wat voor 'type' moeder ben jij ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Magdalena6, 26 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik ben denk ik (Milan is pas 2mnd) een consequente en heel beschermende moeder.

Ik vind het nu al vreselijk als iemand anders hem vast heeft of alles over hem wil weten. Mijn schoonmoeder bv wil precies weten hoelaat hij zijn voedingen krijgt, hoeveel schepjes erin gaan, hoelang hij precies over een voeding doet, dat soort dingen. Dat vind ik zo irritant!

En het erge is, ik weet heel goed dat ze het goed bedoeld (en de rest natuurlijk ook) en het erg overdreven is van mij dat ik dat zo erg vind. Maar kom maar niet van dat gevoel af.

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ik ben makkelijk.. ik denk soms wel te makkelijk...

Als t me niet uitkomt om Gijs te gaan wassen en wat anders aan te doen, "poets" ik zn kontje wel met een billendoekje en houdt ie maar een dag t zelfde aan.. :):):):):):$:$:$:$:$
    De volgende dag "maak ik dat goed" door hem lekker in een warm badje te doen.. lekker spelen en spetteren!!!:D

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wat voor moeder ben ik.

Een gekke moeder! Dat voornamelijk, lekker gek doen in de supermarkt, lekker ravotten en wild doen. In de plassen stampen en vies worden.

Ze mag ook een hoop van mij, maar als ze iets niet mag, dan ben ik daar best wel streng in.

Merkbewust? Nee helemaal niet. Wel met autostoeltje en schoenen enz. Maar de rest? Nee, zolang het er maar mooi uitziet en een beetje degelijk is.

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Poeh moeilijk zeg haha, ben een van alles wat moeder volgens mij... Streng maar het schiet er wel eens bij in ;) Verder wel makkelijk laat mijn zoon alles ontdekken zoals waterplassen en modder (dan maar een keer extra schone kleren aan) Zorgzaam, lief en geduldig (maar soms is het geduld moeilijk op te brengen...) en ben ook wel een verwenmoeder... Zie ik weer ergens een mooie auto dan neem ik het mee voor mijn zoon (weet het is fout maar kan het niet laten :() En wat betreft kleertjes ben ik een stoere moeder, mijn zoontje loopt er altijd stoer bij ben helemaal weg van stoere kleding en die haal ik overal weg ;) vooral van de H&M en Bentex daar hebben ze leuke betaalbare stoere kleertjes voor jongentjes :D

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ja in een gekke moeder kan ik mij ook vinden haha :D lekker ravotten en wild doen en gek doen (afgelopen week nog een kussengevecht gehad met mijn zoon was echt lachen) en lekker plassen stampen en vies worden :D

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Tot nu toe ben ik vooral beschermend. Op mijn arm lijkt zij ook de hele wereld aan te kunnen, maar ze is nu soms al eenkennig als ze bij een ander ligt. Nu ik alleen ben thuis (man is in NL voor werk) merk ik dat nog sterker en is het echt met z'n tweeën tegen de rest.

Verder denk ik dat ik wel streng ben. Niet ongezellig of hard, maar wel duidelijk over wat wel en niet mag. Ik vind het heerlijk om samen dingen te ontdekken, maar binnen mijn grenzen. Ik heb die zelf vroeger nauwelijks gehad (hele inconsequente moeder) en het heeft me jaren gekost om mezelf wat grenzen, veiligheid en betrouwbaar zijn weer op de rit te krijgen. Dat bespaar ik mijn meisje liever!

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik ben denk ik de moeder als de mens die ik ben, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Soms wat onzeker, soms juist heel zeker van mijn zaak. Meestal streng en consequent, soms wat te streng voor mezelf en voor anderen. Meestal open-minded, soms snel aangevallen. Ik denk veel na, soms te veel. Dan zou ik wat meer die gekke moeder of dat gekke mens willen (durven) zijn. Soms ben ik superongeduldig, maar meestal met mijn meisje merk ik dat ik meer geduld in me heb dan ik ooit had gedacht. :)
    Al met al vind ik dat ik het tot nu toe lang zo slecht niet doe! :D Maar dat zullen we Mini-Miepie moeten vragen over een jaartje of 18...

8. Chantico

Chantico Niet meer actief

Oeps, verkeerd geplaatst

9. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    leuke vraag,

Mensen zeggen dat ik een strenge moeder ben....maar ik heb het idee dat ik eerder consequent ben dan streng...nee is nee punt....(moet ook wel met een puber in huis) maar ik ben wel vrij...ze mogen best wel veel....

ik ben absoluut niet merk bewust...alleen mn dochter wel... dat geeft nog wel eens een botsing...

speelgoed is om mee te spelen en is het kapot..jammer....als t niet express is gedaan!!

daarbij ben ik natuurlijk een hele gelukkige en trotse moeder en dipe van binnen ook wel onzeker (alleen dat zien mensen niet, als ik t er wel eens over heb vallen ze stijl achter over...jij onzeker?? ) en ben wel bezorgt...wil graag dat als mn dochter later komt dat ze even belt...en wil weten waar ze is...met mn zoon ben ik minder bezorgt (ook al issie pas 1,5 hij is zo'n ander kind maar mischien veranderd dat nog als ie ouder word?? )

10. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Tja, ben nog maar 16 weken moeder. Ik dacht tijdens de zwangerschap altijd dat ik een hele onzekere moeder zou worden en dat mijn man heel "makkelijk" zou zijn.

Bijvoorbeeld met voeding, ik dacht dat ik heel strak in de regeltjes van het cb zou zitten en mijn man niet. Blijkt dus heel erg andersom te zijn, zo grappig.

Met laten huilen, dacht dat ik dat niet kon en mijn man wel. Nou, mijn man kan het ook niet. Ik ietsie beter, maar dat verschilt per moment.

Ik hoop dat ik streng (doch rechtvaardig) zal zijn, consequent maar altijd goed uitleggen. Ook hoop ik dat ik veel met 'm zal spelen, probeer ik nu ook al te doen. Als hij op zijn speelkleed ligt ga ik erbij liggen. Dan hebben we dikke pret met z'n 2-en.

Qua merken, ik ben eigenlijk anti-merkkleding. Was ik altijd al, als puber wilde ik nooit merkkleding aan, ik vond dat stom!!! Dat zit er nog een beetje in. Als het niet te duur is en het merk staat er niet heel duidelijk op vind ik het wel best (voor mezelf dan). Ik geef niet veel geld uit aan kleding voor mezelf. Dus ik koop voor mijn mannetje kleding die ik mooi vind en die betaalbaar is. Vooral omdat hij nu toch snel uit kleding groeit.

Ook hoop ik hem enthousiast te maken over papa en mama's favoriete vakantieland (Amerika). En dat hij nieuwsgierig/leergierig wordt.

11. valhalla

valhalla Niet meer actief

Leuk om alle antwoorden te lezen :)

Voor Lena ben ik wel ongeveer de moeder die ik dacht te zijn. Met sommige dingen ben ik echt streng; ze mag dus echt niet aan spullen of eten zitten dat op tafel staat, geen lades open trekken of met dingen gooien bijvoorbeeld.

Met andere dingen ben ik wel weer erg makkelijk. Maar het scheelt dat Lena ook een makkelijk kind is en het over het algemeen wel best vindt wat we doen.

Ben niet veranderd kwa kleding of interesses dus zal wel eens met een scheef oog worden bekeken hier in de buurt. Hoop alleen niet dat mensen dat ook bij Lena gaan doen. Verder zal het me een rotzorg wezen of Lena's kleren van zeeman of van Esprit zijn dus ze loopt ook in allebei.

Verder vind ik het wel lastig, ze begint nu heel duidelijk aan te geven wat ze wil (pakt je hand dat je moet meelopen, trekt de stoel naar achter en zegt 'zit' als ze weer eens filmpjes op de computer wil kijken). Vind het moeilijk om dat soms te negeren terwijl ze echt moet leren om op d'r beurt te wachten...

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Ik ben een zelfverzekerde moeder die volledig op haar gevoel durft te vertrouwen en ervanuit gaat dat het goed is als ze dat gevoel volgt.
    Ik ben een consequente moeder.
    Ik ben een gezellige moeder die graag leuke dingen doet met haar meisje.
    Mijn meisje mag ontdekken, kliederen etc MAAR daarna wel opruimen en schoonmaken. Mijn kind zal er nooit bijlopen met smoeselige kleding, snottebel, vieze nagels oid.
    En ja, ik ben heel erg modebewust en merkbewust. Niet alleen voor uk maar ook voor onszelf.

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik weet nu al dat ik een strenge moeder ga zijn maar dat het er ook wel eens bij in schiet.
    Ik vind het belangrijk dat mijn dochter en evt andere kids in de toekomst weten wat de regels zijn en wat wij belangrijk vinden.
    De zogehete normen en waarden in je gezin.
    Ook wil ik dat ze/zij weten dat ze bij papa en mama altijd overal over kunnen praten en dat ze veilig zijn en we ze niet afvallen.
    Verder veel liefde, warmte en veiligheid geven zodat ze zich kunnen ontwikkelen.

Merkkleding kan me trouwens gestolen worden.
    Vind ik niet belangrijk, ik ben niet van de status naar de buitenwereld toe.

14. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ik ben een hele lieve moeder. Maar als Jayden echt te ver gaat pak ik hem wel flink aan. Hij moet wel zijn grenzen weten.Met netjes eten en drinken ben ik ook behoorlijk streng.En met slapen helemaal. Hij mag even tv kijken in zn bedje en dan gaat hij ook echt slapen.Gelukkig gaat dit de laatste maanden vrij goed.Verder kan jayden alles krijgen wat hij wil zolang ie maar lief is.
    Ben wel merkbewust draag zelf ook alleen maar merk dus wil ook het beste voor Jayden. Hij draagt alleen Noppies,Tommy,Armani en BFC.
    Luiers van Huggies want voor pampers is hij allergisch.Badspullen van lief of zwitsal.En doekjes van Natusan.

15. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

#35 melloncollie, 30 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2009
    Ik zou mezelf beschrijven als een bewuste maar down-to-earthmoeder.

Ik ben over het algemeen me goed bewust van de dingen die ik doe en waarom ik ze zo doe. Ik ben kritisch t.o.v. mijn eigen gedrag naar Yelena toe en ben bereid in te zien wanneer ik tegenover haar niet eerlijk ben. Bijvoorbeeld: Yelena kliert door steeds aan het toetsenbord te zitten, ik heb die dag een pestbui om de 1 of andere reden en reageer kribbiger dan normaal. Na de 3e keer ben ik zo driftig dat ik Yelena pak en in haar bedje zet boven. De hele stap van laten zien wat ze wel mag, sla ik dan over. Als ik uitgeraasd ben, kan ik daar naar kijken en de conclusie trekken dat het niet eerlijk was. Dit zeg ik altijd tegen Yelena en biedt mijn excuses aan hoe gek dat misschien ook kan klinken. Ik vind dat wel heel belangrijk.
    Dat houdt dus ook in dat ik niet nadrukkelijk autoritair ben in mijn opvoeding. Omdat ik bewust ben, trek ik wel hele duidelijke grenzen voor haar en ik vind dat zij daar baat bij heeft. Echter, ik wil haar ook als mijn gelijke medemens zien en het is dus niet zomaar 'je doet wat ik zeg.' Die benadering werkt bij mij zelf ook bijzonder slecht. ;)

Ik ben ook wel een beetje een natuurmoeder. Ik wil dat Yelena in het dagelijks leven zoveel mogelijk dingen doet in harmonie met alles om haar heen. De dieren, de natuur en het milieu. Ik vind dat ontzettend belangrijk en gebruik milieuvriendelijke luiers bijvoorbeeld en ik geef haar vegetarisch te eten.
    Ik ben aan het kijken of Yelena op een school kan die een holistische visie heeft. Maar daar komt ook mijn down-to-earthkant naar boven: ik ben absoluut niet aan het zweven en houdt mijn kop erbij, neem niet alles klakkeloos aan. Als iets niet goed voelt, wordt het niet uitgevoerd!

Tenslotte zie ik mezelf ook als een moeder die zelf de controle wil houden. Ik ben dan soms best wel een beetje een moeke. ;) Ik wil zoveel mogelijk bij mijn kind zijn. Als ze ziek is of gevallen is dan moet iedereen gewoon oprotten want er is dan maar 1 die er wat aan kan doen: mama.
    Soms echter werkt dat heel benauwend en vlieg ik tegen de muren op. Daarom ben ik blij dat ik 14 uur werk. Maar wel zo geregeld dat ik maar 1 dag van Yelena mis in een week, de andere dag werk ik 's avonds als zij al slaapt. En ook ga ik 1x in de week repeteren met mijn bandje 's avonds.

Merkkleding interesseert mij niets, ik koop het alleen als het in de aanbieding is en van goede kwaliteit is. Wat mij ook niet interesseert zijn prestatiegerichte acties die je veel in Amerika ziet tegenwoordig. Daarbij worden kinderen op allerlei muziek-en sportlessen gegooid zonder echt te kijken naar wat een kind zelf wil.
    Verder vind ik het belangrijk dat ze haar eigen creatieve geest kan gebruiken en ik denk dat dit bijdraagt aan het ontdekken van har eigen talenten en zelfvertrouwen. Wij zelf maken muziek en we willen Yelena ook een kans geven om iets creatiefs te gaan doen later. Er is totaal geen dwang daarin. Als mijn dochter goed met haar handen kan werken, ben ik blij omdat ze doet wat ze leuk vindt. Als ze een topfunctie krijgt in 1 of andere bedrijf en ze vindt het leuk, ben ik ook blij. GELUK staat voorop.
    Ik ben het type moeder wat ook gek gaat lopen doen met haar kind, gewoon lekker loltrappen. Ik vind humor uitermate belangrijk in het leven!

Wat ik absoluut niet ben, in extreme mate: streng, bezorgd, Yelena hoeft van mij niet de top te bereiken kosten wat het kost. Agressie in fysieke en verbale vorm is not done. Ookal kan ik zelf weleens tekeer gaan hoor, in Den Haag scheldt de bevolking over het algemeen iets meer. ;) Maar ik doe dat niet tegen mijn kind en ook niet waar ze bij is.

Tenslotte kan ik zeggen dat ik gewoon goed naar mijn kind kijk en eigenlijk 'vraag' wat zij nodig heeft en daar speel ik dan zoveel mogelijk op in.

16. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Dit had ik kunnen schrijven!

Pim

17. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Ik ben ook een gelukkige moeder die vooral consequent is (probeert te zijn ;)). Ik kan streng zijn, maar dat is altijd in Timo zijn bestwil, ik ben wel heel bewust bezig met opvoeden, hoewel het me gelukkig natuurlijk afgaat en ik dus niet altijd overal bij hoef te denken. Eigenlijk merk ik dat dat goed werkt bij mijn schatje, ik denk dat jezelf zijn toch het beste aansluit bij de genetische aanleg van je kind. Ook probeer ik begrip voor hem te tonen wanneer hij zijn minder leuke eigenschappen (zoals ongeduld) laat zien. Ik speel overigens heel veel met Timo, we lachen heel veel samen. Structuur is wel een belangrijk onderdeel van onze dagen. Wat kleding betreft koop ik wel veel, maar vooral wat ik leuk vind en let daarbij niet bepaald op merken, hoewel ik sommige merken gewoon leuker vind... en dan zijn het wel vaak de wat duurdere, maar ach ;)

18. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    ik had altijd gedacht : als ik moeder ben..................word ik een strenge moeder... haha, het schiet er wel es bij in ... maar als esmee te ver gaat , grijp ik zeker in ... het is meer , bv. we hebben dvd's in de tvmeubel staan en telkens trek ze ze eruit , 10 x waarschuwen op een dag , en dan op ten duur denk ik , ach laat ook maar, het gaat ook niet stuk... meer in die zin..

wel moet ik zeggen, probeer het wel anders te doen als mijn moeder , er meer voor esmee zijn , als ze b.v.uit school zou komen , ff thee drinken koekje erbij.. het gezellige...

en vooral een gezellige moeder te zijn...moeder en dochter onder elkaar !

19. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Voor nu vooral nog een zeeeeeeer bezorgde en wat onzekere moeder. Maar goed hij is ook pas 4 weken dus.... ;)

20. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0

dat neemt met de maanden wel af hoor , het extreme overbezorgdheid en het onzekere !!! ;)

Deel Deze Pagina