Ik ben ook de onzichtbare moeder, ben niet zo van de kliekjes en het praten met iedereen, kind ophalen en tot ziens.
Combinatie van de onzichtbaar/alternatief/relaxed. Ik heb moeite met vreemde mensen, val ook liever niet zozeer op, ben ook lichtelijk allergisch voor de competitie moeders en gebruik dan weer het alternatieve uiterlijk als een soort van schild. Geen joggingbroeken, maar wel crocs. Gewoon een beetje vreemde mengelmoes waarin ik me comfortabel voel.
Ik denk een combinatie van onzichtbaar/geitenwollensokken... Hou niet zo van grote groepen etc en draag mijn kinderen in een draagdoek...
We hebben hier trouwens voor moeders een eigen ruimte voor kletsen, koffie, om te eten, bv te geven, flesjes te maken etc. Dat is wel echt geweldig.
Hier een ontspannen / sportieve moeder maak me niet snel druk, heb tot nu toe ook 2 hele relaxte rustige kindertjes. Maar vind het wel belangrijk dat ik als mama en als vrouw er goed en verzorgd uitzie. Ik zal dus niet snel in m'n huispak naar school toegaan.
Doorsnee relaxte moeder, zonder 2e kind. Ook zal je me niet met joggingbroek bij school zien. (Al draag ik ze wel graag). Al zal het me niks verbazen als daar later ook nog de regelmoeder (lijkt me leuk om op school te helpen,de rest mag geskipt worden) en onzichtbare moeder (ik heb een hekel aan roddeltantes bij het schoolplein) combi bij komt.
Ben heel relax. Neem alles zoals het is en ongeplant komen er vriendjes en vriendinnetjes mee uit school. Valt er een van mijn kinderen is het kusje en klaar. Ga er niet hysterisch heen rennen. Ze leren met vallen en opstaan zeg ik altijd. Als ze hulp nodig hebben roepen ze wel. Heb veel geduld en ben heel consequent. Werk niet met vast schema ( toen ze baby waren ook niet) want dat levert alleen maar stress op. Deed alles op aanvraag zowel dutje als eten bv gegeven en toen ik geen zin meer had hup naar de fles. Geen spastisch gedoe. Neem alles zoals het loopt en speel daar in mee. Volg niet de menigte en trek mijn eigen plan. Veroordeel geen mensen op uiterlijk of volgens roddels van andere. Waar ik wel wel stess van krijg is huis vol kleine pilaria en rotzooi. Bij mijn moet alles rust uitstalen en opgeruimd zijn. Kan het nu wel los laten maar zodra ze klaar zijn met knutselen of spelen gaat alles meteen weer de kast in
-Onzichtbare moeder: vind het allemaal maar wat spannend en is zsm weer weg. Bestaan van deze vrouw slechts bewezen door aanwezigheid van het kind. -Relaxte moeder: Meestal met joggingpak, make-uploos (evt met crocs). Haar motto: Doe maar gewoon, dan die je al gek genoeg. Ik ben een combi van deze, denk ik.
Hoewel ik nog geen moeder ben heb ik gestemd op bio-geitenwollensokken moeder . Zit ook wel wat onzichtbaars, alternatiefs en relaxed bij .
Combi tussen popi joopie en relaxte moeder. Nou ben ik alleen nog stiefmama maar telt ook want ze woont bij ons . Ik ben altijd met iedereen aan kletsten , drink koffie met andere mama's en ben absoluut niet verlegen. Ben niet op dwingerig ofzo maar heel spontaan zou ik maar zeggen. Toch ook een hele relaxte. Ik kom inderdaad zo in me Huisman (zonder cracks alleen haha) naar school met een hoge knot en geen make-up. Ook maak ik me nooit ergens echt druk om. Heb geen jaloezie maar andere (stiefdochter zit best op een kak school met rijke ouders , komen in dikke auto's aanrijden bijvoorbeeld) en doe maar lekker gewoon...
Uhm ben een combi! Ben een regelmoeder, ben gek op koopjes! Hou van leuke dingen doen, en dan nog het liefst voor leuke prijsjes. Ben altijd wel degene die met een voorstel komt om iets te ondernemen. Popi jopi moeder vind ik zo negatief klinken, ben gewoon sociaal maak altijd met iedereen een praatje op het schoolplein, de kinderen bij mijn dochter in de klas hebben leuke moeders waar ik goed mee op kan schieten. Ben ook echt een moeder die iedereen vrolijk groet, zelfs vroeg in de ochtend terwijl de meeste nog een ochtendhumeur hebben . Blijkbaar hoor ik ondanks dat ik iedereen groet in de ochtend ook bij de carrieremoeder, ochtend is voor mij altijd snel brengen de ouders die ik groet in de ochtend en nog niet helemaal wakker zijn en me niet zo snel zien omdat ik sneltrein vaart dochter weg breng zullen me herkennen aan mij dure luchtje die nog steeds in de gang rond hangt terwijl ik allang weer op de fiets zit . Ben ook erg relaxt ondanks dat ik in de ochtend snel door moet, thuis is niets te gek. Kinderen mogen altijd blijven spelen, logeren en eten. Hou van gezelligheid in huis!