Goede kaasschaaf, tips gevraagd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vuurmeisje, 16 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik heb een vraagje. Ik ben op zoek naar een goede kaasschaaf voor mijn moeder. Zondag is ze jarig en ze heeft aan opns een nieuwe kaasschaaf gevraagd. Nu kreeg ik de tip van een goede vriend van ons om een kaasschaaf van het merk Boska te kopen ( is verkrijgbaar bij de AH ) alleen mijn man en ik hebben die kaasschaaf thuis en vinden de plakken die de schaaf maakt wel erg dik. Mijn moeders kaasschaaf was al best oud maar hij maakte wel hele lekkere dunne plakken en mijn man en ik hebben ook zo'n kaasschaaf maar die is nog van Oma geweest dus die kunnen we nergens meer krijgen. Heeft iemand een goede tip voor een kaasschaaf die dunne plakken maakt? Ik weet namelijk dat mijn ouders van niet al te dikke plakken houdt en die schaaf van Boska maakt redelijke dikke plakken. Dus, wie weet waar wij een goede kaasschaaf kunnen kopen die dunne plakken maakt?
    Alvast bedankt,
    Groetjes,
    Vuurmeisje

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou gewoon naar een kaaswinkel gaan, daar hebben ze verschillende soorten kaasschaven te koop.
    Ze kunnen je adviseren welke je het beste kunt nemen.

3. tascha75

tascha75 Actief lid

2 okt 2009
    147
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hey vuurmeisje,

Bij blokker hebben ze brabantia en die hebben echt een goede kaasschaaf. Wij hebben er zelf 2 maar die van brabantia bevalt echt het beste.

Groetjes

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik heb er 1 van de kaasboer vd markt en die maakt ook van die lekkere dunne plakken

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wil je een kaassschaaf voor jonge kas of voor belgen of ouder? Want voor jongere kaas kan ik de 'korte' kaasschaaf van brabantia aanbevelen. De plakken worden zo dik als dat je zelf kracht op de kaasschaaf zet.

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wilde net zeggen, maakt nogal uit wat voor kaas je wilt schaven nml. De doorsnee kaas schaaf is bvb minder geschikt voor jonge kaas. Daar kan je beter een kaaschaaf voor nemen die niet zo'n lang plat uiteinde heeft zeg maar.

7. Tese

Tese Niet meer actief

Wij hebben ook die van Brabantia en die maakt mooie normale plakken en is ook goed scherp.

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg

Pff weer eens veel te snel getypt. Ik zal niet alle typefouten verbeteren, maar ik schaam me diep dat ik het niet eerst heb doorgelezen voordat ik op versturen klikte.

9. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Dat vraag ik mij dus ook af wat nou een goede is!
    Ook wij hebben 1 die snijd veel te dikke plakken! De kaas vliegt er door heen en ik vind het niet eens lekker.
    En 1tje nou dan moet je met je hele gewicht erop leunen wil je dat die een plakje schaaft haha

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Haha een schaaf voor Belgen :D
    En is die voor dikke of dunne plakkies? En die voor oude...zijn dat oude Belgen of oude kas?

Ben helemaal melig nu... :D
    SORRY! ;)8) (ook voor de buren!)

En weet je wat t ergste is? Als je niks gezegd had had ik er volgens mij gewoon overheen gelezen ook nog! :D

11. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    van de hema die werkt prima + hun schil mesje top gewoon :)

12. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Wat een reacties, super. Mijn moeder en ik hebben afgesproken dat ze toch eerst de kaasschaaf van mij uitprobeerd en als die echt niet bevalt ga ik kijken voor een andere. Zowiezo de tip van naar de kaasboer zelf gaan en advies vragen vond ik een goeie.
    Heel erg bedankt allemaal:)
    Groetjes,
    Vuurmeisje

Deel Deze Pagina