staat

kan ik allemaal hebben geen probleem

maar nu het probleem
    de dame in kwestie eist wel van mij en mijn man dat onze honden geen kik geven ze onze zoon niet hoort
    als onze muziek een keer wat hard staat voor 1 liedje is dat ook al teveel...mevrouw zegt zelfs onze honden te horen als ze mee zijn werken met mn man huh? mijn honden zijn dan 100 kilometer verderop..

oke onze honden blaffen het zijn waakhonden
    we zijn al bezig om ze nog wat stiller te krijgen
    maar als er lallende mensen langs de steeg lopen en ze vreemde mensen door de steeg horen lopen dan blaffen ze even een paar keer ...

nooit problemen mee gehad (andere buren ervaren het zelfs als veiliger hier) en deze dame woont hier 3 weken en eist nu dus doodse stilte
    het is alleen maar een geklaag over ag en wee ik heb zon reuma en dit dat en ik ben mn koophuis kwijt daardoor ( ze huurt nu particulier het huis naast ons)
    ja dat is erg en heel erg vervelend
    maar mijn benen en armen houden er soms mee op en dan verga ik van de zenuwpijn dat ga ik ook niet constant over klagen dat doe ik bij mn man er verders niet

maar nu mevrouw heeft de wijkagent gebeld zegt ze
    hoe kan ik het beste met hem gaan praten hierover ik heb geen zin in verder gezeik met de buren en wil best extra mn best doen om de honden wat minder te laten aanslaan maar niet als ik daardoor constant ook in huis op mn tenen moet lopen

mischien een beetje onsamenhangend maar word er doodmoe van
    vanmorgen ben ik om kwart voor 8mn bed uit gebonsd door de bas van haar muziek en kon letterlijk meezingen 1 verdieping hoger
    en vervolgens om 10 uur kwaad naar mn man lopen die iets uit de auto haalt dat onze honden blaffen .... grrrrr

2. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ojee wat irritant!:x De wijkagent bellen.. zo overdreven en dan ook al zo snel. Ik snap niet hoe mensen zo kunnen reageren, zeker als ze er nog maar zo kort woont.
    Gewoon rustig blijven en benoemen dat jij haar ook goed kan horen.
    Als de wijkagent komt, rustig uitleggen hoe het verhaal zit.
    Hopelijk is het een goede agent en wordt dit snel de kop ingedrukt.
    Misschien is je nieuwe buurvrouw gewoon een beetje overspannen ofzo.
    Als ze zelfs klaagt over de honden terwijl die 100 km verderop zitten.;)

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik zou gewoon een normaal gesprek aan gaan met de wijkagent, en ook jou verhaal vertellen. misschien had je vanochtend zelf even bij de dame aan de deur moeten staan. hoe reageerde je man toen ze weer kwam klagen?

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik zou het tegen die wijkagent gewoon zeggen zoals je het hier ook zegt. Gewoon lekker duidelijk en er niet omheen draaien. Mijn vader en stiefmoeder hebben ook wel eens zo'n zeik-buurvrouw gehad. Die had ook de wijkagent gebeld ;) en die kwam toen aan de deur. Toen heeft mijn vader gewoon heel duidelijk gezegd dat hij voor zulk soort onzin geen politie aan de deur wil en dat de wijkagent dat als boodschap door kon geven aan de buren!

5. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo kort mevrouw begon dag 2 al.. Nadat ik dw avond ervoor om 2300 had gevraagd hoe lang het zagen en boren nog ging duren omdat mn zoontje niet kon slapen ...
    Dat zou nog een half uur duren oke prima dat.redden we nog wel..
    Uiteindelijk pas om 24 uur klaar maar had q gelukkig al in slaap gekregen..
    De volgende morgen moest mn haan (die is zelfs al weg voor haar) zn bek houwe want die begon om 6 uur al...
    Oke wilde goede.buren zijn en idd hij kraaide hard dus weggedaan voor de vrede maar helaas het word alleen maar erger..

Mn man heeft vanmorgen alleen maar gezegd dat als zij wilt dat wij de honden stiller houden dat zij dan voortaan de muziek zachter moet zetten..

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou met de wijkagent om de tafel gaan zitten. Vind het moeilijk te beoordelen van jouw kant van het verhaal of die vrouw echt zo´n zeikerd is.

Weet niet waar je woont maar bijv een haan in een gewone wijk lijkt me ook niet echt lekker, kan me ook rotergeren aan honden die vaak aanslaan.. maar goed, ik weet niet hoe erg het is en wat die vrouw allemaal doet dus zou er met de agent proberen uit te komen.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    meid, even een hart onder de riem. Wij hebben ook van die mensen naast ons die stilte verlangen in een kinderrijke wijk.

Ze kunnen niet eens een boekje lezen in de tuin.... ;) zonder kinderen te horen spelen.

niet realistisch.

En blaffende honden. Tja, hoort er ook bij. Als ze de hele dag lopen te blaffen is het wat anders maar dat is niet het geval zeg je.

Onze hond blaft als er mensen aan de deur komen en als hij een kat in de tuin ziet.

Vervelend voor jullie ( ik weet er alles van)
    Ga gewoon rustig het gesprek aan met de agent. Ze zien dan vanzelf dat het niet realistisch is wat ze verlangt.

Hutje op de hei moet ze gaan huren... lekker rustig :p

8. Yelice

Yelice Niet meer actief

Vervelend dat ze zoveel zeurt over van alles.
    Maar net als Umm vind ik het moeilijk beoordelen.

Wij wonen zelf naast een vrouw met een herdershond die de godganse dag en nacht aanslaat.
    Vorige weekend de hele avond tot half 1 heeft dat beest lopen blaffen.
    Vanmorgen om half 8 uit bed geblaft en ook al was het maar even dat hij blafte toch zijn wij er door wakker geworden.
    Geloof me dat het geblaf van een hond heel storend kan zijn.
    Zelf vind zij dus ook dat wij zeuren over niks :(

Dat zij overal over zeurt is misschien wel dat ze zich verveelt ofzo en altijd thuis zit :( in ieder geval succes ermee maar ik bekijk het ook van de andere kant want zit er zelf in:)

9. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon aan de buitenrand van een klein dorp en was niet de enige met een haan. Enkelt die van mij is weggedaan voor haar..
    Tja dat hutje op de hei kregen wij als advies om naartoe te verhuizen...

Ga gewoon rustig om tafel mocht de wijkagent komen..
    Evt hondengeleider politie erbij vragen wij hebben werkhonden namelijk

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    ha ha, jullie naar het hutje... ja kan ook. Heerlijk lijkt me.

11. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Tja dan moet die mevrouw maar op een hutje in de hei gaan wonen... Het is geven en nemen hoor..
    Wij hebben sinds kort geen hond maar (overleden) maar onze hond was ook heel erg waaks.... blafte ook bij iedere voorbijganger of een kat of zelfs een egel. Ook in de tuin blafte hij als de buren bezoek kregen en stak dan zijn kop door het beton gaas met klimop... hij bleef maar blaffen...
    Tja we riepen zelf ook hem elke keer terug daar niet van, maar een hond is een hond en sommige slaan gewoon iets eerder aan uit waakzigheid.
    Het is wat anders als je zelf niet thuis bent en de hond blaft gewoon de hele periode dat je er niet bent.
    Maar kom op zeg een paar keer een blaf, net alsof je zelf continu tussen een baffende hond blijft zitten en er niets van zegt.
    Een hond balft nu eenmaal, de een meer dan de ander.
    Nu hebben mijn buren een hond en deze blaft ook erg veel... ik trek me er niets van aan en hoor het niet eens meer...
    Hoe meer ze zich irriteerd hoe harder en vaker ze voor haar gevoel blaffen.

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    het geblaf van een hond kan heel irritant zijn. de buren van mijn ouders hadden een hond uit het asiel gehaald, dit beest begon met blaffen zodra iedereen op bed lag! dus midden in de nacht. Mijn ouders ook wakker uiteraard, en werden oververmoeid. Als de buren weg waren en de hond thuis ging het beest blaffen en janken de hele tijd door! mijn ouders de radio maar harder aan om het geblaf niet te horen. Gelukkig kwamen de buren er zelf achter dat het zo niet langer ging en hebben de hond terug gebracht naar het asiel. zij konden zelf ook niet slapen nl. Maar goed dit is een ander verhaal, maar het kan dus heel irritant zijn het geblaf van een hond ;) maar je buurvrouw moet het wel netjes doen en hond moet kunnen blaffen e.d. ik woon hier ook tussen de honden (van de buren) in en die hoor ik ook maar heb er geen last van want ik hoor de honden weinig ;)

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou dan ben ik misschien een zeikerd maar vind het echt irritant. Onze oude buren hadden ook een hond, die blafte bij iedere voorbijganger, iedere auto, iedere fietser en dat was wel zeker om de 5 minuten, de hele dag lang. En dan altijd geschreeuw van de buurman dat hij op moest houden. :)
    Ja heel leuk honden, maar ik wil er geen last van hebben.

14. Yelice

Yelice Niet meer actief

Rare gedachte eerlijk gezegd.
    Prima dat mensen honden hebben maar waarom moeten anderen daar last van hebben?
    Hier worden mijn kinderen er wakker van of wij zelf zoals vanmorgen of vorige week midden in de nacht.
    Dat beest slaat continue aan en dat is zeer irritant.
    Ik vind dat mensen die een hond hebben zo een beest dat maar moeten aanleren.
    Tuurlijk hoort waaksheid erbij maar overdrijven kan ook.
    Ik denk dat veel mensen die zelf een hond hebben niet beseffen hoe irritant het is dat geblaf van een hond.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.868
    113
    Mee eens, maar wij hebben ook zelf een hond, dat is onze keuze, maar niet die van de buren natuurlijk. Met waaksheid heeft het op een gegeven moment helemaal niets meer te maken als ze bij alles aanslaan.
    Wij hebben ook een hond, ze blaft zelfden, alleen 's avonds bijv. als er iemand voor de deur staat, maar dat is misschien eens per week een boze blaf en grom. Gelijk zo opgevoed als jonge hond, want ik wil niet dat anderen last van haar hebben.
    Onze buren hebben dus wel zo'n blaffende hond, kan niet alleen zijn, blaft naar elke vogel die langs vliegt, wij konden elkaar op een gegeven moment niet eens meer verstaan als we in de tuin zaten door dat geblaf etc. De keren dat hij onze kinderen wakker heeft geblafd zijn niet te tellen. Heel irritant. En mocht er eens ingebroken worden bij ze of echt wat gebeuren, dan zou ik het niet eens merken, want hij blaft toch om alles.

Wel raar dat die nieuwe buurvrouw trouwens zelf wel de muziek knalhard zet.

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Een hind die de hele dag blaft zou ik ook echt niet naast me willen, verschrikkelijk! Maar af en toe moet kunnen.

Wij hebben studenten als buren en zij hebben natuurlijk een compleet ander ritme. Ik word wakker van hun muziek snachts, zij van een rondrennende peuter sochtends. Vorige week hebben we er gewoon afspraken over gemaakt en dat gaat prima.

17. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    wij hebben ook van die buren!!! zooo iritant
    onze buren maken zo gigantisch veel herrie dat is echt niet normaal.
    zijn beide in de 50 met een zoon van eind 20. die totaal geen rekening kunnen houden met de buren (zowel wij als die aan de andere kant van hun) s'avonds om 23 uur boren op de badkamer is heel normaal.
    zo slaan met de keukenkast deurtjes dat je hier recht op in de kamer zit. ze hebben een keer zo hard de buiten deur dicht gegooit dat hier de tv uit ging:$
    en als je er wat van zegt dat kijken ze je aan van, stel je niet zo aan!
    ben echt geen zeikerd hoor maar heb er idd ook eens de woningbouw voor gebelt. ging wel geteld 1 week goed
    nu denk ik, onze tijd komt ok nog wel. als onze meid dalijk ouder word en lekker herrie gaat maken dan komen hun klagen bij ons. pech voor hun tegen die tijd.

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Vervelend, zo'n conflict. Aan de ene kant kan ik me goed in de buurvrouw verplaatsen, want ze zit vast met een hoop opgekropte frustratie (koophuis kwijt, pijn van de reuma, wie weet wat er nog is gebeurd?) Waarschijnlijk zit ze de hele dag thuis en zich aan alles te ergeren. Als het jullie hond of haan niet was, dan was het wel de muziek of te harde kinderstemmen. Alles werkt haar op de zenuwen, ik denk dat het nog het vervelendst is voor haarzelf.

Maar voor jullie ook niet leuk dat je nu het gevoel hebt op je tenen te lopen. Hebben jullie al eens 'normaal' een praatje gemaakt? Dus zonder dat zij meteen op hoge toon kwam eisen dat de honden stiller moesten zijn? Misschien helpt het haar te benaderen als een buur, dat ze welkom is in de buurt en dat er iets is, jullie er zijn. Nu ze de wijkagent heeft gebeld is dat misschien al te laat, maar het kan wel helpen de angel uit het conflict te halen. Je verdraagt meer van mensen die je een beetje kent en waarvan je weet dat het aardige mensen zijn... als zij zich welkom voelt door jullie benadering, gaat ze zich waarschijnlijk ook minder snel ergeren. Ze zal zelfs niet meer klagen omdat jullie aardige mensen zijn, dus werken jullie geluiden haar niet meer op de zenuwen. Beetje raar uitgelegd misschien, maar hoop dat ik mijn punt heb gemaakt :) mocht de wijkagent komen, gewoon rustig het hele verhaal uitleggen. Hij zal ook weten dat jullie er al veel langer wonen en als er voordien nooit klachten zijn geweest van anderen, zou hij de mevrouw ook minder serieus nemen. Hij zal waarschijnlijk ook iets inzien van haar situatie en begrijpen dat het aan haarzelf ligt dat ze zich zo snel ergert.

Wij hadden ook een heel rare bovenbuurman, een jonge man nog, alleen, die altijd harde muziek had opstaan (meestal door de dag, dus dat was niet zo erg), maar ook keihard stampte (ook 's nachts), met dingen gooide, luid meezong maar ook schreeuwde en heel luid tegen zichzelf praatte. Wij dachten dat hij een psychisch probleem had en lieten het daarom gaan, maar ik dacht als de baby komt en ze wordt wakker van die malloot, ga ik er wel op hoge poten heen. Ik begon me ook steeds meer te ergeren aan zijn 'normale geluiden' hierdoor. Tot hij plotsklaps verhuisde. Hadden we hem wel aangesproken, was het misschien nog veel erger geworden... het een beetje laten bekoelen is in burenkwesties meestal het beste.

19. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nescio ik heb haar altijd vriendelijk bejegend
    Zelfs uitgenodigd voor een kopje koffie
    Alleen een terloopse opmerking gemaakt na een week dat ze zeker een fijne stereo heeft .. En dat ik toevallig mn eigen muzieksmaak terughoorde ...
    Bleek haar dochter te zijn
    En toen zei ik nog dat ik er eigenlijk geen last van had draai zelf ook wel eens een liedje hard..

Inderdaad ze zal het moeilijk hebben geloof ik helemaal... Maar heb geen zin in alleen maar geklaag op mijn huishouden
    Dan moet ze de zomers hier gaan meemaken dan gaat ze last hebben van het hele dorp want er zijn vaak feestjes ed..

Ik hoop in dit geval dat die agent ook werkelijk komt.
    Dan dringt die hopenlijk tot haar door..

20. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik denk dat je je niet te druk moet maken over die wijkagent, die zijn volgens mij zo erg niet en bekijken het ook objectief.

Dat die vrouw klaagt over de hond kan ik me voorstellen, wij hebben oko zo een hond hier langs wonen en ik irriteer me er ook aan, maar om nou te zeggen dat die mensen iets aan die hond moeten doen, dat doe ik niet. Ze hebben al vanalles geprobeert.

Soms zitten er gewoon van die klagers tussen. Doe gewoon lekker je eigen ding, en als jij weet dat je rekening houd met de buren is het al goed.

Deel Deze Pagina