Oh nee? Zijn brokken niet slecht? Dan verdiep je maar eens op internet, en kijk vooral eens op http://www.barfplaats.nl. Fokkers en dierenartsen verdienen er geld aan om brokken te promoten. @Anniek, smuldier kost bij de jumbo 59 cent voor de complete versies, 45 cent voor de enkelvoudige, alleen hart is 1 euro nog wat. Normaal gesproken ga je er bij kvv vanuit dat je je hond 2% van zijn lichaamsgewicht per dag voert. Jouw hond zou ik dan 3 bakjes per dag geven (1200) gram. Natuurlijk kun je ook eerst proberen om 2 bakjes te geven, maar ik denk persoonlijk dat het te weinig is. Vooral omdat ze vaak vermageren in het begin. Ik geef zelf op het moment 2 x compleet per dag, en 1x een half bakje enkelvoudig. Soms laat ik een compleet of enkelvoudig weg, en vervang ik het door rundergehakt of kip (rauw) Voor de vacht geef ik om de dag een rauw ei (met schil en al, prak ik er doorheen) en het is ook goed om zeker 1 keer per week 2 vette sardines te geven (compleet bij de visboer, niet uit blik ofzo)
Wij hebben een heel moeilijke eter, al van puppy... Ze krijgt Cavom gemengd met fokker Lam en Rijst (als er geen Cavom onder zit weigert mevrouwtje te eten...). Huid blinkt prachtig, is heel zacht. Alleen... volgens de site geeft fokker geurloze ontlasting, maar daar is hier niet veel van te merken! Wij geven ook soms ook ingevroren pens en daar is ze ook dol op. Maar omdat onze vriezer wat klein is, ligt het bij mijn ouders en daardoor krijgt ze het nu nog maar af en toe.
Wanneer je een hond alleen maar brokken voert, is het goed om minimaal 1 keer per week pens te geven voor de darmflora.
Wij barfen volledig, heb ook een speciale vriezer staan voor de honden. De katten weigeren barf te eten, op kuikens en kwartels na, dus die krijgen KVV. Brokken komen er hier echt niet meer in. Als je ziet hoeveel gezondheids problemen onze dieren hadden toen ze nog aan de brok zaten, niet normaal, en geloof mij, dat was geen goedkoop voer (Hills, eukaneuba voor sommige die Hills niet aten) en nu, op barf, geen problemen meer.
Onze hond krijgt alleen Royal Canin, hij kreeg als pup Hills maar van de een op de andere dag wilde meneer dat gewoon niet meer eten We overwegen nog altijd om over te stappen op iets als ecostyle of iets anders met minder zout bijv. maar hij doet het hier zo goed op dat ik eigenlijk niet goed durf. Zijn vacht is mooi, tanden goed, goed op gewicht, ontlasting prima...dus ja...wie weet ooit.
Ja, ik zou als http://www.barfplaats.nl ook het barfen promoten (duh). En wie er wat aan verdient zal me allemaal worst wezen eigenlijk. Mijn hond komt helemaal niets maar dan ook niets te kort! Zolang mijn hond in topconditie is (en dat is ie, glanzende vacht (silvertipped), goed op gewicht, mooi roze tandvlees, vrolijk, blij en sterk, goede gewrichten en een goede stand), denk ik dat het allemaal wel meevalt hoor. Ik ben daardoor geen slecht baasje en ik heb mij bijzonder verdiept in mijn hond voor dat ik 'm kocht bij de fokker. Mijn fokker heeft allemaal kampioenshonden en die staan allemaal op brokken. Jij "barft", ik "brok" Laat dat lekker zo! Maar ga me niet belerend vertellen hoe "slecht" brokken zijn. Doe ik bij jou toch ook niet?
Hoho, even rustig, laten we het gezellig houden. Het is niet belerend bedoeld maar eerder geod bedoeld denk ik zo. Zo goed mogelijk willen zijn voor jou hond. Kan je ook aardig opvatten ipv bemoeiend Laten we het leuk houden
Draak - je hebt gelijk. Maar het lijkt me duidelijk dat ik het pertinent niet eens ben met Sandra ... Ik vind het gewoon onzin om zulke dingen te zeggen. Als ik ga snuffelen op het internet zal ik ongetwijfeld ook wel teksten tegenkomen over hoe slecht barfen zou zijn (wat ik niet beweer, overigens).
meiden ik ben er voorlopig uit. de vorige baasje waren zelf al over gestapt op de brokken van c1000 en hier doet de hond het volgens hun heel goed op. wij gaan gewoon verder met deze brokken en zin wel hoe het gaat, gaat het niet dan proberen we iets anders. bedankt voor alle tips! hier kan dus een slotje op.