ppffff ik moet dit echt fff kwijt.... ben zo verdrietig.... mijn man heeft inmiddels zijn 3e hernia gehad en is geopereerd.... nu is er littekenweefsel ontstaan... ze wilden een pijn blokade maken dmv injecties in zijn rugzenuw... maar het littekenweefsel was zo taai dat ze er niet doorheen kwamen... vandaag is hij naar het ziekenhuis geweest... afschuwlijke behandeling... op 6 verschillende plaatsen geprobeerd te priken... uiteindelijk via een lange naald via de stuit erin... vloeistof geinjecteerd.. als dit niet werkt dan moet hij maar leren leven met die pijn.... dat kan toch niet???? dit is afschuwlijk.... ik ben er helemaal radeloos van.... hij is pas 34.... we hebben net een dochtertje... wat moeten we nou???? nou ja.... niet dat iemand daar hier waarschijnlijk een antwoord op kan geven... ppppffff gr Jose
ik ken het probleem alleen dan niet van mijn maar mijn vader is op zijn 24 ste geopereerd aan een hernia en dat is nu dus 34 jaar geleden en toen waren de operaties nog iets anders waardoor hij dus een groot litteken heeft en dat is ook gaan groeien waardoor het op zijn zenuw drukt en hij heeft eigenlijk altijd pijn maar de ene dag is het erger als de andere... De prik heeft hij 1 keer gehad en dat hielp op zich wel allen wel weer tijdelijk en ze kunnen je niet blijven prikken... Het littekenweefsel wegsnijden had ook geen zin omdat het dan twee keer zo hard terug groeit en het dan alleen maar erger wordt en zelfs zo ver zou doorgroeien dat hij uitval van zijn benen zou kunnen krijgen... Maar goed aan dat verhaal heb je niet zoveel aangezien het de situatie van je man niet helpt... Maar ik wilde alleen zeggen dat ik ook ben opgegroeit met een vader met rugklachten en er waren veel dingen die mijn vader niet kon en andere vaders van vriendinnetjes wel maar ja als je ermee opgroeit ben je eigenlijk niks anders gewend... Het is gewoon klote en je kan er eigenlijk niks aan doen... Oefeningen doen en niet te lang aan een stuk autorijden en niet te zwaar tillen... Succes ermee in ieder geval.
ieks me maag draait helemaal om nu, mijn moeder wordt deze maand voor de tweede keer geopereerd aan hernia vindt het erg eng
nou in de meeste gevallen gaat het gewoon goed....er worden jaarlijks duizenden mensen een een hernia geopereerd.. jeetje... ik hoop zo dat de klachten af zullen nemen... hij is wel laporascopisch geopereerd dus dat is wel anders dan vroeger... en ik weet ook niet of dat littekenweefsel nog dunner gaat worden... gr Jose
Nee idd normaal gesproken is het nu geen probleem meer om geopereerd te worden aan een hernia en hou je maar een klein litteken over tja bij me vader is het gewoon erg lang geleden ik denk dat zijn litteken ongeveer 10-15 cm lang is dus dat is best groot... Helaas kan ik je niet verder helpen met antwoorden op je vragen of het minder zal worden of iets... Ik hoop het voor je en weet wel dat de medische wereld ook niet stil staat dus wie weet kunnen ze straks wel wat voor je man doen.