Wanneer op driewieler?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanmeisje, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb voor binnen een fietsje met 2 wielen. Dat gaat prima.
    Ik heb ook een driewieler waar ze eigenlijk nooit op zit en wat ze ook nog niet kan. Wanneer moeten ze dit kunnen? Laatst op het consultatiebureau vroegen ze er ook naar.

Ik heb eigenlijk met dit koude weer niet zoveel zin om te oefenen. ;)
    Kan ik nog wachten of vinden jullie van niet? Zo niet dan oefent ze maar even binnen :p
    We gaan wel naar buiten hoor maar ik woon in een flat en de wind is hier altijd enorm hard (ook als het niet stormt zoals vandaag).

2. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.084
    374
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Mijn dochter kan t sinds 2 jaar, 1 maand. Opeens snapte ze het. Duurde even eer we konden oefenen, ze is nl niet zo lang en kwam tot voor kort een paar centimeter te kort om de trappers rond te krijgen. (Is nu ong. 85 cm)

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.077
    2.220
    113
    Brabant
    Huh, fietst ze dan al los?
    Maar over die driewieler, gewoon als het weer mooi weer is hoor.
    Die van ons kan het nog steeds niet...

4. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Mijn dochter is 2,5 jaar en kan het sinds een maandje ofzo.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

mijn dochter kon eerder op een gewone fiets dan op haar driewieler beide pas toen ze ruim 3 was. Op het cb vroegen ze er ook eens naar en toen kon ze het niet door haar lengte. Bovendien trapt de driewieler erg zwaar en pakte ze hem nooit.

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Goh, dat wist ik niet. Bedankt allemaal!

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Mijn dochter van 2,5 vindt de driewieler niets aan en zit alleen op de loopfiets met luchtbanden van haar broer. Die kan inmiddels fietsen, dus wij gaan het hele driewielerproces overslaan.

Driewieler trapt keizwaar en loopfiets vliegt vooruit. Da's natuurlijk veel leuker. En uiteindelijk ook veel beter voor het evenwicht. Zoonlief heeft in 10 minuten leren fietsen, omdat hij al meters met benen in de lucht op de loopfiets zat...

Bij ons vroegen ze er op het CB ook naar, en ik heb gezegd: dat doet ze niet, want ze vindt er niks aan. Ik werd wel raar aangekeken, maar ja, wat moet ik dan. Met een brullend kind met tegenzin gaan rondrijden?

Zoonlief hebben we er wel op gehad, maar al eerder en dan met de duwstang. Was een actieve variant op de buggy, destijds.

Deel Deze Pagina