Wat voor vloer hebben jullie, laminaat, hout, kurk?

Discussie in 'De lounge' gestart door bosi333, 18 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Wij gaan verhuizen :D Eindelijk na 2,5 jaar weer naar een leuk huis.

Maar... we willen de vloer die er nu ligt veranderen. Er liggen plavuizen . Niet lelijke maar niet onze kleur.

Ik houd van zo licht mogelijk.

Maar wat moeten we erin gaan leggen.

Wat hebben jullie en hoe bevalt het?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

PVC, van Mflor mFLOR Nederland
    Onze vloer bevalt echt super goed. Iedereen denkt dat het een echte houten vloer is!
    Nou hebben wij houten ondervloeren ipv beton dus het klinkt ook "echter".

3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    wij hebben hout..
    volgende keer niet weer..
    mij te bewerkelijk;)

4. Patriesjuh

Patriesjuh Bekend lid

22 nov 2010
    549
    0
    0
    moeder
    Wij hebben laminaat (heel het huis) en het bevalt me goed.
    Je moet natuurlijk zelf weten wat je erin leg, het is maar net waar je van hou.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Laminaat

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    O dat is best mooi Elmo. Ik heb het opgeslagen.

7. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

laminaat.

In onze vorige woning hadden wij een betonnen ondervloer en was het niet zo'n lawaai als de kindjes danste, sprongen en rende maar nu......

hebben we een houten ondervloer met kruipruimte.... je snapt vast dat ik horendol wordt met 3 kleine spontane, vrolijke, dansende en speelse meiden. Ik trek al meteen mijn schoenen uit als ik binnenkom: klik,klak, klik, klak.....

Ik vraag me dan ook af wat voer vloer men heeft liggen met een ondervloer als ik...

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113

Ja zulke verhalen wil ik inderdaad. Kan me voorstellen dat het veel werk is.

Laminaat hebben we nu ook. Maar dan goedkope van Ikea.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113

Kurk misschien?

Lijkt me wel lastig inderdaad

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Beneden hebben wij tegels. Boven hebben we laminaat. Ideaal met schoonmaken! Gewoon af en toe met een swiffer i.p.v. iedere dag zuigen. Dat gebeurt 1x per week (we hebben geen huisdieren en iedereen doet zijn schoenen hier uit). 1x per week of om de week wordt er gedweild, afhankelijk van of het nodig is. Ook als er iets omgaat of zo, zo makkelijk! Snel een doekje erover, klaar! Wat wel handig is: Je kunt een staaltje van het laminaat dat je wil kopen, aan de verkoper vragen. Laat het een nachtje in een bakje water staan en je ziet hoe goed het tegen water kan (of niet!).

Ons laminaat lijkt ook best echt. Komt voornamelijk door de v-groef.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het voordeel van pvc is dat het in alle kleuren en structuren te krijgen is, super onderhoudsvriendelijk en erg sterk (wordt ook veel in horica toegepast).
    Je hebt ook een iets goedkopere variant..maarja, je geeft maar 1x zoveel geld uit aan een vloer, dus hebben wij het meteen goed gedaan.
    De planken worden verlijmd (kan je niet zelf leggen!) en je hebt een goede ondervloer nodig. Dit is prijzig...maar moooi!
    Mocht er toch iets met 1 plank gebeuren, kan die worden vervangen ;)
    Garantie op kleur!

Nee, ik heb geen aandelen....maar me goed laten informeren door een bedrijf die ook hout verkoopt, gietvloeren etc.
    Zelf hebben ze 3 kids..zagen ons binnenkomen en dachten: pvc :D

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier ook hol en hout ;)

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Ja inderdaad. Wij willen meteen goed spul erin doen. Geen goedkope oplossingen. We willen dat het minstens 20 jaar meegaat.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Naar een zaak gaan (liefst verschillende natuurlijk) en je proberen blanco voor te laten lichten.
    Wat ik ideaal vind, hoeft niet te voldoen aan jouw eisen.

Ik heb dus bijv. niks met laminaat (heb er bijna iets tegen...) maargoed, een ander zweert erbij.
    Het gaat om jouw huis.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Wij hebben ook ervaring met Kurk. Is heerlijk aan je voeten maar zo lelijk ( vind ik)

tenzij er mooiere op de markt is gekomen.

Laminaat vind ik wel mooi.

PVC ken ik helemaal niet ( nog)

16. 1234

1234 Niet meer actief

17. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Hier ook pvc (supercombi met de vloerverwarming), en ik raad het iedereen ook aan. en nee geen aandelen, al lijkt me dat best rendabel:D

Wel een ander merk hier TFD
    Het ligt er nu 1 jaar in en ben er nog steeds tevreden over

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113

Er zit een dealer hier vlakbij. Daar gaan we maandag even langs. Klinkt wel erg goed als ik het zo hoor.

L4ever: mooie kleur. Daar houdt mijn man ook van. Ik houd echt van wit eigenlijk.

19. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wij hebben laminaat door het hele huis (m.u.v. het toilet en de badkamer)

20. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    mflor is een goed merk!

Wij hebben laminaat van quik step, erg mooi! nogsteeds niet op uit gekeken. In de slaapkamer hebben wij tapijt liggen, wat we nog willen veranderen want t ziet er niet uit...

als je advies nodig hebt... mijn man is stoffeerder ( legt dus vloeren) voor de baas en heeft een eigen bedrijfje :)

Laminaat Service Richard het 2e rijtje 1e foto van links is onze woonkamer. ( site is nog lang niet af, dus verder niet op de geschreven teksten letten :) )

Deel Deze Pagina