Wat voor voedsel eet jouw kat? (overkill?)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mompelientje, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn 3 poezenbeesten krijgen Carnibest omdat ik geloof dat katten vleeseters zijn (vroeger brokken maar daarvan gingen ze kotsen als ze daarnaast zelf nog wat vingen). Daarnaast geef ik ze weleens een stukje vis of een kippenpoot. Zelf vullen ze hun dieet nog aan met spinnen, vliegen, muizen, konijntjes en houtduiven.

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Kwa brokken is bekend dat je het het beste bij 1 soort kan houden!
    Dit omdat er steeds meer spijsverteringsklachten voor komen (dit komt weer door het vele doorfokken)

Vers vlees kun je wel goed afwisselen

Blikjes op zakjes zijn vaak 80% vocht en heel veel bijstoffen wat de naam troep meer waard is als de naam vlees...

3. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Onze Pers krijgt alleen maar Royal Canin Persian 30 (adult).
    Het is niet goed om veel verschillende soorten/merken te geven, maar dat is al uitgelegd.

Natvoer geef ik niet. Stinkt en is slecht voor het gebit. Krijgen ze tandsteen van.

Goedkope merken zijn vaak erg zout en bevatten weinig voedingsstoffen per brokje. Dus moet je er meer van geven. Daardoor dus meer ontlasting e.d.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    die van mij kregen altijd Royal Canin Maine Coon of Hills.

Maar aangezien ze daar een vreselijke allergische reactie op bleken te krijgen,(lees: kale plekken, bloedplekken, hotspot, ontstekingen), evenals op Whiskas, krijgen ze nu een of ander merk van het tuincentrum, alleen daar zijn ze niet allergisch voor.

5. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    #45 NathalieD, 13 jan 2012
    Laatst bewerkt: 13 jan 2012
    Die van mij krijgt droogvoer van Royal Canin Young Female, van de dierenarts. Deze is beter als Royal Canin van de dierenwinkel en de prijs is hetzelfde. Voer uit de supermarkt is allemaal slecht.. Zit te veel zout in en de meeste katten die op de dierenartspraktijk komen met blaasgruis krijgen voer uit de supermarkt. Royal Canin van de dierenarts vermindert de kans op blaasgruis, dit heeft Royal Canin in de dierenwinkel niet.

6. lautje1980

lautje1980 Actief lid

2 mei 2011
    485
    0
    0
    begeleidster zintuigelijk + verstandelijk gehandic
    hoorn
    mijn rooie katertje krijgt mix van tuincentrum brokken en bio cat.
    natvoer verschillend zo een blikje van deka zo van aldi.
    snoepjes whiskas alle smaakjes.

7. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Die van mij krijgen sensitive brokjes van proplan. Dit omdat eentje anders aan de schijt is en het hele huis onder druipt/smeert. Natvoer krijgen ze met zn drieen 1 zakje. Echt ff voor het lekkere dus.

8. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Nat voer is zoals eerder al gezegd erg slecht voor de kat... Daar krijgen ze slechte tanden van en tevens gaat hun poep erger stinken..

Ik voer Royal canin sensitive (speciaal voor lastige darmen) geloofde het eerst niet zo maar ze stinken qua ontlasting echt minder! :) en je hoeft er niet veel van te voeren.. Hou je wel aan de afmetingen bij dit voer!

En inderdaad als je andere brokken wilt voeren moet je 1 week half half voeren en de week erna 2/3 nieuw en 1/3 oud en dan pas over stappen.

9. Onje

Onje Niet meer actief

Hier royal canin brokjes ook weer een speciale soort ivm allergie.
    Vis vlees ed lusten ze niet.

Wij kunnen ze verwennen met doperwten zuurkool en paprika! Het zijn een stelletje rare figuren

10. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Wij geven zowel harde brokken (elke dag) als zacht voer (2x per week)allerlei merken en non merken door elkaar.
    De katten van mijn moeder kregen ook van alles en nog wat en zijn 15 en 16 jaar geworden.

11. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    HIer brokken en natvoer van de Aldi. Die cupjes

12. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Onze drie poezels krijgen RC indoor 27. Ik bestel altijd 10kg bij zooplus in de aanbieding :)
    Verder natvoer van verschillende merken, net wat er in de aanbieding is. En als ik sta te koken krijgen ze soms wat rauw vlees

Oja en heel soms een piep-beetje slagroom, ik weet dat ze dat eigenlijk niet mogen hebben, maar ze vinden het zoo lekker ;)

13. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik koop brokjes bij de aldi, verschillende smaken, natvoer bij de aldi, ze krijgen daarnaast kattenmelk, kattensnoepjes, tonijn of ander visje, en wel eens restjes vlees of vis of room van ons eten. en ze eten regelmatig een versgevangen muisje of vogeltje haha..

14. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Hier eten ze ook vers. Om dezelfde reden als jij beschrijft. Carnibest of een andere gemalen, compleet vers voer, maar meestal zelf samengesteld in grotere stukken.
    Vlees, orgaan en bot in bepaalde verhoudingen. Ook voor onze hond trouwens.
    En niet 1x meer spugen of diaree sinds ze vers eten.

15. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    het is mogelijk:
    Schildpadkatten zijn bijna altijd vrouwelijk; ze hebben immers twee X-chromosomen nodig. Toch komen er sporadisch schildpadkaters voor; een onderzoek wees uit dat één op de 3000 geboorten een schildpadkater oplevert. Dit wordt veroorzaakt door erfelijke afwijkingen, deze kater heeft een XXY-chromosoom. Hij is dan steriel. Ook kan er een verschijnsel optreden dat 'chimerisme' genoemd wordt. Twee klompjes cellen smelten dan in een heel vroeg stadium embryonaal samen. Deze twee klompjes zouden normaal gesproken twee kittens worden, maar door de vroege samensmelting wordt er maar één kitten geboren met DNA van beide embryo's. Deze kater is wel vruchtbaar en kan hij in bepaalde delen van zijn lichaam dus verschillend DNA hebben

16. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Klopt wat je zegt, dan heb je het over een Klinefelter, die inderdaad een XXY chromosoom hebben. Een genetisch niet afwijkende schildpadkater bestaat niet Als je XXY ook als man beschouwt (en het klopt dat ze meestal voornamelijk mannelijke kenmerken hebben) dan is deze versie inderdaad wel mogelijk.

17. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hier krijgen ze een combinatie van brokken/carnibest en rauw

Brokken mix ik altijd orijen/acana's en sanabelle

Carnibest spreekt voor zich

Rauw ligt er maar net aan waar ik zin in heb :cool: