wat voor vitamines gebruiken jullie kindjes?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Shawarma, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar Peuter & Kleuter.
    Elmo

2. Mayon

Mayon Niet meer actief

Vitamine d.

3. Oreomama

Oreomama Actief lid

19 nov 2011
    146
    0
    0
    management assistent
    Almere
    Optimax: verkrijgbaar in allerlei smaakjes en in beertjesvorm.

4. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Eerst alleen vitamine d. toen (en nog steeds) hij wispelturiger begon te worden met het eten heb ik er multivitamines bij genomen. Voor volwassenen vind ik dit 'onzin', voor kinderen neem ik liever het zekere voor het onzekere.

In de variaties: spongebob, beertjes en frambozenbloemetjes :)

5. Mamoeska

Mamoeska Actief lid

15 nov 2010
    126
    0
    0
    parttime werk/deeltijdstudent
    Rosmalen
    Ik geef Davitamon junior vloeibaar vitamines of kauwtabletten in het herfst/winterseizoen, daar zit al vitamine D in. Ik heb Optimax geprobeerd maar dat raad ik niet aan. De kauwtabletten geven vlekken die je niet uit de kleding krijgt en het vloeibaar spul is vreselijk vies. Mijn twee kinderen spuugden het uit, dus ik het proeven jakkes. Optimax zelf reageert niet op mails, maar bij de Etos deden ze niet moeilijk en namen ze het spul terug, dus gauw terug naar Davitamon.
    Echinaforce kauwtabletten junior vallen trouwens ook goed bij mijn zoontjes van 2 en 3, alleen dan moet je wel vitamine D druppels bijgeven.
    Wat extra weerstand in dit seizoen met al de snotneusjes en hoest op het KDV, kan geen kwaad.

6. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Optimax multi (vloeibaar) hij vind het reuze lekker.

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Enig idee hoe schadelijk een vitamine D tekort is?

Mijn zoontje heeft een ernstig tekort gehad ook al slikte hij vitamine D en dronk 1 liter melk per dag

Zijn vitamine D was zo laag dat zijn alkalische fosfatase ver 30 voudigd was en zijn botten ernstig in gevaar waren

Ooit van de Engelse ziekte gehoord?

Ieder arts adviseert vitamine D tabletjes minimaal tot de 4 jaar, zo niet, dan is het maar een kwakzalver, overal is het beleid hetzelfde, neem ook aan in België

Die pilletjes kosten iets van 3 euro voor 100 (kruidvat) en zijn ooooh zo belangrijk! Mijn zoontje zijn botten hebben er al onder geleden, en dat terwijl hij elke dag veel melk krijgt en tabletjes

Super superveel kinderen hebben een (ernstig) vitamine D tekort waar je dus mismaakte of onvolgroeide botten van kunt krijgen, slechte tandvormig, moeheid, etc

Heeeel belangrijk dus en een zeer kleine moeite en het kost nauwelijks wat ( 2 euro voor 3 maanden)

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

onze dochter krijgt alleen vitamine d :D
    en onze zoon krijgt ook vitamine d en kauwtabletjes van animalfarm heet het. (ja klinkt raar voor vitamientjes :D) te koop bij de vitaminstore en ik ze zijn echt superdingen. hij denkt nog steeds dat het snoepjes zijn hahahaa.

9. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Precies! Hier sluit ik me bij aan!

Hier krijgen ze Optimax vitaminebeertjes. Mijn jongste is erg vatbaar en krijgt nu echinaforce erbij en zijn weerstand is stukken beter. Hij eet veel groente en fruit, maar blijkbaar heeft hij toch iets extra's nodig.

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    davitamon junior vloeibaar, hier zit ook vit d in. voorheen alleen vit d. mijn jongen was een hele slechte eter.bijna 2 weken na davitamon eet hij eindelijk normaal, dat na 10 maanden lange frustratie met eten.

Deel Deze Pagina