ik heb nu al een paar keer pvc vloer gezien, en wat super mooi! en super handig om schoon te maken. Ik zou zeker daarin gaan oriënteren.
Onze vloer zit in de olie. Hij is eerst gerookt (kan je zelf heel makkelijk doen door een paar potjes met ammonia neer te zetten (zie Het roken van houten vloeren en parket). Dat zorgt ervoor dat de tekening duidelijker wordt en hij wordt donkerder. Daarna dus olie erop. Voordelen daarvan zijn dat het niet glanst (vind ik een voordeel) en dat het eenvoudig lokaal is bij de werken. De vloer ligt er pas een jaar, dus kan je nog niet vertellen over slijtage. Maar als je slijtage plekken krijgt bij de tafel en bank bijvoorbeeld, kan je die met olie bewerken zonder de hele vloer te moeten doen. De olie trekt erin en werkt ook water- en vuilafstotend.
Wij hebben nu een hardhouten vloer. Dat vind ik erg fijn. Het klost ook niet extreem. Maar hij is heel erg aan vervanging toe, dus wij denken ook over wat anders. Hardhout vind ik namelijk veel te duur.. Wij denken over vinyl of laminaat. Vloerbedekking vind ik niet handig met kinderen en katten. Nadeel van vinyl lijkt me ook de plekken die je krijgt van hakken dragen of een kast lang op dezelfde plek hebben staan. Nadeel van laminaat: klossen (herrie)... Dus ook twijfel!
Is novilon heel erg anders dan vinyl? En hoe werkt dat met verschuiven van meubelsna een poosje? En bijvoorbeeld hakken die de boel beschadigen? En waar heb jij het vandaan als ik vragen mag?
pvc! Lag al in ons huis toen we het kochten maar we zijn er super blij mee! Er ligt vloerverwarming onder dus lekker warm. Het ziet eruit als laminaat (houtlook) en is makkelijk schoon te houden. Enige nadeel is dat als je gaat schuiven met meubels, er krassen op kunnen komen.
Krassen? Dat hebben wij juist helemaal niet en deuken van bv een zware tafel verdwijnt vanzelf weer, misschien dat het aan het soort pvc ligt. Hier hebben wij de onze vandaan PVC-Vloeren - Fabrieksverkoop Genemuiden
Wij waren voor ons nieuwe huis ook aan het twijfelen tussen laminaat en vinyl. Vinyl leek ons praktischer ivm geluid, morsen, makkelijker schoonhouden enz. Hier is het uiteindelijk pvc geworden; zelfde idee als vinyl, maar met een sterkere onderlaag. Hoe het bevalt kan ik je nog niet vertellen, want hij komt pas de 31e
Hier ligt er novilon in de woonkamer. Eerlijk gezegd heb ik er spijt van. Het is de sterkste en duurdere versie maar er zitten overal putjes en deukjes in. Kleine hoeft maar een stuk speelgoed hard op de grond te gooien en het hoekje van het speelgoed staat al in de vloer. Vorige week de hond plat de bocht door en vloer was weer een paar krassen rijker Gisteren viel er een kleine pan uit het keukenkastje. Hoppa, weer een gaatje.bank verschoven, hup, een winkelhaak in de vloer. Het is ook nog eens een lichte vloer dus extra zichtbaar. Ik erger me echt dood aan. Voordeel, wel makkelijk schoon te maken. Je hoeft niet bang te zijn dat je het te nat reinigd. Hier voelt de vloer wel koud aan. En is vrij gehorig voor de onderburen.
Wij hebben tegels. Ik vind het mooi en het is natuurlijk ideaal met schoonmaken. Twee nadelen: het is hard en natuurlijk koud. Dat laatste kun je oplossen door er vloerverwarming onder te doen. En dat zou ik met kleine kinderen wel aanraden. Ik vin het erg jammer dat wij dit niet hebben. Maar de tegelvloer lag er al toen we het huis kochten. Onze gastouder heeft een vloer van kurk. Ik vind het persoonlijk niet zo mooi, maar misschien zijn er ook wel wat 'rustigere' motieven van. Het is verder wel ideaal; enorm geluiddempend, makkelijk schoon te houden, voelt niet koud of hard aan.
we hebben een pvc vloer laten leggen, moest inderdaad wel geegaliseerd worden, maar wat is het fijn! heel makkelijk schoon te houden (terwijl we witte vloer met houtmotief/structuur hebben, 1 kind en 2 zwarte katten.. was alleen niet goedkoop doordat het dus geegaliseerd moet worden en gelegd moet worden.
Je hebt ook tegenwoordig pvc vloer met kliksysteem. Daar gaan wij dus voor....dit kun je makkelijk zelf leggen net zoals laminaatvloer bv, en je hoeft dan ook niks te egaliseren...lijkt mij. Ja tenzij je heel erg verschil hebt.
Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe vloer voor de woonkamer. Pvc klinkt interessant, maar hoe maak je dat schoon? Kan het tegen water? Hoe zit het met krassen? Meubels verschuiven e.d.? Boven hebben wij laminaat, ooit eens een emmer water kort op neer gezet en nu zit er dus een kring Dat hoef ik dus niet in mijn woonkamer.
Pvc kan zelfs op de badkamer! Is slijtvast en verkleurt niet...zeggen ze. Wij willen alles doorleggen vannkamer naar keuken..we hebben open keuken. Mede daarom gekozen voor pvc omdat dit super is voor de keuken.
Hier nog geen kleintje maar 1 ding is zeker er blijft bij ons altijd vloerbedekking liggen. Vind vloerbedekking niet echt hygiënischer dan laminaat of iets degelijks. Ik zuig elke dag en om het half jaar ofzo huren we een tapijtreiniger en dan is de vloer weer goed schoon. We hebben 2 honden en ik wordt al gek als ze in de keuken lopen waar vinyl ligt. Het getik van hun poten kan ik echt niet tegen. Ben overgevoelig voor geluid. Dit huis huren we tijdelijk dus helaas kan dat niet worden veranderd. We hebben wel altijd tapijttegels dus als er wat over de vloer gaat halen we een tegel eruit en wassen we die goed. Heel handig toen de honden nog klein waren en nog wel eens een ongelukje hadden. Ook hebben we altijd wat reserve voor plekken waar vaak wat wordt gemorst zoals de keuken als ze te vies zijn gaan ze weg.
Dat is nou juist apart aan ons huis....ik heb geen onderburen want we wonen in een rijtjeshuis. Maar ook dan horen wij de vallende spullen van de buren vrij goed. En zij die van ons ook. Er viel bijv laatst een zak knikkers open bij de buren....nou dan heb je feest hoor, wanneer ze allemaal blijven stuiteren haha. Dat wil ik hen dus niet aan doen, vandaar dat we zoeken naar een goede, hygienische en vooral stille vloer!
Hier gewoon een tegelvloer. Ideaal. Als er wat valt gewoon op dweilen en gewoon te stofzuigen. Tapijt zou ik nooit doen. Maakt de woonkamer vaak kleiner en als je bijv knoeit met spaghetti of iets dergelijks is het naar de haaien Vinyl vind ik vaak niet mooi staan,oogt vaak zo kil, of het moet bijv vinyl zijn wat sprekend op laminaat lijkt, maar dan nog krijg je er gauw putten of krassen in door speelgoed/hakken etc
Ik zeg PVC laminaat of plavuizen. Dikke nee tegen tapijt, valt veel te vaak iets op de vloer en als je ook maar 1 huisdier hebt vind ik het heel vies. Wij hebben zelf dus een houten vloer van zacht hout (gewaxt grenen) en dat is ook een drama. Elke keer als er speelgoed of iets anders op valt zit er weer een deuk of kras bij Kan me er nu niet meer druk over maken, het ziet er an sich nog steeds okee uit maar als de kleinste straks wat ouder is stappen we dus over op PVC laminaat. Vind het erg prachtig uitzien, niet van een houten vloer te onderscheiden tegenwoordig en onverwoestbaar.
Wij hebben een PVC vloer met vloerverwarming, ziet er erg mooi uit, net hout, en is makkelijk schoon te houden. Het heeft wel 2 nadelen: - de vloer is vrij hard, harder dan vinyl en laminaat omdat het heel dun is en op de geegaliseerde vloer ligt. We hebben voor de baby een groot speelkleed liggen. - het is niet krasvast, dus let op bij het verschuiven van meubels en stoelen van de eettafel. Wij hebben een vrij donkere kleur en daar zien we toch al wel krassen op terwijl we die op onze vorige laminaat vloer nooit zagen. Wat we nu gebruiken voor die krassen is spul waarmee je ook krasjes op de auto wegwerkt dat werkt erg goed. Als je een glanslaag op de vloer aanbrengt dan zie de krassen ook minder maar wij hebben een matte vloer. We hebben het gekocht omdat we ook dachten dat het onverwoestbaar is maar we zien toch echt krassen bij de eettafel stoelen terwijl we er wel viltjes onder hebben zitten. Bespreek dit dus goed voordat je PVC koopt.
Zou ook voor laminaat , tegels of pvc gaan. Nooit voor tapijt.. niet hygienisch, gaat veel meer stof in zitten.. en als je dan indd ook nog huisdieren hebt ... bah. Dat vind ik dus niets.
Houd je er rekening mee dat het water dan wel tussen de naden door kan gaan? Dat het dus eigenlijk meer laminaat met een toplaag van pvc is. @eylem, pvc is niet goedkoop. Er zit wel verschil in diktes van de toplaag waar je nog wat goedkoper door uit kan zijn. Ook verschilt het per merk. Daarnaast is het goed om te vragen hoeveel soorten 'tekening' er in een pak zitten. Hoe meer verschillende tekeningen, hoe mooier. De grote verschillen in prijs haal je echter uit het egaliseren en plakken. De ene rekent 30 per vierkante meter en de ander misschien 20. Tel maar uit je winst dan.