wat voor tv?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamzie, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    wij hebben een LG hij leek erg groot maar nu we verhuist zijn naar grotere woning is ie erg klein haha kan de ondertitels niet lezen naja dan maar weer mijn bril op waar ik hem eigenlijk voor hb:)

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij zijn ook gewoon in winkels gaan kijken naar een tv die we wilden, en via internet al georienteerd, en in de winkel besloten we voor een ander te gaan. Vervolgens weer naar huis en flink online vergeleken en later terug naar de BCC om af te dingen :D En daar voor de prijs gekregen als we online ook zouden betalen!

Ze adverteren er zelf mee, dus waarom niet onderhandelen?

Die van ons is alweer ruim 2 jaar oud, dus dat kan je niet meer vergelijken. Maar het is een Samsung, ik vond de kleuren van het beeld heel prettig, ik vind de Philips kleuren niet fijn om naar te kijken. En de andere optie was een Sony, maar tja.. die Samsung whahaha.
    En wij hebben 40inch, is voor ons echt groot genoeg, wij ziten er nog geen 2 meter vandaan, en te groot is ook nergens voor nodig (oke, dat vinden wij dan)

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    o, ik zou tegenwoordig echt wel voor de HD tv's gaan hoor! Je ziet het verschil echt wel, wij hebben dan we digitale TV, en HD TV, maar dat is de moeite waard!

Je kan ook naar LED kijken, zouden wij denk ik nu wel voor kiezen

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb een euh Salora lcd, doet het prima en er zit een ingebouwde dvd speler in, dat is het enige waarom ik die heb :')

Boven hebben we een samsung lcd, een wat kleinere.

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Wij hebben een Phillips breedbeeld tv uit de vorige eeuw, met zo'n enorme bak erachter van 6 vierkante meter.
    Dat vult zo lekker op zeg maar. ;)

Ik wil ook graag een flatscreen, maar manlief is zuunig. ;)

6. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    TS, je zult echt zelf moeten gaan kijken. Zoals je aan de reacties ziet is iedereen tevreden over zijn/haar tv. Elk persoon is anders en kijkt ook anders naar de kleuren van de tv. Dus de persoon die de kleuren van Sony mooi vindt zal de kleuren van Philips of Samsung minder waarderen.

Daarnaast zul je zelf een budget moeten stellen want je kunt op een nieuwe tv echt leeglopen. Dus bepaal vantevoren wat je max uit wilt geven.

Groot is niet altijd beter. Sorry als ik mensen tegen het hoofd stoot maar soms zie je echt mega tv's in relatief kleine woonkamers. Vroeger waren de auto's het verlengde van de man maar ik krijg soms het idee dat dit nu in de tv's zit:D. Kijk dus naar de kijkafstand van waar je zit naar de tv. Laat je daarin ook adviseren door een verkoper van de winkel.

Full HD is wel aan te raden maar heeft alleen zin alleen als je ook een hd ontvanger hebt van je tv provider of een blu-ray speler. Anders heb je er dus niets aan.

Kijk inderdaad rond bij verschillende winkels. Mediamarkt is soms goedkoop maar heeft ook vaak oudere modellen staan. Service is ook belangrijk.

Ze zullen altijd proberen je verlengde garantie te verkopen. Moet je zelf weten maar is niet nodig want in het consumentenrecht is dit ook al geregeld.

Goed, dit zijn een paar tips die ik je kan geven.

Succes.

7. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Lovewinnie dat is allang niet meer het geval.
    Het scheeld wel iets maar niet meer zoveel.
    Toen net de plasma op de markt was, toen was dat wel het geval dat ze veel meer stroom verbruikte.

8. MamaSaaf

MamaSaaf Actief lid

19 feb 2010
    141
    5
    18
    Nederland
    Wij hebben een Philips LCD HD Ready. Wel tevreden over. Gekocht voor 700 euries.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een Panasonic Viera Full HD LCD TV. Geloof een 94 cm beeldscherm. Een dikke twee jaar geleden gekocht voor zo'n € 1.500,-- meen ik.

Je kunt inderdaad het beste naar een winkel gaan. Daar kun je precies de kleurverschillen tussen de verschillende TV's zien en kun je ook beter uitkiezen waar je voorkeur naar uitgaat.

10. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Neem naast je tv ook een digitale decoder erbij (bijv. HUMAX) dan ben je verzekerd van loepzuiver beeld. :)

Wij hebben die gecombineerd met een philips full HD ambilight (geen grote 81cm) en waren ongeveer 1500 euro kwijt.

Maar iedereen die hier binnen komt zegt ook; wow, wat een helder beeld :D

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    Mijn vent ff lenen? ;) Die zou elk half jaar wel een nieuwe willen (en daar steek ik dan weer een stokje voor).

Die van ons is nu 3,5 jaar oud, wel een flatscreen full-hd. Maar wat mij betreft hangt ie er nog wel even, hij was toen zo'n 1100 euro :$. Belachelijk eigenlijk zoveel geld voor een tv.

12. mamamuts

:D Het is idd ook een beetje vreemd, de meeste mannen die smullen ervan. Maar die van mij wil aan zulke dingen geen geld uitgeven, (overigens wel weer andere dingen hoor ;)) nou, ja... beter zo dan ieder jaar een nieuwe.
    Onze 'ouderwetse' tv is trouwens wel bestand tegen kindervingers, want als we zo'n nieuwe tv hadden gehad zat er waarschijnlijk al wel een gat in het beeldscherm ;) ;).

13. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

wij hebben sinds 2 jaar een LG lcd tv. Hij is 94 cm ( groot zat voor onze kamer ) en full hd. Koste geloof ik 650 euro ofzo.

Zijn wel super tevreden trouwens, nog geen minpunten kunnen ontdekken.

Liefss

14. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

off topic:

@ mamamuts, knap dat je precies op dezelfde dag weer bent bevallen.

15. mamamuts

Goed hè.. leek ons wel zo praktisch. :D

16. wij hebben een philips 94 inch full hd
    we hadden nog een ouwe breedbeeld 100 hertz van philips, en eigenlijk wilden we nog geen nieuwe tot dat manlief op marktplaats zat te neuzen en tegen deze aanliep 150 eurie 4 maanden oud , garantiebewijs en aankoop bon aanwezig.

het heeft hem wel een zaterdagavond gekost om hem op te halen, maar voor dat geld had hij het er graag voor over ;)

17. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Onze oude bak doet het ook nog. Is inmiddels al 12 jaar oud! Maar op zich ben ik wel blij dat ie het nog doet. Als de kids er weer eens tegen aan tikken met de afstandbediening of een blokje ofzo doet het me ook geen pijn...
    Dus als ie het nog een jaartje doet ben ik helemaal happy. Daarna ga ik zeker voor een LCD met full HD. Verder weet ik het nog niet, maar het veranderd ook heel snel allemaal.
    Succes met kiezen.
    Gr. Dolfijn

18. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Hier een Sony Bravia LCD Full HD 117 cm (46 inch). Hebben deze nu bijna een half jaar en heeft ons € 1300,- gekost. Een prima tv!!

Deel Deze Pagina