Herkennen jullie dit? Kerstkaarten: Wie sturen we wel en wie sturen we niet? En dan net als ik gewoon iedereen een kaartje sturen om vervolgens van bijna niemand er eentje terug te ontvangen! Je je daar vervolgens boos over maakt omdat jij wel die moeite neemt en een ander niet. Pffffff! Waar kan een mens zich toch druk om maken he! Mijn vriend heeft gisteren tegen me gezegd dat ie geen gezeur wil horen over die stomme kaartjes, want t is niet belangrijk. Hij heeft gelijk... Onbelangrijk onderwerp hihihi maar wel graag jullie mening aub!
Ik heb ze al klaar liggen! Ik schrijf altijd iedereen die in mijn adresboekje staat, en daar worden alle mensen door de loop vanhetjaar in uitgewist en bijgeschreven en dus altijd up to date hihihihih Ik weet toch niet meer wie wel en wie niet heeft teruggestuurd vorig jaar, ik hou dat iig niet bij!
Ik stuur alleen kaartjes terug. Dit komt elk jaar op hetzelfde kleine groepje neer. Het zijn geen vrienden, meer kennissen. Vrienden weten dat we totaal niets met kerst hebben en sturen ook niets (meer).
Ik heb van de week kerstkaarten gekocht en ben begonnen te schrijven. Verder krijg ik bijna van iedereen altijd wel een kaartje terug voor zover ik het bijhoud en anders stuur ik ze het jaar daarop gewoon niets meer. Maar ik kan me er niet zo heel druk om maken als ik van een ander geen kaartje krijg.
ik stuur kerstkaarten naar diegene van wie we altijd een kaartje krijgen. Bij mensen van wie we twijfelen of ze wel een kaartje zullen sturen of die vorig jaar geen kaartje terug hebben gestuurd, daarmee wacht ik met kaartjes sturen totdat hun er een sturen en dan krijgen ze er een terug Geen stress hier dus hoor. Gewoon afwachten. Je hebt genoeg tijd om kerstkaarten te sturen, zelfs tussen kerst en oud en nieuw kan je nog sturen.
eerst stuurden wij iedereen er één. van de helft zag je niks terug. nu stuur ik alleen degenen nog vanwie wij een kaartje terug krijgen, scheelt weer in de postzegels groetjes, Miranda
wij stuurden altijd naar iedereen, nu zit er tussen de kerstspullen een lijstje met namen van wie we ook een kaartje hebben terug gekregen, en die sturen we dus zijn er nu dus maar 20!
ik ben dol op die dingen te krijgen dus ik blijf ze hardnekkig versturen en krijg er meestal ook wel tussen de 50 en 60 terug ! idd van de mensen die we zelf ook sturen krijgen we wat terug ! leuk zo'n lange slinger met kaarten in huis ! dit jaar kaart met tim laten drukken whahaha zooooooo cliche maar zooooooo leuk geworden !
ik schrijf dus al een aantal jaar op van wie ik er wel of geen krijg... heb bv jarenlang naar een nichtje gestuurd, of onze buurvrouw, nog nooit 1 terug gezien! daar stuur ik nu dus ook niks meer heen. misschien kinderachtig of flauw, maar ik vind het een kleine moeite om een kaartje terug te sturen. willen ze niet, prima, maar dan krijgen ze van mij dus ook niks meer.
ook ik hou elk jaar bij van wie ik een kaart heb terug gehad. De lijst ligt tussen de kerstspullen te wachten tot het volgende jaar. Komen dus elk jaar wel weer wat nieuwe vrienden of kennissen bij en valt ook weer wat af. Over het algemeen krijgen we wel van iedereen een kaart terug.
niks kinderachtigs aan! kinderachtig is pas als mensen die moeite niet nemen (na zoveel jaar, in jou geval) een kaartje te sturen! tis een kleine moeite maja als mensen er geen terug sturen zou ik het ook niet meer gaan doen!
Ik wilde eerst geen kaarten sturen maar heb nu toch foto kaarten besteld. Kon het niet laten. Ze waren ook niet duur!
ja ik stuur ook, en ja ik erger me mateloos als ik niet terug krijg eigenlijk vooral als het met die stomme smoesjes zijn (we zien jullie toch met kerst... bv) inmiddels weet ik aardig wie niet sturen. sommige kan ik voor mijn gevoel niet onder uit (familie van mijn man) en een paar weet ik dat niet sturen, maar die wil ik toch graag wel eentje sturen. mijn lijst is inmiddels aardig uitgedund, en er zijn dus nog maar een paar bij waar ik toch elk jaar weer een beetje van baal.
Ik ben daar heel makkelijk in .trek een streep bij mensen die ik nooit zie of spreek. Zo krijgt mijn kant van de familie dit jaar geen kaartje omdat ik er geen contact mee heb. Naar mijn werk gaat gewoon één algemeen kaartje en in de straat krijgen ook alleen de mensen met wie we contact hebben. gewoon een duidelijke grens trekken en weg is je stress
Meestal stuur ik een aantal mensen kaarten en als ik een kaart krijg van iemand die ik niet verstuurt heb dan stuur ik er alsnog 1. Maar dit jaar voor het eerst geen kertskaarten (door omstandigheden). Ik denk dat ik het dit jaar ook schenk aan een goed doel.
Ik stuur van wie ik weet dat ze terug sturen en dat hou ik ook bij.Wie niks terug stuurt krijgt het jaar daarop geen kaart meer.