Wat voor voedsel eet jouw kat? (overkill?)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mompelientje, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Mijn katten krijgen:

Droogvoer:
    Hill's Feline Oral Care
    Hill's Feline Sterilised

Natvoer:
    Gourmet Perle (met groente)

Ze krijgen beide een half zakje natvoer.
    Volgens onze DA is het pure verwennerij en aangezien één van onze katten wat te zwaar is krijgen ze dus maar een half zakje.

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    hier krijgen ze Prins Senior, zolang dit goed gaat, anders dan moeten we over naar een of ander Urinary voer (verschillende merken verkrijgbaar).
    Natvoer krijgen ze zelden, maar dan is het vaak Whiskas uit zo'n zakje.
    En soms snoepjes van Whiskas.

En als ik tonijn eet, dan eten ze ook mee, dat mag ik niet alleen eten van ze.

En Mompelientje, zolang je nog niet zwanger bent zou ik gewoon alles blijven eten! Die twee weken dat je per ongeluk iets eet wat je niet hoort te eten tijdens de zwangerschap kunnen dan nog geen kwaad!!!!! En wie weet ben je over jaren nog bezig, wil je jezelf alles blijven ontzien? Misschien lukt het wel helemaal niet. Geniet dus gewoon van het eten!

3. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Mijn katten krijgen Pro Plan Adult Delicate, dit is het enige want onze maine coon verdraagt.
    Hij blijkt een bep. voedselallergie te hebben en mag nu dus alleen dit voer :)
    Heeeel soms krijgen ze een blikje Gourmet (1 zon klein blikje verdeelt over 3 katten waarvan de coon dan echt 1 theelepel krijgt ;)

Hier 2 van onze kattenmannen :) Toby en Murphy

4. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    volgens mij verzorg ik mijn katten slecht als ik het zo lees hier krijgen ze gewoon

Droogvoer : van de aldi of jumbo ( ze eten er niet minder om hoor)
    af en toe natvoer ook van de jumbo
    en natuurlijk wel eens een stukje vlees of een restje eten met vlees

5. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Hier krijgen ze zowel de droge brokken als het natvoer van Hill's.
    Ik heb ze ooit eens natvoer gegeven van Whiskas. Dat Nooit meer! Bah wat een vieze meuk zeg!
    Ik was vergeten hill's natvoer te bestellen en de dierenspeciaalzaal was al dicht. Bij de appie heb ik toen uit nood maar whiskas gehaald. 1 kat weigerde het te eten, daar begon het al mee. Andere kat begon er van over te geven, ook geen succes dus. En niet te vergeten de geuren die ineens uit de kattebakken kwamen! Maaaaaaar wat een beerput zeg :$
    Ik zal niet zeggen dat het met hill's naar bloemetjes ruikt, maar als ze op de bak zijn geweest ruik ik het alleen maar als ik er toevallig net langs loop. Met de whiskas rook ik het gewoon terwijl ik op de bank zat. Gadverdarrie wat een lucht!
    Toen ze weer over waren op de hill's verdwenen ook die vieze luchtjes.

6. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Onze katten kregen ook eerst Hill's natvoer, maar op een gegeven moment lusten ze het niet meer. Van alles geprobeert, maar ze eten nu alleen nog maar Gourmet Perle. Alhoewel Speedy (de katen van 7,5kg) ook wel andere soorten lust :). Vooral Gonzales is erg lastig met eten.

7. hardloper

hardloper Niet meer actief

de goedkoopste brokjes.

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Hier krijgen de katten en de hond alleen droogvoer. Voor de katten kocht ik in het begin "goedkope" brokken, maar toen gaf 1 van de katten steeds over. Nu dus overgestapt naar het merk Prins kattenvoer en het gaat super. Ze hebben een mooie dikke glanzende vacht. Voorheen hadden ze ook wel een glanzende vacht, maar ik merk nu ik wat langer duurder voer geef ze ook echt een mooie dikke vacht krijgen. Ze zijn zachter en zien er beter uit. Eerst was ik "bang" voor het kostenplaatje van het duurdere voer, maar uiteindelijk ben ik in de maand hetzelfde bedrag kwijt als wanneer ik goedkoper voer haal. Ze eten hier veel minder van.

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Onze katten krijgen Acana met een hoog percentage vlees.
    Royal canin en dergelijke bevatten zeer veel stoffen die katten niet nodig hebben en maar heel weinig vlees.
    Ook krijgen ze soms wat vis of kip.

10. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    #30 Kleine Muis, 13 jan 2012
    Laatst bewerkt: 13 jan 2012
    helemaal niet hoor ikke, 1 soort voer geven en droog voer geven is juist heel goed voor ze. en de aldi zal heus geen slecht voer hebben dat komt niet eens door de keuring dan. het enige is dat ze er veel meer van moeten eten omdat het zogenaamd laagwaardig voer is, waardoor ze relatief veel voer nodig hebben om voldoende voedingswaarde binnen te krijgen. daarom heb je ook meer ontlasting die vaak ook meer stinkt.. de meer duurdere soorten ( behalve wiskas bijv daar zitten veel groenten in waar een kat natuurlijk niks mee kan en dus uitpoept ) zijn meer hoogwaardige voeren, waardoor ze minder hoeven te eten en minder ontlasting hebben. en je eigenlijk qua prijs over de maand gezien dus niet veel meer kwijt bent zoals lin al aangaf

11. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    hier altijd dezelfde brokjes die je gewoon in de supermarkt kunt halen. perfect fit - inhome heet die.
    natvoer heeeeeel af en toe, zo eens in de 2-3 maanden.

ze doen het er hier alle3 goed op!

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik vind het wel extreem veel, als ik eerlijk ben. Onze kat krijgt alleen harde kattenbrokjes uit de supermarkt en water. Hij is nu 6 jaar en supergezond!

13. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    ja ze eten wel meer maar poepen doen ze buiten scheelt dat voor mij weer haha

14. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

brokjes bij de welkoop weg en water. Simpel en ze geniet er ook van.

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wij hebben Hills, met kipsmaak (tenminste, dat staat erop, of het echt naar kip smaakt, laat ik in het midden :D )

Van alle andere brokjes gaat 1 van onze katten kotsen.
    Hij kotst ook van nat voer.

Hij kotst bijna overal van :(

16. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Klopt niet: alle schildpadden (zolang we het over katten hebben!;)) zijn vrouwelijk. Schildpadkaters zijn genetisch onmogelijk.

17. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Onze katten krijgen Hill Chicken. Mijn ouders hadden dit ook altijd voor de katten, daarom hebben wij dit nu ook voor de katten. De dierenarts gaf destijds bij mijn ouders aan dat dit goed is voor katten die ooit blaasontsteking hebben gehad, hier heeft voor namelijk invloed op.

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    wij hebben voor droogvoer:
    royal canin ( indoor fit ofzo)
    brokjes van de lidl ( de duurste zak geloof ik van 1,99)

we hebben ze altijd alle2 staan zodat ze zelf kunnen kiezen

onze katten zijn helaas geen vlees eters, moeten weinig hebben van natvoer voor katten
    wel geef ik ze af en toe:
    blikje tonijn van de lidl (verdeeld over 3 katten, op waterbasis)
    rauwe kip (altijd als wij zelf ook kip eten)
    gekookte kip (als ik kippensoep maak)
    en al het andere verse "onbewerkte" vlees wat wij eten (gehakt, biefstuk, stoofvlees enz zonder kruiden enz)
    gaat vaak maar om kleine stukjes wat ze krijgen als wij hetzelf ook eten want ze eten niet zoveel
    verder geef ik ze af en toe van die felix zakjes (elke dag feest ofzo??) en dan verdeel ik 2zakjes over 3katten

19. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ooooohw ja
    hier ook heel belangerijk de drinkfontein!!!
    hier word uit gedronken, bij gewassen en meegespeeld
    beestjes drinken veeel meer sinds we die hebben
    en onze katten komen niet buiten dus is bewegend water binnen echt een aanrader

20. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Brokjes bij de Aldi of de Welkoop. Natvoer geef ik ze alleen als lekkernij.

Deel Deze Pagina