sandra en wat voer je dan? Want dan heb ik zeker wel intresse ik heb me namelijk al heel vaak laten voorlichten omdat biggens veel last heeft van zijn huid en nogal gauw jeuk heeft e,d, {eiwitten in voer???}
Hier voer ik diner (kobers) en pens ik ben niet van de brokken en onze hond eet dat ook niet www.brozu.nl hier kun je ook goeie brokken en allerlei middeltjes vandaan halen een top site
ok tnx maar wat kost het dan? 50 cent per bakje? Denk namelijk dat ik bij biggens eerst een 2 bakjes per dag zou doen, is namelijk geen grote eter en liever lui dan moe, heeft ook weinig beweging.... {bullmastiff}
Smuldier compleet is bij de c1000 59 cent en de gewone pens 49 cent bij de jumbo is het 5 cent goedkoper meende ik
maar ik heb de compleet nodig neem ik aan, of moet/kan ik 1k eer pens en 1 keer compleet voeren? moet ik dan nog olie oid toevoegen.... en tegen het haren? levertraan? moet ik zoals bij ander spul Big eerst 1 dag laten vasten voor ik aan smuldier begin?
Naar mijn idee kan het wel 1x pens en 1 x compleet en nee ik zou je hond niet laten vasten. gewoon rustig overstappen het kan wel dat je hond ff aan de race is maar goed dat is normaal dit zal na enkele dagen wel minder worden. Die site die ik net gaf staan ook allerlei producten op tegen haren etc. ook zou je hun kunnen mailen hoe en wat. ( ook over voeren etc) Ik wee niet precies wat jou hond nodig heeft ik voer nl pens met diner en mijn hond weegt 50 kilo. en ik voer met mn ogen. er is wel een berekening voor wat je moet voeren maar draak of ....(vergeten) zal dat vast weten.
Voordelen die ik zie met vers voer en een goed natuurlijk diner ( www.koebers.de) Mooiere vacht, weinig haren, niet stinken uit de bek, betere conditie etc etc en het mooiste mn hond zien genieten van zn maaltijd
De ontlasting van mijn hond is normaal. Ze heeft nergens last van. Ik denk niet dat het zo slecht is hoor om verschillende brokken te geven.
hier is onze hond al 14 jaar geworden op brokken van .......................... de aldi!!! en droog brood vind ie heerlijk. beestje wordt nu erg oud maar ik zeg al 14 jaar
hier de hond van mijn schoonvader 18 en heeft idd altijd geleeft op aldi e.d. maar bij mij gaat het mee om big zelf, hij heeft gewoon wat huidproblemen... en de schijt van een hond van 60 kg wahahaha das een berg
Die van mij doet het erg slecht als hij iedere keer ander voer krijgt (dunne ontlasting, anders van kleur, vaker per dag, meer stinken :sick: ). Hij eet het gewoon op hoor, maar daarna ben ik wel iedere dag bezig de viezigheid van z'n kont te vegen/knippen (hond met dikke lange vacht ...) Hier krijg mijn hond (een Samojeed van 24 kg) Smolke Adult Maxi. Bij de dierenspeciaalzaak verkrijgbaar, kost ca. 35 euro per 15 kg zak. Hij krijgt dit omdat dit de grootste brok was die we konden vinden. Mijn hond heeft snel een tandvleesprobleem en om te voorkomen dat we echt iedere 3 maanden tij de DA zitten om z'n tandsteen te verwijderen, krijgt hij een brok waarbij hij z'n kiezen ook moet gebruiken. Hier geen zacht voer, m.u. van de smullerij in zijn kong
Hey was even dagje weg haha vandaar weinig respons. De prijs verhouding vers/brok heb ik ooit eens uitgerekend en ik zou op ongeveer hetzelfde eindigen als met een gemiddelde prijs brok. En al is het iets duurder als ik zie hoeveel beter ze het er op doen is het me alles waard. Hoeveelheden qua voer weet ik niet precies, hier krijgen ze (franse bulldogs a 10-12 kilo) 1 bakje smuldier, of 3/4 worst carnibest, of heel zakje lams/runderhart. Vaak nog een een broodje of wat anders. Ligt aan de dag. Soms meer soms minder. Meestal staat het gewoon op de verpakking of op de site. Maar nogmaals voer met je ogen want geen 1 hond is hetzelfde Ze krijgen 1x per dag, maar eigenlijk zou ik het voor de dogs zelf over 2x per dag moeten uitsmeren, maar dat komt er telkens niet van. (huishouden,kindje,2honden,2katten en ander klein vee ). Overigens voor de meiden met honden met huidprob, hier ook een dus voor haar alleen maar kip en lamshart en de worsten van carnibest en dan eend of kip of lam. Dus dat kan prima. Vaak zijn honden overigens allergisch/gevoelig voor juist de bestanddelen in brokken en scheelt het met kvv al stukken doordat daar iig geen kunstamtige herrie zit. Dat telkens wisselen van brok is niet zo best want dat hele stelsel moet elke keer weer aanpassen. Kijk maar naar je kindje in de eerste maanden ga je ook niet elke 3 weken switchen en zeker niet 5x achter elkaar en dan in ene...
Ik heb even met dit topic meegelezen, en ik vraag me iets af.... Als brokken zo slecht zijn voor honden, zijn ze dan ook niet slecht voor katten?
Brokken zijn niet slecht! Voor honden niet en voor katten niet. Sterker, de fokker van onze hond adviseert zelf alleen maar brokken en mijn hond is helemaal gezond...
Hier ook voornamelijk brokken. Wij voeren carocroc al vanaf het begin en ze doet het er prima op. Prachtige vacht, goede conditie en goede ontlasting. Daarnaast voeren we wel ongeveer 1x per week een dag pens en krijgt ze zo tussendoor een gedroogd broodje.
In feite zit er in kattenbrokken veel meer suiker en zout dan hun kunnen verwerken. Het probleem alleen bij katten is dat het vrij moeilijk is om katten de juiste voedingsstoffen binnen te laten krijgen als je hun rauw/vers zou geven, omdat hun een totaal ander stelsel hebben dan honden en hele andere verhoudingen. Maar niet onmogelijk uiteraard. Waarom een fokker brok adviseerd? Ten eerste niet iedereen verdiept zich in het geven van vers/rauw. Sommige willen er gewoon niet bij dat het beter is. Plus het feit dat sommige fokkers er voor betaald krijgen bepaalde brokken te adviseren. Maar nogmaals ik wilde niemand tegen het hoofd stoten hoor, maar gewoon alleen de keerzijde van brokken voeren laten zien meer niet. En diegene die er niet in geloofd of het wel best vind; vooral brokken blijven geven. Ieder maakt ze eigen keus hierin. En tot slot voor een ieder die zegt dat brokken beter zijn dan vers; in de natuur eten ze ook geen brokken, maar rauw vlees.