kokhalzen bij groente.

Discussie in 'Voeding' gestart door ikke1981, 5 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb net aan Quinn zijn eerste groentehapje geprobeerd te geven.
    Nou dat was geen succes kan ik je vertellen.
    Het was brocoli, met een kleine aardappel.
    Ik heb gepureerd wat grof, omdat hij zijn fruit ook niet fijn wil hebben (wat trouwens erg goed gaat). Toen fijner gemaakt en extra kookvocht erbij. Weer kokhalzen, laatste redmiddel een beetje voeding erbij, maar ook weer kokhalzen en ben toen gestopt.

Vind hij het niet lekker, is hij er niet aan toe of wat anders?

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    kan ook zijn dat hij nog moet wennen aan wat nieuws , of hij vind het inderdaad niet lekker.
    anders bietjes of worteltjes eens proberen dat is wat zoeter ,kijken wat Quinn daar van vind

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nathan krijgt nu ongeveer 2 weken groenten en bij de 1e hap kokhalst hij nog steeds. Volgens mij is het een kwestie van wennen.
    Ik stop als ik merk dat hij er genoeg van krijgt.

4. Linda1973

Linda1973 Lid

10 apr 2008
    11
    0
    0
    Londen
    Lucas moest de eerste keren toen we met de groentehap begonnen ook kokhalzen. Na een paar dagen was het helemaal over. Heeft volgens mij niets te maken dat ze het niet lekker vinden maar eerder omdat het anders is dan melk.

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ik ga het vanavond gewoon weer proberen. het zal inderdaad ook wel wennen zijn, fruit voelt denk ik dan weer anders

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En broccoli is niet zoet. Fruit wel. Daarom zie je vaak dat kinderen die beginnen met fruit daarna moeite hebben met groente.

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Jammer genoeg moest ik wel beginnen met fruit op advies van de HA, omdat Quinn erg ziek is geweest en veels te weinig vocht binnen kreeg.
    Hij wilde ook niet drinken met flinke spruw en het enige wat er een beetje binnen kwam was fruit.

Maar goed we zijn nu even verder en geloof dat er weinig mensen met ervaringen zijn hihi

Heb zelf wat lopen klooien en had er vandaag wat gepureerde appel bij de groente gedaan nou dat ging als een trein. Af en toe kon ik hem ook foppen met neutraal groente. Hij heeft zitten smikkelen.
    Dan maar op deze manier en dan steeds minder appel toevoegen.

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Fijn dat het vandaag goed ging! Louise heeft hetzelfde als het te grof gepureerd is en met brood. Al heb ik vandaag terwijl ze met een bak water zat te spelen een stukje banaan in haar mond gedaan en wonder boven wonder ging madam zitten kauwen en slikte ze het ook nog door.. het heeft gewoon tijd nodig en probeer er geen druk achter te zetten.

Liefs
    Manuela

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hihi ja foppen kan in het begin nog wel eens helpen. Ik heb de eerste keer een theelepel appelmoes door de witlof gedaan omdat ze het niet luste. Nu eet ze het zonder ook op.

10. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    mijn meisje kokhalste in het begin ook bij zowel fruit als groente. met vier maanden. even een paar dagen gewacht en weer geprobeerd. groente ging al snel gauw maar met groente heeft ze wel dik tot over 6 maanden gekokhalst. nu gaat alles goed! het is puur het wennen van de vreemde structuur en smaak

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nou het fruit gaat als een trein, het is dat hij vast zit in zijn stoeltje anders springt hij er echt uit.
    De groente gaat redelijk, al vind hij de bruinebonen met appeltjes wel enorm lekker.
    Morgen een groter potje proberen en kijken hoe dat gaat

Deel Deze Pagina