meer voeden dan officeel mag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweet978, 30 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai dames,

Ik zou het fijn vinden als jullie ff meedenken..en ben benieuwd hoe jullie een hongerige baby tevreden stellen. Ik geef btw fv

Mijn dochter is 2 maanden een een flinke tante ( 60 cm en 5700 gr). Ze is niet te dik en of te groot zit gewoon ruim op de +1 lijn bij het cb.

Gemiddeld laat ze tussen de voedingen 2.5 tot 3 uur zitten. Ze mag officieel 5,7 x 150+5 = 855 cc
    Nu heb ik eerst altijd geteld 150 cc water plus de scheppen = 150 cc voeding ... als ze dus van zo een fles 20 cc liet staan dacht ik dat ze 150-20cc= 130 cc ophad.
    Blijkt dus dat dat niet zo is ( jaja ik ben blond :D) maar dat het 165cc voeding is dus als ze dan 20 cc laat staan heeft ze 165-20= 145 cc op.

Vandaag heeft mijn dochter weer eens een vreetbui of zo... ze laat met moeite 2,5 uur tussen de voedingen..Eigenlijk zou ze dus vandaag nog 110 cc mogen. Dat zou betekenen dat ik vandaag haar de laatste voeding om +/- 19.30 zou geven en dat ze dan de nacht in gaat. :$ Dat is te vroeg voor haar... ze gaat altijd rond 21.00/21,30 de nacht in.

Nu had ik bedacht:
    Ik geef haar straks om 19.00 een kleine voeding ( 90+3) en om 22.00 een volle voeding. Ze komt dan niet boven de liter uit en gaat toch met een volle buik de nacht in.

De vraag is.. geven jullie je baby's ook wel eens meer dan ze *officieel* mogen of lossen jullie het op door bijv water tegeven... of 90+1 of zo...( mag dat eigenlijk?).

Ik hoop op reactie's

enne..sorry voor t lange verhaal.. :)

Ps. ze krijgt 6 voedingen op een dag en het cb zei dat ik naar 5x200 mocht.. volgens mij krijgt ze dan juist meer dan ze *officieel* mag.

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Jorja krijgt 5 * 180+6, ook teveel dus maar anders heeft ze honger. Lianna en Yosyp waren rond deze leeftijd ook zo hongerig en zaten op dezelfde voeding.

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Wat voor voeding geeg je? Je hebt voeding voor hongerige baby's en dat werkt meestal wel goed, zodat er wat meer tijd tussen zit en je minder flessen geeft.

4. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Het is een richtlijn voor wat ze ongeveer mogen eten, de formule van 150 ml voeding per kilo lichaamsgewicht. Als ze honger heeft, heeft ze honger, dus gewoon wat meer geven. Zolang ze maar niet boven de liter per dag uitkomt.

Ik zou nu nog niet naar voeding voor hongerige baby's grijpen. Geef gewoon wat extra in elke fles. Misschien zit ze in een groeispurtje en heeft ze even gewoon wat meer voeding nodig!

5. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @ Machtelt,

Ik weet dat er voeding is voor hongerige baby's maar is hier denk ik niet echt van toepassing. Ze heeft af en toe een dag dat ze meer en eerder wilt eten. Toen ze net geboren was at ze haar flessen nooit leeg zelfs.. ze heeft een grillig eetpatroon denk ik dan maar.

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Nou dan zou ik gewoon geven wat ze vraagt en zorgen dat je binnen een liter blijft. Succes!

7. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Die formule van lichaamsgewicht * 150ml voeding is trouwens niet wat ze maximaal mogen hebben, maar wat ze ongeveer minimaal zouden moeten drinken bij dat gewicht...

8. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Oh mijn zoontje dronk toen ook ruim een liter, maar ik gaf BV (kolfde) en daarvan mogen ze volgens mij onbeperkt.

9. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @ Sjorsje

Kijk dat is een stukje geruststelling..weten dat er meer kinderen rond deze leeftijd opeens wat meer eten.

@ Zo79

Lol..gelijk getikt geloof ik... ik was idd niet van plan naar andere voeding te grijpen.We hebben kruidvat 1 en ze doet t er prima op. Had zelf ook al bedacht dat ik wel eens een dag meer eet etc...dus agh waarom zij niet.. de liter grens hou ik in mn achterhoofd net als de *officiele* grens die ze mag eten...soms eet ze nl te weinig.

Ben wel nog steeds benieuwd of iemand ook wel eens gewoon een flesje warm water geeft of zo.. of een andere verhouding water/voeding doet.

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    De formule is volgens mij ook 150-180 cc per kilo lichaamsgewicht... Dan zou ze 1026 (haha) cc per dag mogen met 5,7 kilo.

Dus dan klopt de berekening van het CB wel hoor. Probeer maar eens, zou ik zeggen! Je merkt het vanzelf of ze het aankan of aan wil...

11. Bij Damien ben ik na 1 maand gestopt met BV, en na 1 maand de gewone Nutrilon te geven ben ik overgegaan op Nutrilon Forte.
    Ik heb echt een waanzinnig hongerig mannetje ;)

Hij krijgt altijd al meer water in z'n fles. Hij heeft een tijd lang 180 + 5 gehad, daarna 210 + 6, en nu krijgt ie inmiddels 250 + 7.

Bij Damien is het ook zo dat ie, als ie net z'n fles leeg heeft, ie er zo nog 1 achteraan drinkt.. ;)

'sAvonds krijgt ie een potje Olvarit en een danoontje, maar daarna is het ook meteen schreeuwen om meer (wat ie toch echt kan vergeten :p).
    Meestal, als ik zeker weet dat ie absoluut genoeg heeft gehad, geef ik 'm dan een flesje limonade of appelsap (gemengd met water).

12. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Dacht dat als je niet meer dan een liter geeft, het geen probleem is... Als ze er wat dik van wordt, is dat er toch gauw weer af als ze paar maandjes ouder wordt :)

13. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    t zal wel met een groeispurtje of zo te maken hebben..vanacht kwam ze ook een uur eerder en at ze der volle fles op..terwijl ze normaal 3 kwart drinkt in de ochtend..

Ze is ff lekker aan t rommelen;)

Dank voor de tips...

14. sanna31

sanna31 Lid

5 jan 2009
    89
    0
    0
    @home
    Roosteren
    Ik hier ook een hongerig kindje..en soms kom ik ook niet uit qua tijd, omdat hij er niet altijd 3 ot 4 uur tussen laat, dus kom ik op de fles van rond bedtijd zeg maar (half7, 7 uur) al uit rond half 6, 6 uur, ik deel de flesjes dan altijd, dus geef ik 120/4 rond kwart voor 6, doe hem in bed en alles en doe dan rond 7 uur nog een flesjes geven van 100/3,5 dat is dus ook eigenlijk bij elkaar opgeteld teveel, met wel wat tijd ertussen..tja je moet het zelf beetje invullen en aanvoelen..Ismael krijgt ook 5/180 maar goed als hij misschien bij (hooguit) twee wat laat staan vind ik dat ik in een andere fles wel wat meer kan doen, of flesje tussen door kan geven. Ik doe dat ook soms wel eens in de ochtenduren...als hij weer zo kort tussen de voedingen laat en huilt/krijst dan geef ik rustig een flesje van 60/2 om hem even te "stillen)...Kan hier in iig niet wachten tot ik aan de potjes kan beginnen...:);)

15. sanna31

sanna31 Lid

5 jan 2009
    89
    0
    0
    @home
    Roosteren
    sorry doe hem dan in bad niet in bed hahahaha

Deel Deze Pagina