Hij maakt zich stijf, herkenbaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marvb, 30 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is dit 'normaal'... ik heb het andere babytjes eigenlijk nooit zien doen maar wellicht is het niets.. dus ben even benieuwd wat jullie ervan denken.

Mijn zoontje maakt zich de laatste dagen steeds helemaal stijf.. vooral zijn beide beentjes.. hij kijkt er soms ook met hele grote ogen bij.. en strekt dan ook zijn armpjes helemaal stijf naar beneden.. Zijn benen zijn dan echt zo stijf dat ze de grond niet meer raken (wat wat dan ook, waar hij dan ligt..) Hij is verder gewoon vrolijk, absoluut niet huilerig.

Doen/deden jullie kindjes dit ook? Zo niet.. wat zou t dan kunnen zijn?
    En zowel... is dit een fase wat bij rond de 6 maanden hoort ?(over een week is hij 6 maanden..)

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier ook vaak de beentjes strekken. Maar de armpjes niet vaak s t uit enthousiasme dat hij zn beentjes helemaal strekt.

3. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Ik zou het als ik jou was ff goed in de gaten houden en misschien opnemen met je telefoon of camera. Mocht hij het blijven doen contact op nemen met je huisarts. Kan wel een aantal dingen zeggen wat ik denk maar het kan ook helemaal niks zijn. Heb het zelf natuurlijk niet gezien en als je het opneemt kan de huisarts gelijk zien wat je bedoelt en eventueel actie ondernemen.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.236
    16.603
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier doet mijn dochter het ook wanneer ze iets te enthousiast is haha.
    Mijn andere 2 kinderen deden het ook rond die leeftijd wanneer ze iets te enthousiast werden.
    Het ziet er juist zo schattig uit.

5. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Hoe lang duurt het en krijg je nog wel contact met hem op dat moment?

6. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik noem het planking ;) hier plankt ze soms uit protest(geen zin in aankleden dan ofzo) en soms voor de lol!

7. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Mijn mannetje doet dat ook maar dat is echt in het geval van frustratie (door zijn obstipatie) en omdat hij krampjes heeft... Hij doet het niet voor de "leuk" ofzo, alleen als hij echt pijn heeft...

8. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind t lastig te beoordelen..hij lijkt op dat moment gewoon f helemaal aan te spannen.. Soms zijn.t alleen zijn.beentjes maar als t ook zijn armpjes zijn en zijn ogen zo groot maakt lijkt hij zich echt helemaal stijf te maken en adem volgens mij ook in te houden. Is geen.boosheid ofzo want kan t zo ioop eens doen als ik hem op aankleedkussen legt of gewoon f op ons bed. Duurt denk 5 a 10 sec.

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn dochter doet dat ook weleens, uit puur enthousiasme. Ze strekt haar beentjes dan helemaal en haar bovenlijf gaat dan trillen, en armpjes ook helemaal stijf. Meestal gilt of lacht ze daarna hardop. Ik heb ook uitgevonden dat als ik haar op het aankleedkussen leg en ze haar benen strekt, ze plast. En dit heeft me heel veel natte taferelen bespaard, want eerder had ze de neiging direct te plassen als ik de luier opendeed :D

10. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Ik hoop dat natuurlijk dat iedereen hier gelijk heeft maar ik zou het toch proberen op te nemen en met de huisarts bespreken. Mijn oudste verstijfde ook alleen hij deed dat op een gegeven moment minstens 20 keer dag. Alle dokters zeiden niks aan de hand. Zijn logopediste zei dat het niet normaal was en had een brief naar de huisarts geschreven. Binnen 2 dagen naar de neuroloog en binnen een week EEG, bloedonderzoek en MRI. Hij heeft dus epilepsie.
    Wil je absoluut niet bang maken want misschien is het ook gewoon niks maar als je het zeker wilt weten vraag het na!

11. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Zo te lezen kan t heel gewoon zijn maar kan t ook betekenen dat hij ergens last v heeft (obstipatie of zelfs epileptie .) Ik ga datn nu verder denken... Hij is soms erg onrustig als het om in slaap komen gaat.. Laatste tijd gaat t steeds vaker beter/goed maar hij heeft er altijd wel ruim de tijd voor nodig om echt te slapen... Had/heb t idee dat dit te maken heeft/kan hebben met onrustige darmen. Afgelopen weken is t dan weer heel duban... Dan weer dik en.nu weer redelijk normaal maar zeker 5 poepluiers vandaag.. De hele dag rustig zelf in slaap gekomen.. Net echt zijn draai niet kunnen vinden.. Pas na een uur sliep hij. Ben er veel bij gaan zitten. Vaak helpt wrijven over zijn buik wel om rust te vinden maar hij bleef ook veel met hoofd heen en weer gaan en benen erg onrustig.. Toen ik hem pakte maakte die zich ook op een gegeven moment helemaal stijf, met name zijn benen....

Ik ga aankomende dagen maar eens goed opletten wanneer;hoe lang en.mogelijk verband.. Vandaag heb ik t zeker wel een x of 6 gezien..

12. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Als je het vandaag al 6 keer gezien hebt zou ik het echt even met de huisarts bespreken. Je kan beter het zekere voor het onzekere nemen.
    Hier gelukkig geen of weinig "aanvallen" meer door medicatie.
    Laat je even weten als je naar de huisarts gaat en bent geweest? ben zeer benieuwd wat hij/zij er van vind.

13. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal aan de oppas ook f vragen om er extra op te letten en ga dat zeker zelf ook doen. Als t zo blijft of verergerd ga ik wel f contacten met de ha. F aankomende dagen goed observeren en mogelijk opnemen zodat ik t evt wel goed kan uitleggen hoe en wat. Hopelijk is t niks en waren afgelopen dagen gewoon wat extremer... Als ik t weet laat ik t weten!

14. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Bij de eerste waren we de eerste 3/4 maanden alleen maar bezig met huisarts en HAP. Darmkrampjes werd er gezegd. Toen heb ik het een keer opgenomen met de camera. Bleek dat dat arme jochie dus al die maanden ontzettend last van zuur had. Ze geloofde ons pas na het zien van de opname.

15. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    las van zuur? Maar dat deed ook zeer neem ik aan en dat hij dan ook.huilde? Want hier is wel vermoeden van verborgen reflux... Maar hij huilt niet bij t terug slikken of t spugen wat hij af en toe doet.... Dus neem aan geen last v zuur...

16. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Zo erg!! Hij schreeuwde de eerste maanden het uit van de pijn niet normaal. We hebben uren/nachten met hem op gezeten. Het was echt een hel. Na het opnemen zijn we gelijk doorgestuurd naar de kinderarts en kreeg ie medicijnen.

17. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    :( Wat erg dat ze je niet gewoon geloofde zonder filmpje

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou hierbij niet aan epileptie denken, maar dus echt aan darmkrampen. Krijgt hij al bijvoeding en zoja: wat krijgt hij allemaal? Hou eens een voedingsdagboek bij voor de komende weken, en kijk eens of je dan een patroon gaat zien met wat hij eet en hoe onrustig zijn darmen zijn?

Verschil tussen (verborgen) reflux en darmkrampen is trouwens met name de tijd waarop ze er last van hebben: reflux is al direct na de voeding, darmkrampen minimaal een uur na de voeding, (eerder is de voeding nog niet in de darmpjes).

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.236
    16.603
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    6x op een dag is idd wel veel.Onze dochter doet het echt alleen uit enthousiasme en niet zomaar uit het niets.
    Ik zou het dus in dit geval idd opnemen en met de huisarts overleggen.

20. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ben je onlangs met fruit of groenten begonnen? Sommige baby's krijgen echt spuitpoep als ze aan het fruit gaan en kunnen last hebben van hun darmen.. Gebruik je baby voeding tegen darmkrampjes? Zou niet meteen van het ergste uit gaan en proberen of je misschien in zijn voeding iets kan betekenen voor hem( is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, dat geen zorgen maken)

Deel Deze Pagina