Boxspring kopen. Ervaringen gevraagd!

Discussie in 'De lounge' gestart door GewoonLinda, 13 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Wij willen binnenkort een boxspring kopen.
    Nu hebben we gezien in tests dat de Eastborn nummer 10 goed is.
    Ons budget is 2500 euro.

Maar het is natuurlijk altijd fijn om ervaringen van mensen te horen die zelf een boxspring hebben.

Dus voor iedereen met een boxspring:
    -Welk merk hebben jullie?
    -Hoe ervaar je het slapen op een boxspring?
    -Zou je voor dezelfde boxspring kiezen als je de tijd kon terugdraaien?
    -Heb je eventueel nog tips bij het uitkiezen van een boxspring?

Alvast heel erg bedankt!

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Geen idee wat voor merk het is , hij is al 10 jaar oud ongeveer . en we willen niet anders meer , slaapt super .

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Idd....25e komt bij ons de nieuwe aan ;) De oude was versleten........

Maar nu een electrische! hmmm eens kijken of dat lekker ligt. In de winkel wel al.

Verder...laat je goed informeren welk soort matras bij jouw past...

De boxspring zelf, ja weet niet of daar veel verschil in zit eigenlijk.........

Wij hebben voor de prijs die ik in gedachten had voor een bed dus nu een electrische gekocht. Maar ons oude bed is dus zonder..

4. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Wij zijn ook op zoek naar een boxspring, met een wat kleiner budget. We hebben al een aantal beddenzaken gehad en veel info wbt boxsprings en matrassen. Wat we nu wel weten is dat uiteindelijk de boxspring zelf niet zo heel veel uitmaakt maar je matras (of topper) wel! Wij gaan voor een matras met traagschuim en pocketvering en een verende boxspring. Geen topper nodig omdat de matras alles al heeft.
    Succes met een fijn bed uitzoeken!

5. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    7 jr terug 1 gekocht bij wehkamp voor 700 euro Inc 2 losse matrassen, kussens en beddengoed. Boxspring kraakt niet en dat wilde ik juist :) ligt nog steeds heeeerlijk enige wat ik anders zou doen is 1 heel matras en een maatje groter ( heb nu 160 en wil wel 180) en andere kleur ( nu donkerblauw met houten poten)

Ligt idd vast meer aan matras en kussens etc dan aan de boxspring . Investeren in een goed matras en kussens :) i love boxspring en wil nooit meer anders :) succes!

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wij hebben et 2 jaar terug een gekocht en willen nooit meer anders!!

7. ChilllayD

ChilllayD Actief lid

27 jun 2012
    256
    0
    0
    Den Helder
    Wij hebben sinds 1.5 maand nu een boxspring ongeveer en ik zou voor geen goud meer wat anders willen. Zelf sliep ik altijd al op een pocketvering matras maar dan in een gewoon houten frame met lattenbodem dus dat was ik al wel aardig gewend.

We hebben niet een 'echt merk' boxspring zelf. Wel met vering in de boxen en afgewerkt met schuim en bekleding. De matrassen zijn cool++ 7 zones comfort matrassen en die doen 't m ;)
    De matrassen waren het duurst van alles haha maar daar moet je ook niet op besparen natuurlijk.

Er zit ook een topper bij maar ik wou graag een apart matras en absoluut geen 1 groot 2 pers. meer. Dus de topper heb ik nu maar verbannen naar onder de matrassen. Alles nu lekker apart, 2 matrassen en dus ook 2 losse dekbedden. Vriendlief slaapt niet zo rustig haha.

Het liefst had ik een 1.80 gehad maar de slaapkamer is best klein dus het is een 1.60 geworden maar daar hebben we geen spijt van. Ruimte genoeg!

Ik heb ook gekeken naar die hele dure van boven de 2000 euro waar je dus voor de boxspring zelf ook veel gaat betalen. Maar wij hebben een redelijk oude woning met houten verdiepingsvloer en die duurdere hebben al gauw zeer zware boxen en dat durfden we niet aan. We hebben nu 2 goede boxen met vering en schuimafwerking en ze zijn best licht. De matrassen daarentegen zijn zwaaaarrrrrr in vergelijking haha. Maar die hebben we expres gekozen omdat ze zo perfect zijn! En uiteindelijk bepaald je lichaamsgewicht of je uberhaupt nut gaat 'ervaren' van al die veringen in de boxen zelf. Als je niet boven de 70 kilo weegt en je matras draagt dit prima (is dus dik genoeg en heeft voldoende vering in goede verdeling) dan word je gewicht niet doorgedrukt naar de box dus die hoeft dan weinig gewicht te dragen en zul je daarvan geen effect merken en dat was in mijn ogen dus een investering die in ons geval nutteloos was.

En als ik de tijd zou kunnen terug draaien had ik deze zeker weer gekocht!!!! We waren 1000 euro kwijt.

8. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Super bedankt voor alle reacties tot nu toe. Het lijkt me duidelijk! Niemand wil meer zonder. Ik verheug me er nu al op om zo'n ding in mijn slaapkamer te hebben staan.
    Ik word nu elke ochtend wakker met pijn in mijn rug.

9. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben nu ook al weer een paar jaar een boxspring en willen ook echt niet meer zonder. Weet zo het merk niet meer, zou wel een eastborn kunnen zijn. Wij hebben 2 aparte matrassen met daarboven een topper. Wij wilden juist wel graag 1 geheel. In totaal 1.80 breed, ideaal.

10. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Wij hebben er ook één van het echte merk zeg maar. Daar ligt iig een matras van tempur op, traagschuim. Best duur boven de 4000 euro toen maar wij willen nooit meer anders. Het ligt heerlijk! Als deze versleten is besparen wij zeker niet op het matras. Heerlijk!

Hij is verder één geheel dus niet 2 aparte matrassen. Hij is trouwens 1.80.

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier juist van boxspring weer terug gegaan naar Ledikant.
    We hadden een hele dure weet zo niet meer welk merk.
    De matrassen gleden uit elkaar ondanks slipmatten , het lag gewoon niet lekker. Nu goede matrassen besteld en een oud ledikant gekocht met nieuwe lattenbodems ben benieuwd!

12. ChilllayD

ChilllayD Actief lid

27 jun 2012
    256
    0
    0
    Den Helder
    Hehe doordat onze topper nu onder de matrassen ligt glijden de matrassen ook niet meer uit elkaar.

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Wij hebben ook een topper gebruikt mocht niet baten..

14. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Wij hebben een boxspring van de Wehkamp, was ook niet heel duur, rond de 600 euro.
    Ik moet zeggen... Prima bed !! Slaapt heerlijk.

15. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Let erop dat het frame van staal is, super belangrijk! Wij hebben ooit eentje met een houten frame gehad en die ging uitzakken na 2 jaar. Maar nu een hele goede gekocht (3500 eur.) die ligt echt super de super! Mooi zwaar stalen frame en zeer goede boxen en topmatras.

1 nadeel : als we ergens op vakantie zijn liggen de bedden nooit zo lekker als thuis ;)

16. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij hebben gisteren nieuwe matrassen en bodems gekocht van M line, past net binnen jullie budget, maar dan heb je geen boxspring.

Wij hebben een strak interieur en een mooie ombouw en een boxsping vind ik zelf een beetje een stoffig imago hebben.

Dus nu goede bodems en top M-line matrassen gekocht, dus als het goed is wel het comfort van een boxspring.

Over 6 weken kan ik het je vertellen :D

17. Dinges89

Dinges89 Actief lid

15 jun 2012
    412
    0
    0
    Dordrecht
    Wij hebben een boxspring van Swiss Sense, en zoals ik hier al eerder las, als we op vakantie gaan liggen de bedden nooit zo lekker als thuis:D. Heerlijk ook dat je alles op maat kan laten aanpassen, wij hebben een vrij smal maar wel lang bed (1.60x2.20).

Het is vooral belangrijk om je over je matras heel goed te laten informeren en mochten jij en je man een hele andere bouw hebben eventueel twee losse matrassen nemen. Als je bijvoorbeeld wat kleiner en steviger bent heb je minder last van je rug met een zacht matras, maar als je lang en dun hebt kan je beter op een harder matras liggen (klinkt gek I know, maar zo heb ik het van mijn paps geleerd, die zit toch al ruim 15 jaar in de beddenverkoop).

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Wij hoorden het juist andersom bij beter bed en Swiss Sense...

19. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik ben vrij lang, met een normaal postuur. Wel brede heupen, waardoor ik daar vaak last van heb, omdat ik veel op mijn zij lig. Ik hoop echt dat dat straks over is.

Allemaal weer bedankt voor de reacties.
    Zijn die topmatrassen er ook gewoon in 90 cm breed? Ik wil graag alles apart houden, denk ik. Of is het handiger om 1 grote topper te leggen over 2 aparte matrassen?

20. ChilllayD

ChilllayD Actief lid

27 jun 2012
    256
    0
    0
    Den Helder
    Voor en nadelen denk ik. 1 grote topper dan krijg je in het midden alsnog een soort kuilvorming ondanks dat je daar weer speciaal een 'opvuller' voor kunt kopen (ben de naam even kwijt.....) maar die werkt de gleuf tussen beiden weg. Maar dan alsnog heb ik verhalen gelezen dat je dan kuilvorming krijgt, ookal is het maar een klein beetje. En door dat ding tussen 2 matrassen in (in het midden dus) worden ze weer sneller uit elkaar geduwd dus dan is een goede anti slip onder beide matrassen weer noodzakelijk.

2 losse matrassen + 2 losse toppers kan ook. Dan hebben beide goede ondersteuning van topper naar matras naar box.

En als je een topper gebruikt is het dus nutteloos om de 2 matrassen apart nog op te maken. En ik heb dus allemaal mooie sets voor beide matrassen, zonde om de topper dan te gebruiken hier. Maar dat is ook maar net wat je lekker vind liggen hoor. Gewoon overal gaan testen. Er zijn ook zooooooveel soorten toppers (ook hele slechte flutdingen in omloop) :p

Zelf ben ik dus errrrrg blij met alles apart.
    Zeker met opmaken! Gaat veel makkelijker dan 1 zo'n groot log ding opmaken haha.

Deel Deze Pagina