Moet de groentehap perse om 16.00 uur?

Discussie in 'Voeding' gestart door Jette, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Zoals de titel het al zegt moet de groentehap om 16.00 uur, onze dochter wil totaal geen brood eten, en krijgt s'morgens pap, nu had ik het advies gekregen om tussen de middag groentehap te geven en dan om 16.00 uur te proberen om brood te geven, omdat ze anders 2x pap achter elkaar krijgt dat is ook zo eentonig.

Henriette

2. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    niks móét op een bepaald tijdstip hoor! Kijk gewoon lekker wanneer het jullie het beste uitkomt!

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Inderdaad zoals hier boven al wordt gezegd gewoon geven wanneer jij denkt dat het goed is ;)

Het gaat erom dat ze het binnen krijgt en dan maakt het echt niet zoveel uit hoelaat dat precies is.

Je merkt vanzelf wel aan je kindje wanneer je het groente hapje steeds iets later kan gaan geven zodat ze vanzelf op de "normale" tijd avond eet.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Niks moet.. (nou ja, eten, slapen, drinken)

Maar groente kun je prima om 12 uur geven. Zoveel mensen die nog 's middags warm eten. Daar is niks geks aan.

Met een jaar at ons zoontje gewoon om 17.30-18.00 met de pot mee. En in het begin gaven we het rond 17.00-17.30, net voor ons eigen avondeten.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom zou je? Wie eet er nou groenten om 16:00? Hier nooit gedaan maar goed, ik volg het CB dan ook niet bij de hapjes. Volgens mij moet je vooral doen wat je goed uikomt en wat je goed lijkt en als dat 's middag is, prima toch? Hier krijgt het mannetje gewoon avondeten om 18:15. Tot 6 maanden kreeg hij groenten ook als lunch maar goed toen kreeg mijn zoontje vaak 2 x per dag groenten ipv fruit (4 x in de week)

6. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Groente krijgt mijn meissie in principe zo rond een uur of 5 half 6 maar ik aangezien ze zo slecht eet de laatste paar dagen denk ik dat ik ga kijken wat ze doet als ze smorgens geslapen heeft en ik het haar in het begin van de middag geef, misschien dat ze dan beter eet, want haar fruithap gaat er nog wel goed in.

Dus nee, het hoeft zeker niet. Je geeft het gewoon op jouw tijdstip. :D

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    tja ik had de tip gegeven haar warm eten tussen de middag te geven omdat ze zo slecht brood eet, en anders ze twee keer achter elkaar pap krijgt.
    als ze dan later pap zou eten kun je het ook zo weer naar 17.00 uur zetten om samen te warm eten natuurlijk!

als ze de voedingsstoffen maar binnenkrijgen he, wanneer is niet zo belangrijk!

jette

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb nog nooit groentenhap om 16.00u gegeven, wat een vreemde tijd!
    Hier eten we met elkaar warm, zo rond 18.00u.

Maar om antwoord te geven op de vraag: Je kunt gerust groenten als lunch geven.

9. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Waarom is dat zo raar?
    Tja volwassenen gaan dan ook niet slapen tegen 18-19u, vandaar dat een groentehap rond 16u wel vrij gewoonlijk is. Ik geef nooit groenten 's avonds omdat m'n dochtertje al tegen 18u30 gaat slapen, wil haar niet met een volle maag het bed insteken, maar liever een fles warme melk, slaapt ze beter van.
    Ik geef 's morgens en 's avonds een fles opvolgmelk, rond 9u fruit, rond de middag pap, en ergens in de namiddag groenten. Voor je kindje maakt het niet uit hoor wanneer hij/zij groenten eet.

10. appeltje

appeltje Niet meer actief

Gaat je kindje naar een kdv? Hier gaven ze daar geen warm eten, dus ik kon op werkdagen niet voor 17.30 uur een warme hap op tafel hebben. Daarom deed ik dat op alle dagen maar. Anders had ik ook eerder gegeven. Tegen slaaptijd worden ze vaak wel erg moe en kunnen dan wel wat minder goed eten als wanneer ze het eerder zouden krijgen. Zou het gewoon uitproberen en dan steeds de tijd iets verder verschuiven zodat jullie op een gegeven moment tegelijk kunnen eten.

Deel Deze Pagina