Wij hebben plavuizen liggen hier. Op zich makkelijk in het onderhoud en zo, maar vind het erg kaal en ongezellig staan. We hadden een vloerkleed liggen, maar die vonden de katten erg leuk om als kattenbak te gebruiken. Zou in de toekomst graag laminaat willen... Maar dat doen we pas als we gaan verhuizen, we weten nu al dat we hier binnen een paar jaar weg willen, dus dan gaan we ons volgende huisje helemaal maken zoals we zelf willen. Hiervoor woonden we in een flat, in zo'n gare buurt dat we dit huis meteen hebben geaccepteerd toen we het kregen aangeboden, maar er mankeert van alles aan helaas. Wou achteraf dat we er wat kritischer naar gekeken hadden. Afijn, ik ga offtopic... Hoe dan ook, in ons volgende huis komt laminaat.
Gietvloeren op alle verdiepingen: in een woord FANTASTISCH! We zijn er zo blij mee. Onderhoudsvrij, hygienisch, mooi en warm. Nooit meer iets anders
O ga ik ook even naar kijken. Ik heb alweer leuke andere dingen voorbij zien komen. Grind en gietvloeren ( die laatste nog nooit van gehoord) Goedkoop laminaat heb ik ook geen slechte ervaring mee maar mijn man wil beslist nu duurzamer ( is soms niet eens het geval maar toch)
Wij hebben een gietvloer! Bevalt erg goed, ook in schoonmaak. In de zomer heerlijk koel en in de winter lekker warm ( wel in combinatie met vloerverwarming ). Ideaal met kindjes, als er eens iets over heen valt oid, doekje erover en klaar. Enige nadeel: erg prijzig!
sinds kort laminaat..hiervoor hadden we een perket (houten) vloer! wat een drama was die houten vloer, dat raad ik je echt af!! krassen, slijten pff waardeloos als er geleefd wordt in huis. Laminaat krasvast en kan heel wat hebben! ideaal! pvc is ook mooi! (kon bij ons niet)
Puur afhankelijk van wat je zelf echt wil. Wij hebben beneden verouderd eiken geolied liggen, bevalt prima. Onderhoud wordt door de jaren heen minder. Het is bij een geoliede vloer van belang dat de vloer verzadigd blijft. Als dit niet goed wordt bijgehouden dan is de kans op blijvende vlekken en dergelijke erg groot. Het eerste jaar moet je afhankelijk van het gebruik van de vloer 2 keer in de olie zetten (je hoeft echt niet elke keer het hele huis uit te pakken, het gaat om de delen die het meest gebruikt worden). Naar mate de vloer langer ligt raakt de vloer uiteraard meer verzadigd dus minder onderhoud. Een houten vloer kan in principe, met de juiste zeep, 1 keer per week gedweild worden. Een houten vloer is aan je voeten altijd aangenamer dan laminaat of PVC. Ook kan een houten vloer worden gelegd op vloerverwarming. Boven hebben wij kurk en hout. Wij hebben boven gekozen voor kurk omdat het inderdaad warm is aan je voeten (bij contact neemt het het je eigen lichaamstemp. aan). Op de badkamer hebben we ook hout, behalve onder de douche daar liggen tegels. Voordeel van kurk is uiteraard ook het onderhoud. Gezien de kamers boven minimaal worden gebruikt hoef je feitelijk niks te onderhouden. Af en toe een dweiltje voldoet. En ja, kurk is tegenwoordig weer verkrijgbaar in mooie kleuren. Wij hebben zelf in de badkamer de muren volledig met kurk beplakt. Erg prettig in winter, het blijft lekker warm in onze badkamer. Persoonlijk vindt ik PVC ook een goede keuze. Afhankelijk van je budget kun je hele mooie en kwalitatief hoogwaardige vloeren leggen. Er zijn PVC vloeren die bestaan uit toplaag, mdf laag en daarna nog een laagje isolerende kurk. In combinatie met de juiste ondervloer dus een prima product. Laminaat zou ik zelf nooit in huis leggen. Heel veel succes met het uitzoeken van een vloer!
eerst poxy maar dat was een verschrikking en nu hebben we gewoon laminaat. we hebben quickstep,in de winkel best prijzig maar nu hebben we een vloer 60m2 voor maar 700 euries via internet.
Wij hebben tegels. Perfect schoon te maken, geen problemen met knoeien oid, zeer tevreden over! Vind het in de zithoek alleen wat kil, daar wil ik altijd graag op de grond zitten aan de salontafel, maar dat gaat dus niet op die harde vloer... dus daar moeten we nog een vloerkleed voor zoeken! Als we ooit nog eens verhuizen en een nieuwe vloer moeten uitkiezen, dan het liefst zo'n tegelvloer die op hout lijkt. En dan met vloerverwarming. Buren van ons hebben dat, echt super!
Wij hebben een geoliede houten vloer en ik vind het prachtig! Handig..... nee, natuurlijk niet: we moeten hem 1 x per jaar in de olie zetten en het krast en slijt snel. Maar ik hou van natuurlijke materialen en ik wil het hout kunnen voelen (mijn persoonlijke tic... ) dus ik hou ook niet van gelakt hout. Echt hout heeft gewoon een prachtige uitstraling vind ik. Voordeel van hout: je kan de vloer opschuren. Als onze kinderen iets groter zijn laten we de vloer helemaal onder handen nemen en is hij weer als nieuw. Dit kan je een paar keer doen, dus het is een vloer voor het leven.
Ja mijn man is ook helemaal voor hout. Dezelfde reden. Ik niet. Ik houd van wit strak en het liefst steen. maar dat vind ik met kinderen niet handig. Ook out niet. Gietvloer wordt het dit jaar niet. Erg duur inderdaad. Maar wel helemaal mijn ding. Ik zit zelfs nu te denken om eerst maar goedkoop te doen ( wel een mooie kleur) en te sparen voor een mooie duurzame vloer.
Wij hebben een puur houten vloer, hij is alleen gewaxt. We wilden in eerste instantie zo'n oude krakende cafévloer, maar dat was nogal prijzig. Ook wij wilden een vloer met uitstraling en wat er best geleefd uit mag zien. Dat zie je dus ook, krassen, de ene plank donkerder dan de ander, vlekken die er niet 123 uit gaan. Puur natuur. Daar moet je wel tegen kunnen. (niet dat het hier smerig is hoor) Voordeel; dweilen heeft geen zin. (of een nadeel als je smetvrees hebt). Ik dweil ook maar eens in de zoveel tijd om he oppervlakkige vuil te verwijderen. Hier dus geen strak glimmend laminaat.
Hoi! Wij hebben hetzelfde als mamamuts, een houten vloer met een doorleefd uiterlijk. Het is eikenhout met een wittige wax die er eens per jaar op gaat. Het is wel wat meer werk. In de winter moeten we het vocht in de lucht wel op peil houden, anders werkt de vloer teveel en we passen op met de vloerverwarming. Verder gewoon stofzuigen en af en toe dweilen met speciaal spul, niet elk schoonmaakmiddel kan er op ivm zwarte vlekken. Het is wel onhandiger dan moderne vloeren, maar we vinden het ook mooier.