te korte tijd tussen eisprong en menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door FunnyMe, 12 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Inmiddels zitten mijn man en ik alweer in ronde 23. Wij zijn dmv van temperaturen erachter gekomen dat er een korte tijd tussen mn eisprong en menstruatie zit. Namelijk 8 dagen. Op dag 17 een eisprong en op dag 25 ongesteld. 3 aug moeten we weer naar de gyn. Maar wie heeft dit ook? Of herkent dit?

2. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik herken het niet, maar wil jullie wel even succes wensen bij de gyn. Ik hoop dat je dan gauw duidelijkheid krijgt.

gr patje.

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb hier ook wel eens over gehoord. Dat de lutheale fase te kort is zodat het vruchtje geen kans krijgt zich in te nestelen.

Heb je ook gehoord wat ze daar aan zouden kunnen doen?

4. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Volgens mij wordt dit opgelost door middel van progesterontabletjes om zo je luthaele fase te verlengen en de kans op zwangerschap te vergroten.

5. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    volgens mij ook pientje!
    liefs elfje

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Oh dat is geweldig dat ze dat zo makkelijk op kunnen lossen!

Ik ben er voor een vriendin van me ook een beetje bang voor dat het bij haar misschien iets te kort is (10 dagen volgens mij) maar dit zou een hele geruststelling voor haar zijn mocht het daar echt aan liggen dat ze maar niet zwanger worden.

7. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ja volgens mij kun je het oplossen met een pilletje. Heb ook wel eens gehoord dat je dan een spuit krijgt. Ik weet het niet. Vandaar dat ik deze vraag stelde.
    Ik weet niet meer wie het zei maar er was iemand die bang was dat het bij haar vriendin te kort is. Volgens mij is 10 toch echt het minimum. Maar weet het niet zeker!

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik dacht 11, maar zeker weten doe ik het niet.

9. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Inderdaad ik heb ook gelzen over het nemen van progrestron om de luteale fase te verlengen.

10. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Nou ja er is in ieder geval hoop toch?? 3 aug naar de gyn en dan hoor ik wel wat zij ervan zegt. Het zit me namelijk toch niet lekker!

11. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Nou ik ben heel benieuwd wat je gyn zegt. Ikheb nl ook vrij korte cyclussen (op 2 langere na dan)en ben nu voor de 3e ronde aan het tempen. De eerste tempronde was mijn luteale fase 12 dagen, net genoeg dus, maar de vorige ronde was deze maar 7 dagen, erg kort dus! :confused: Ben dus ook heel benieuwd wat het deze ronde wordt. Als ie dan weer kort is ga ik denk ik naar de HA. Ik had me sowieso voorgenomen omdat na de 12e ronde te doen (zit nu in de 11e) maar als het echt aan die luteale fase kan liggen denk ik dat ik maar een ronde eerder ga.

12. Stientje

Stientje Fanatiek lid

2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Ik las dat je minst 10d na je eitje hoort te hebben want anders zou het gaan om een hormonale storing in je lichaam ! Hoop dat je snel wat meer info krijgt en dat je lange wachten eindelijk wordt beloond ! Heel veel succes !

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    er zijn idd medicijnen die de 2e fase van de cyclus kunnen verlengen waardoor je (bevruchte) eitje tijd krijgt om zich in te nestelen dus houd hoop meid....

mijn cyclus was de afgelopen 2x ook kort (26dgn) maar mijn eisprong was op dag 12, wanneer iemand een korte cyclus heeft kan het ook nog zo zijn dat de eisprong (heb ik ooit eens op een medische site van een ziekenhuis gelezen) aan het eind van de menstruatie valt waardoor men wel eens dacht een te korte cyclus te hebben voor een normale zwangerschap, maar tijdens diverse controle's bleek dus dat de vrouw haar eisprong tijdens haar menstruatie had en toen het "klus" gebeuren daarop werd aangepast (leuk is natuurlijk anders) was ze heel gauw zelf zwanger zonder verder de mm in te moeten, dus hoop genoeg meid....

heel veel succes

14. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Dat heb ik dus gehad toen ik zwanger werd van mijn zoon. Die is verwekt vlak na mijn ongi....terwijl ik dus altijd dacht dat mijn eitje op de helft was....
    Ben zeker een jaar bezig geweest om zwanger te raken en deze ene keer vlak erna....boemmmm..zwanger!!!! :)

15. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    er wordt altijd uitgegaan van een gemiddelde bij verschillende onderzoeken, maar wat die onderzoeken niet aangeven is dat er menig vrouw een afwijkende cyclus heeft waarin de eisprong heel goed tijdens of idd bij jou sandra vlak na de menstruatie kan vallen...net zo goed als dat er menig vrouwen zijn waarbij er 2 eicellen rijpen en men 2x een eisprong heeft.....

het lichaam is nou eenmaal een raar iets.. ;)

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Smoekie, ik ben blij dat je dat zegt wat er zijn genoeg mensen (waaronder de ass van de gyn) die zeggen dat je eisprong ALTIJD 14 dagen voor je menstruatie is. Ik kan toch echt dmv mn temperatuurlijsten zien dat het 8 dagen voor mn menstruatie is!

Deel Deze Pagina