Ouders uit Amersfoort Vathorst; "kinderlokker"

Discussie in 'De lounge' gestart door Ecosa, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ook in onze "veilige" wijk (Vathorst in Amersfoort) is een of andere gek aangehouden die aan kinderen vraagt of ze met hem mee willen gaan! Ik krijg net een mailtje van de school van mijn dochter. Dit is de tekst van de mail:

[FONT=Tahoma,sans-serif]"[/FONT][FONT=Tahoma,sans-serif]Een van onze leerlingen is gisteren door een onbekende man bij het winkelcentrum aangesproken met de vraag of hij met hem mee wilde gaan. Ook andere kinderen zijn aangesproken door deze persoon en hebben daar last van gehad. De ouders van de aangesproken leerling hebben contact gehad met de politie. De politie is gaan zoeken en heeft hem gevonden. Hij is opgepakt en door de politie v[/FONT][FONT=Tahoma,sans-serif]erhoord. [/FONT]
    [FONT=Tahoma,sans-serif]De politie houdt de man nu goed in de gaten. [/FONT]
    [FONT=Tahoma,sans-serif]In diverse groepen waar kinderen met dit verhaal kwamen, is er door de leerkracht over gesproken.[/FONT]
    [FONT=Tahoma,sans-serif]Vanuit school proberen we ook alert te zijn. We willen zeker geen onnodige onrust creëren, maar het is gewenst deze informatie wel met u te delen." [/FONT]

Ik heb het hier even gepost voor ouders uit Vathorst die hier nog geen bericht over hebben gehad. Oohh vreselijk dit!

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Goede actie van de school:
    1) Bespreken in de klas
    2) De ouders op de hoogte brengen

Vooral dat eerste: Zo komt eventueel boven water als die vent al slachtoffers heeft gemaakt EN je maakt de kinderen bewust van wat ze moeten doen en wat juist niet.

Eigenlijk zouden dit soort gesprekken periodiek gehouden moeten worden, op iedere school, omdat het toch niet blijft hangen bij kinderen...

3. Mrs Smeerkaas

Mrs Smeerkaas Niet meer actief

Niet alleen in Vathorst is er een kinderlokker gespot. Ook in de wijken Liendert en Kruiskamp. Ik werk in de kinderopvang in Schothorst en wij zijn extra alert. Laten de kinderen niet meer zonder toezicht op het plein.. Tsja, wat kan je nog meer doen?

Deel Deze Pagina