Ben echt een beetje pissig

Discussie in 'De lounge' gestart door Ooievaar, 7 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik ben al ander half jaar aan het zoeken voor een administratieve functie.. Heb 10 jaar ervaring, maar helaas ik heb nog niks gevonden.
    Zocht eerst voor 2 dagen, maar onze dochter gaat naar een opvang straks en dan kan ik 3 of 4 dagen gaan werken.
    Ik had een leuke functie gevonden en gelijk gereageerd.
    Ik kreeg net een mail dat ik niet in het profiel zou passen omdat ik niet in haarlem woon. :(
    Ik heb het uitzendbureau gebeld om te zeggen dat ik daar echt wil gaan werken i.v.m. oppas in amstelveen.
    Maar het kon echt niet zei ze. Ze had al 3 kandidaten en die wonen in haarlem met hetzelfde soort cv als ik heb.
    Dus ze neemt niet eens de moeite om me voor te stellen omdat ze al weet dat ik geen uitnodiging krijg. Tjonge jonge het moet niet gekker worden. Het kost haar te veel tijd zegt ze. Ik zei daar wordt je toch voor betaald. Maar die moeite nemen ze niet eens meer. Het kan wel helemaal niet klikken tussen die andere 3 meiden en misschien met mij wel. Je weet maar nooit toch?

    De laatste tijd krijg ik steeds van dit soort reacties. Ik denk dat ik maar in de winkel ga staan ofzo. Maar ja daar heb ik geen ervaring en zal ik dus ook wel niet in aanmerking komen..

    Ik word hier heel verdrietig van. Ik ben nog jong en kan nu al geen werk meer vinden... :(
     
  2. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    jeetje, wat een rotstreek!!! je kon toch op gesprek komen, wat maakt het dan uit waar je woont!!!!
     
  3. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Weet je niet toevallig de naam van het bedrijf?
    Anders zou je er zelf zo kunnen reageren.
     
  4. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Nee dat weet ik helaas niet.

    Ik weet gewoon even niet meer wat ik moet.
    Wil zo graag werken.
    Anders ga ik wel in een supermarkt werken hoor... pfffff
     
  5. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ja, dat is een goed idee, kun je zelf erheen bellen om te vragen hoe het nu precies zit
     
  6. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Wat een onzin!!! Het gaat toch om de persoon en niet om de woonplaats.
    Snap erg goed dat je daar kwaad om bent.
     
  7. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ze denken dat ik in de file kom te staan.
    Ik heb al een baan gehad in haarlem en amsterdam en dat ging altijd goed...

    Ben nog steeds kwaad.. :x
     
  8. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    lullig zeg

    heb je je al ingeschreven bij werk.nl

    of sta je daar al ingeschreven?

    die zoeken naar wat jij aangeeft ook de omgeving

    suk-6 meis
     
  9. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik heb er ook heel lang over gedaan om een baan te vinden, ben toen van ellende voor mezelf begonnen! Ik heb nu ondertussen wel een baan gevonden voor 20 uur in de week. Ik ben bang dat het je ook niet gaat lukken om in een supermarkt o.i.d. te komen te werken, want daar ben je waarschijnlijk te hoog voor opgeleid. Dat is het probleem waar ik ook tegenaan liep! Ik wilde alles wel aanpakken, zelfs produktiewerk! Maar goed, dan ben je dus of te oud of te overgekwalificeerd... Ze willen het liefst "domme blondjes zonder afgeronde opleiding" (wil niemand beledigen hoor! :oops: ) van 16-18 jaar!

    De enige remedie is stug doorsolliciteren.

    Ik wens je heel veel succes!

    Marian
     
  10. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    wat een raar antwoord zeg, dat is toch geen reden?? en er is tegenwoordig moeilijk een leuke baan te vinden maar hopelijk veranderd dat snel en heb je straks veel keuzemogelijkheden.
     
  11. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik sta al bij werk.nl ingeschreven en die hebben ook vaak functies, maar ik kom niet in aanmerking voor die functies omdat ik ten eerste te ver weg woon en ten 2e mijn ervaring is niet genoeg. Ik heb 10 jaar ervaring maar goed.. :(
    Laatst kreeg ik te horen dat ik geen ervaring had met callcenter werk.
    Was nodig voor een Telefoniste Receptioniste baan.
    Ik heb dus al 10 jaar telefoon werk ervaring, maar toch moet je ervaring hebben als callcenter medewerker. Echt raar hoor.

    Inderdaad zal een supermarkt baan ook niks worden omdat ik dan te duur ben denk ik.

    De broer van mijn vriend gaat een eigen bedrijf beginnen en misschien mag ik bij hem gaan werken. Maar ja moet eerst zien of dat wel goed loopt. Het werk kan ik gewoon thuis doen dus heb geen oppas nodig. Is ook wel handig, maar ik wil liever de deur uit en dat mijn dochter naar de peuterspeelzaal gaat enzo. Is voor haar en voor mij ook goed..
    Zo leert ze veel meer. En ik heb nog eens wat te vertellen als ik thuis kom.. ;)
     
  12. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Verevelend hoe het allemaal gegaan is!!! Thuis werken is wel lekker maar 'eruit' zijn is soms ook wat je nodig hebt hoor... Inderdaad stug door solliciteren. Succes hoor!!
     
  13. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ja dan zit er idd niets anders op dan "doorgaan"

    wie beslisde trouwens dat jij niet genoeg ervaring had hun? of de werkgever die de vacature zette?
     
  14. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Het uitzendbureau beslist dat..
     
  15. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Balen meid! Hoop dat er snel iets leuks op je pad komt!!
     
  16. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Misschien heeft het bedrijf heel spevifiek aangegeven dat ze iemand uit Haarlem wilden?
    En dan kun je hoog of laag springen, maar asl er dan al 3 kandidaten zijn met een zelfde cv en woonachtig in Haarlem.... Klinkt heel lullig en is niet leuk.
    Maar als het bedrijf er heel specifiek in is geweest, kan ik me wel enig zins voorstellen dat die dame in het uitzendbureau niet zo veel zin had om je voor te stellen...

    Is verder niet lullig bedoeld naar jou toe hoor. Maar soms werkt het zo.
     
  17. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Werk je zelf bij het uitzendbureau???? ;)
     
  18. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
  19. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik ga in ieder geval verder met zoeken.
    Mijn dochter wil ik het liefst 2 ochtenden naar een peuterspeelzaal brengen. Is wel goed voor haar.
    En dan kan ik druk solliciteren en hopelijk snel wat vinden...
     
  20. Niet meer actief

    nou meid heel veel succes ik hoop dat je snel een leuke baan kunt vinden
     

Deel Deze Pagina