In vloerbedekking blijft ALTIJD stof en mijten achter. Hoe goed je stofzuiger ook is. Met een evt vlooienplaag heb je met vloerbedekking echt een groot probleem. Als ik zie wat ik met een kind, 2 katten en een hond elke dag van de vloer zuig en dweil, dat was dan allemaal in de vloerbedekking gaan zitten. Nee, vloerbedekking is echt zo onhygenisch als het maar zijn kan. Zeker met huisdieren. Heb je de nagels van je honden goed geknipt? Als ik hem hier hoor tikken op de vloe is het namelijk hoog tijd om zn nagels te knippen. Daarna gaat hij weer een paar weken geluidloos door de kamer
Ik heb niet alles gelezen maar ik vind een laminaatvloer echt superhandig met kleine kinderen. Vloerbedekking vind ik niet hygienisch en een houten vloer wat minder praktisch omdat die sneller beschadigt. En een stenen vloer vind ik veel te hard. Een laminaatvloer kun je ook goed schoonhouden. Persoonlijk vind ik een houten vloer wel mooier maar dat is iets voor als de kleine wat ouder is en wij toe zijn aan een nieuwe vloer.
Laminaat gehad, erg handig, maar het blijft "nep". Daarna enkel vloertegels. Ideaal met vloerverwarming en superhandig om schoon te maken. Bij het speelgoed een groot kleed en een paar fatboys en je bent klaar. Nu hebben we een massief houten vloer en tegels. Eigenlijk vind ik dit de beste combi. In de keuken, eet- en speelkamer tegels met vloerverwarming en de rest hout met vloerverwarming. Er mag geen speelgoed op de houten vloeren, dat beschadigd erg snel, maar dat weten de kinderen wel, er is genoeg ruimte waar ze verder kunnen spelen.
wij haddeb altijd laminaat... nu zijn we verhuisd en er ligt nu een marmeren vloer in met vloerverwarming.. ideaal!! vloerbedekking met kids zou ik me niet aan durven wagen! een keertje drinken over de vloer en je kan gaan boenen... brrr
Volgens mij is het dikker. En bij ons is de ruimte eerst wel helemaal geëgaliseerd, dat kan misschien schelen? Wij schuiven regelmatig met de meubels en de deukjes trekken na een paar dagen weg. Er zit 1 winkelhaakje in, helaas. Was onze eigen schuld, weet niet meer hoe, maar ik kan me herinneren dat ik er toen zo van baalde. Wij hebben het van een bedrijf in Utrecht, geen keten maar een kleine winkel op het oog.
Dit dus. Hebben wij door het hele huis (behalve in de badkamer en wc) liggen in dezelfde kleur en kwaliteit.. Het kost aardig wat maar het is mooi en erg duurzaam! We hebben gekozen voor de variant waarbij de vloer ingelijmd wordt. Wij waren incl. egaliseren (was echt nodig),leggen en mooie hoge plinten zo'n 6000 kwijt en dan hebben we nog korting gehad..
Wij hebben een parket vloer met vloerverwarming. Eens in de zoveel tijd laten schuren en lakken, verder weinig onderhoud (vegen/dweilen)
Hier een houten vloer in de woonkamer en in de keuken tegels. Alles met vloerverwarming. Handig met kinderen? Tja, wat is handig. Handig is als de vloer niet vies wordt door de kindjes, geen vlekken en krassen. Maar volgens mij is dit in combinatie met kinderen en vloeren niet mogelijk, welke vloer je ook hebt.
Hier sinds begin dit jaar pvc in de woonkamer, echt ideaal! Dempend, niet heel koud en makkelijk schoon te maken. Ik dweil het gewoon met allesreiniger. Wij waren voor ong. 35m2 +/- €1800 kwijt, incl. egaliseren en leggen. Ziet er mooi uit!
Wij hebben parket, maar dat ligt er al heel lang in. Het bevalt ons goed, het is zo oud dat het me niet uitmaakt als dochter met speelgoed gooit. Pas als ons volgende kind oud genoeg is wil ik een andere vloer. Dan kies ik voor pvc.
Ik heb houten vloer: supermooi, maar echt geen goede combi met een kind, ik zou het nu nooit meer nemen. Als wij iets nieuws nemen dan wil ik een tegelvloer met vloerverwarming.
Lijkt me heel mooi ik zou het ook wel willen, maar ben bang dat die oneffenheden zou hebben Nu hebben we grote antraciet tegels met vloerverwarming